بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

سیاتیک چیست؟ 

عصب سیاتیک بزرگ‌ ترین و قطور ترین عصب در بدن انسان است . این عصب در داخل باسن و دقیقا در خط وسط پشت ران حرکت می ‌کند و با عبور از زانو ، تا ساق پا ادامه دارد.  این عصب از پایین ستون فقرات در دو طرف بدن تقسیم می‌ شود . 

درد سیاتیک در مسیر عصب سیاتیک به وجود می ‌آید . بیمار این درد را در کمر ، باسن ، پشت ران و ساق پا احساس می‌ کند . این درد گاهی مزمن است و فرد را تا آخر عمر درگیر می ‌کند . بعضی مواقع هم افراد به سیاتیک حاد دچار می‌ شوند و درد و بیماری آن‌ ها طی چند هفته فروکش می‌ کند . 

وقتی با علائم کمر درد به پزشک مراجعه کنید برای شما تصویربرداری را تجویز میکند تا علت دقیق درد را بررسی کند . در چنین مواقعی به شما پیشنهاد می کنیم تا برای راحتی کار از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنید .

سیاتیک در سمت راست قرار دارد یا سمت چپ ؟

خیلی از افراد از با درد یک سمت از بدن به پزشک مراجعه می ‌کنند و با هراس زیادی که از درد های سیاتیک دارند می ‌پرسند رگ سیاتیک کجاست  ؟

اما در واقع عصب سیاتیک هم در سمت راست بدن و هم در سمت چپ بدن قرار دارد . علت اینکه برخی از افراد در یک قسمت از اندام تحتانی درد احساس می ‌کنند این است که فتق دیسک دارند و علائم دیسک کمر در آن‌ ها یک طرفه است و گرنه در هر دو سمت بدن عصب سیاتیک از کمر تا پشت ساق پا کشیده شده و می‌ تواند موجب ایجاد درد و ناراحتی شود . 

سیاتیک یک رگ است یا عصب ؟

درد سیاتیک یکی از درد های رایجی است که خیلی از افراد درگیر آن می‌ شوند   اما واژه‌ های رگ سیاتیک گردن و رگ سیاتیک کمر از واژه‌ های مصطلح اما اشتباه هستند که به طور مکرر آن‌ ها را می‌ شنویم . واقعیت این است با اینکه از واژه رگ سیاتیک استفاده می ‌کنیم اما این واژه اشتباه است و عصب سیاتیک درست است زیرا کارکرد رگ و عصب با هم متفاوت است و سیاتیک یک عصب است .

در اصطلاح پزشکی ، رگ به لوله ‌های توخالی گفته می‌ شود که مسئول انتقال خون از قلب به اندام‌ ها یا برعکس هستند . اما وقتی نام عصب به میان می‌ آید باید بدانید وظیفه‌ ای متفاوت دارد . عصب توپر است و مسئول انتقال پیام عصبی از مغز به اندام ‌ها یا برعکس است .

اگر شما هم دچار آنفولانزای شدید شده اید ، پس قطعا احتیاج به تزریق سرم دارید : تزریق سرم در منزل

علائم درد سیاتیک چیست ؟

درد سیاتیک یک نشانه بسیار بارز است . اگر شما دردی را احساس می ‌کنید که از ناحیه تحتانی کمر شروع شده و به ناحیه کپل و پاها می ‌رسد ، احتمالا دچار این عارضه شده ‌اید .

بیماری سیاتیک نتیجه وارد آمدن آسیب به عصب سیاتیک شماست ، بنابراین سایر علائم آسیب عصبی نیز معمولاً به همراه درد مشاهده می ‌شوند . این علائم شامل موارد زیر هستند .

درد ممکن است با تحرک شدیدتر شود .

ممکن است در ناحیه پاها دچار احساس ضعف و یا بی ‌حسی شوید ، که معمولاً در طول بروز بیماری سیاتیک احساس می ‌شود. در موارد شدید حتی ممکن است به طور کامل حواس و تحرک این اندام دچار اختلال شود .

ممکن است در پاها و انگشتان خود احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید .

ممکن است مثانه تحت تاثیر قرار گیرد و شما دچار بی ‌اختیاری در ادرار شوید.  

برای انجام تنقیه در منزل کلیک کنید تا با بهترین مرکز خدمات درمان در منزل آشنا شوید .

عوامل مستعد کننده ایجاد سیاتیک چیست ؟

رفتارها یا عواملی می‌ توانند خطر ابتلا به بیماری سیاتیک را افزایش دهند. رایج‌ ترین عوامل مستعد‌ کننده ایجاد این عارضه شامل موارد زیر می ‌باشند :

با افزایش سن ، احتمال تحلیل و آسیب دیدن قسمت‌ های مختلف بدن نیز بالا می‌ رود . 

افراد مشغول در حرفه‌ های به خصوص ، شامل شغل ‌هایی که شامل بلند کردن اجسام سنگین ، نشستن‌ های طولانی مدت و یا حرکات چرخشی می ‌باشند ، فشار زیادی را بر روی ناحیه کمر و پشت خود تحمل می ‌کنند که این می ‌تواند باعث ایجاد سیاتیک شود . 

ابتلا به بیماری دیابت می ‌تواند خطر وارد آمدن آسیب به اعصاب را افزایش دهد .

مصرف دخانیات می‌ تواند باعث از بین رفتن لایه‌ بیرونی دیسک‌ های بین‌ مهره‌ای شما شود .

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما