بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

طرح ریزی برای کاشی کاری کف

اولین قدم در کاشی کاری کف این است که مطمئن شوید همۀ وسایل مورد نیاز را در اختیار دارید. با صرف وقت و دقت کافی، برنامه ریزی کنید تا دچار اشتباه و مشکل نشوید و زمان و وسایل را هدر ندهید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا نکاتی را برای کاشی کاری کف به شما گوشزد کنیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

وسایل و ابزار موردنیاز:

  1. متر
  2. مداد
  3. کاشی
  4. فاصله دهنده
  5. گچ
  6. نخ

چگونه سطح را برای کاشی کاری آماده کنیم؟

ابتدا باید سطحی را که می‌خواهید کاشی کاری کنید، آماده کنید.

سطح سیمانی:

سطح را با یک شوینده مناسب و آب به خوبی تمیز کنید و اگر سطح تراز و صاف نبود، آن را یکدست و صاف کنید. از خشک و تمیز بودن سیمان اطمینان حاصل کنید و سپس مقداری پرایمر اکریلیک روی سطح بریزید. حالا نوبت قرار دادن کاشی‌ها روی سطح است.

سطح چوبی:

اگر سطح از الوار پوشیده شده بود، تخته‌هایی ضخیم 12 تا 15 میلی‌متری با استفاده از میخ روی آن متصل کنید. دقت کنید که طول میخ‌ها طوری باشد که وارد لوله‌های زیرین نشود و به آن‌ها آسیب نزند. 

کاشی:

شما می‌توانید روی کاشی‌های قدیمی نیز کار کنید به این شرط که روی آن‌ها پرایمر مخصوص زده باشید.

تخمین تعداد کاشی‌های موردنیاز:

کاشی‌ها در بسته بندی‌های مشخصی فروخته می‌شوند که تعداد کاشی‌های هر بسته روی آن ذکر شده است. زمانی که می‌خواهید تعداد کاشی‌های موردنیاز را محاسبه کنید، حواستان به تورفتگی‌ها نیز باشد. عدد به دست آمده را به سمت بالا گرد کنید و همیشه ده درصد بیشتر از تعداد کاشی موردنیاز، تهیه کنید.

هر بستۀ کاشی شمارۀ سری ساخت مخصوص خودش را دارد اما دقت کنید که در هر سری، رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و همین امر ممکن است شما را برای تهیۀ تعداد بیشتری از همان رنگ کاشی، به مشکل بیندازد. پس توصیه می‌شود که همان ابتدا، تعداد کافی تهیه کنید تا بعداً نیازی به تهیۀ دوباره نداشته باشید.

چگونه مرکز اتاق را پیدا کنید:

اولین کاشی، نقش کلیدی‌ای را ایفا می‌کند زیرا جای سایر کاشی‌ها بستگی به کاشی اولیه دارد. از آنجایی که همۀ اتاق‌ها کاملاً چهارگوش و همۀ دیوارها کاملاً صاف نیستند، شما نمی‌توانید کاشی‌ها را به ترتیب و از کنار اولین دیوار شروع به چیدن کنید. اگر این کار را بکنید در نهایت کارتان نامرتب و نامتقارن به نظر می‌رسد. بهترین روش برای چیدمان کاشی‌ها، پیدا کردن مرکز اتاق است. 

برای اتاق‌هایی که شکل هندسی مشخصی ندارند، توصیه می‌شود که اولین خط را از سمت یک نقطۀ کانونی مانند شومینه یا در پاسیو رسم کنید و قسمت‌های مختلف را با توجه به آن کاشی کاری کنید. 

قدم اول:

یک دیوار را اندازه بگیرید، وسط را آن را پیدا کنید و روی زمین علامت بزنید. همین کار را با دیوار روی به روی انجام دهید. از کس دیگری کمک بگیرید و خطوط صافی را از قسمت‌های میانی رسم کنید تا بهم برسند. این خط را اندازه بگیرید و وسط آن را پیدا کنید. حدود یک متر نخ را به مداد گره بزنید و در حالیکه شخص دیگری سر نخ را گرفته، کمان‌هایی را دو سر خط رسم کنید.

قدم دوم:

حالا از آن شخص بخواهید که سر نخ را روی کمان‌های کشیده شده بگیرد تا شما دو طرف نخ کمان بزنید. در این مرحله کمان‌های کشیده شده باهم تلاقی پیدا می‌کنند.

قدم سوم:

نقطۀ تلاقی کمان‌ها را بهم وصل کنید.

قدم چهارم:

حالا دقیقا دو خط دارید که در مرکز اتاق باهم تلاقی پیدا کرده‌اند.

حالا که مرکز اتاق پیدا شد، نوبت قرار دادن کاشی کلیدی است.

قدم اول:

ابتدا یک کاشی را در نقطۀ مرکزی اتاق قرار دهید و یک ردیف کاشی تا دیوار بچینید. دقت کنید که در محل رسیدن کاشی به دیوار، فاصلۀ اندکی وجود نداشته باشد زیرا استفاده از یک کاشی برش خوردۀ نازک در آن قسمت، جالب به نظر نمی‌رسد و هم اینکه ممکن است به خوبی چسبیده نشود. اگر لازم است کاشی‌ها را تا اندازه‌ای روی خط جا به جا کنید تا جا برای یک نصفه کاشی باز شود.

قدم دوم:

چیدن کاشی‌ها را در آن طرف خط ادامه دهید و سپس در جهات مخالف کاشی‌ها را قرار دهید.

قدم سوم:

کاشی مرکزی را جوری قرار دهید که در سمت هر دیوار نهایتا جا برای یک نصفه کاشی باز شود. استفاده از فاصله دهنده‌ها را فراموش نکنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما