بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

معرفی انواع تخته چندلایه و راهنمای خرید

افرادی که در صنعت نجاری و ساخت و ساز فعالیت دارند، یکی از انواع محصولاتی که همواره از آن استفاده می‌کنند، تخته‌های چندلایه یا همان پلای وود است. به صورت کلی، این محصولات به واسطه ویژگی‌های خاص و مقاومت قابل توجهی که دارند، جایگاه ویژه ای در صنعت چوب داشته و به وفور در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این بین، افرادی که قصد خرید این دسته از محصولات را دارند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌کنند، این است که برای خرید تخته سه لایه و تخته چند لایه باید چه مواردی را در نظر گرفت؟ به منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که تخته چند لایی چیست و برای خرید این دسته از محصولات باید چه عواملی را بررسی کنید؟

تخته چندلایه چیست؟

این محصول نوعی تخته چوبی می باشد که برای ساخت و تولید آن‌، تعدادی ورقه چوبی روی هم قرار گرفته و در اثر حرارت زیاد به یکدیگر چسبانده می‌شود. به منظور تولید انواع تخته سه لایه و چند لایه از چسب‌های بسیار قوی استفاده می‌شود تا فرآیند اتصال این ورقه‌های چوبی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و در نهایت یک تخته چوب بسیار مستحکم و مقاوم ایجاد شود.

یکی از مواردی که باعث شده تا تخته‌های چندلایه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کنند و در بخش‌های متعددی از آن‌ به وفور استفاده کنند، استحکام بالا و مقاومت قابل توجه این دسته از محصولات است. همانطور که بیان کردیم، به دلیل نوع قرارگیری این لایه‌ها روی هم و نحوه چسباندن آن‌ها به یکدیگر باعث می‌شود، محصول نهایی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این لایه‌ها با لایه‌های مجاور، ۹۰ درجه و حتی بیشتر اختلاف زاویه داشته و به همین دلیل شاهد کاهش انبساط و انقباض داخلی در این مدل از چوب‌ها خواهیم بود. این موضوع نیز باعث می‌شود تا استحکام بی نظیری در تخته‌های چند لایه ایجاد شود.

از نظر کاربرد نیز اگر بخواهیم شما را بیشتر با تخته چندلایه آشنا کنیم، باید گفت که این تخته یکی از پرمصرف‌ترین متریال‌هایی است که برای ساخت سازه‌های چوبی استفاده می‌شود. همچنین، به واسطه ویژگی‌ جذابی که این تخته‌ها دارند، روز به روز میزان استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف اضافه می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به ساخت انواع مبلمان، کابینت، درب خانه، جعبه‌های چوبی، mdfو... اشاره کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که موارد گفته شده تنها برخی از کاربردهای بی شمار تخته چندلایه به حساب می‌آید.

انواع تخته چندلایه

در صورتی که قصد خرید تخته چندلایه یا پلای وود را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که در بازار انواع مختلفی از تخته‌های چندلایه وجود دارد که شما باید بسته به نوع پروژه و بودجه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. از مهم‌ترین انواع این تخته‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.تخته ۳ لایه

یکی از مرسوم‌ترین انواع تخته‌های چندلایه موجود در بازار که به وفور از آن‌ها استفاده می‌ گردد، تخته سه لایه است. به قدری کاربرد این تخته‌ها در صنایع مختلف مرسوم است که تا مدت‌ها قبل به صورت کلی به تخته‌های چندلایه، تخته سه لا می‌گفتند و اولین نوع تخته چندلایه که تولید و به بازار عرضه شد، تخته سه لا نام داشت. پس از چندین سال، تولیدکنندگان اقدام به ساخت محصولات دیگری کردند.

نکته مهمی که باید در مورد تخته سه لایه بدانید، این است که به نسبت انواع تخته‌های چند لایه، نازک‌تر می باشد اما استحکام قابل توجهی دارد. این نوع تخته چوبی برای ساخت وسایل تزئینی و فضای داخلی منازل به مراتب نیز استفاده می‌ شود.

2.تخته ۵ لایه

یکی دیگر از انواع تخته‌های چندلایه که در بازار وجود دارد، تخته‌های پنج لایه نام دارد. همانطوری که از نام آن مشخص است، این دسته از تخته‌ها از ۵ لایه مختلف استفاده شده و وجود این پنج لایه باعث شده، محصول نهایی استحکام و دوام بالاتری داشته باشد. به صورت کلی، این تخته‌ها در مکان‌هایی که استحکام بیشتری نیاز باشد به کار برده می‌شود.

3.تخته ۷ لایه و بالاتر

علاوه بر موارد گفته شده، تخته چند لایه های ۷، ۹، ۱۱، ۱۳ در این صنعت تولید می شود که هر یک کاربردی جداگانه دارند. در سال‌های اخیر میزان استفاده از این تخته‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل است که به آن‌ها تخته های چند منظوره نیز گفته می‌شود.

به صورت کلی، نکته ای که باید در مورد این دسته از محصولات به آن توجه داشته باشید، این است که اضافه کردن لایه‌های بیشتر به تخته چندلایه، باعث می‌شود تا استحکام این دسته از محصولات به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. این موضوع باعث می‌شود تا تخته‌ها در برابر عوامل غیر منتظره ای چون باد و طوفان مقاومت بالایی از خود نشان دهند. به همین دلیل است که از این تخته‌ها در قالب بندی ساختمان‌ها و پشت بام منازل استفاده می‌شود.

از دیگر انواع و مدل‌های تخته چندلایه که تولید و به فروش می‌رسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخته چندلایی نرم
  • تخته چندلایی سخت
  • تخته چندلایی انعطاف پذیر
  • تخته چندلایی قالب بندی یا ساختمانی
  • تخته چندلایی هواپیما
  • تخته چندلایی دریایی

به واسطه تنوع بالایی که در تولید انواع تخته چندلایه وجود دارد، پیشنهاد ما این است که برای خرید این دسته از محصولات تحقیق کرده تا محصولی مناسب خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع تخته های چندلایه و کاربردهای آن در صنایع مختلف اینجا را کلیک کنید.

قیمت تخته چندلایه

قیمت تخته چندلایه به عواملی همچون نوع چوب، کشور سازنده، چسب مورد استفاده برای اتصال لایه‌ها، ماشین آلات بکار رفته برای تولید و ... بستگی دارد. علاوه بر موارد گفته شده، از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر قیمت نهایی تخته چندلایه اثر بگذارد، نوع چوب و ضخامت آن می باشد.

راهنمای خرید تخته چندلایه

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، نیاز است برای تهیه آن به پارامترهای مختلفی توجه داشته باشید. از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد تخته
  • استحکام بالا تخته
  • مقاومت در برابر ضربه
  • قابلیت رنگ پذیری
  • سختی تخته به تناسب وزن
  • مقاومت در برابر فعل و انفعالات شیمیایی

در کنار موارد گفته شده، یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، خرید تخته چندلایه از فروشگاه‌های معتبر است. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه که امکان خرید انواع تخته چندلایه را برای مشتریان خود فراهم کرده است، مجموعه بازرگانی مدحت وود است. شما می‌توانید از طریق این مجموعه، با قیمت مناسب و مقرون به صرفه، اقدام به خرید چوب‌های با کیفیت کرده و از این طریق محصولات درجه یک خود را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه نمایید و با کارشناسان آنها تماس حاصل نمایید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما