بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

آشنایی با پرکاربردترین انواع کمپرسور باد صنعتی

آشنایی با پرکاربردترین انواع کمپرسور باد صنعتی

انواع کمپرسور باد صنعتی، با حجم مخزن بالای 150 لیتر تولید می شوند و قدرت ایجاد هوای فشرده از 8 تا 20 بار را دارند. کسانی که با این کمپرسورها کار می کنند، باید اطلاعات کافی داشته و نسبت به عملکرد دستگاه مطلع باشند. این تجهیزات، بیشتر برای کارخانه ها و صنایع مختلف کاربردی بوده و قیمت شان نسبت به پمپ بادهای غیر صنعتی بیشتر است. به عنوان مثال، قیمت پمپ باد 250 لیتری که برای مصارف صنعتی به کار می رود، نسبت به کمپرسور 50 لیتری یا دستگاه های مشابه، بیشتر تعیین می شود.

اگر قصد خرید کمپرسور باد صنعتی را دارید، باید با انواع این دستگاه آشنا باشید و بودجه ای مناسب برای خرید آن در نظر بگیرید. هزینه مناسب برای خرید این دستگاه، معمولا بیشتر از قیمت پمپ باد فندکی ماشین یا سایر دستگاه های مشابه با ظرفیت پایین خواهد بود. این دستگاه ها با عملکرد قوی و مناسب، می توانند تمام نیاز ماشین آلات صنعتی شما را تامین کنند.

معرفی انواع کمپرسور باد صنعتی

دستگاه های کمپرسور انواع مختلفی دارند و با کاربردهای متنوعی تولید می شوند. اما آیا این دستگاه ها را می شناسید؟

کمپرسور باد پیستونی

کمپرسور باد پیستونی

دستگاه کمپرسور پیستونی در بیشتر صنایع و کارخانه ها استفاده می شود و آن را به عنوان متداول ترین نوع این دستگاه ها می شناسند. دستگاه های پیستونی در سایزها و حجم های 25 تا 1000 لیتر تولید شده و هر کدام برای صنایع مختلفی کاربرد دارند. مثلا دستگاه های 25 تا 50 لیتری در مشاغل خدماتی مثل رویه کوبی های کوچک مبلمان و دستگاه های بیشتر از 250 لیتر هم در کارخانه ها استفاده می شوند.

انتخاب مدل کمپرسور پیستونی به نوع و حجم کار شما بستگی دارد. مثلا اگر در محیط کاری تان نیاز به مصرف هوای فشرده زیادی دارید، قاعدتا باید کمپرسورهایی با ظرفیت بیشتر بخرید.

این کمپرسورها با فشاری تولیدی 8 تا 10 بار کار کرده و میزان فشاری را که برای انجام کارهای پنوماتیک نیاز است، تامین می کنند.

تولیدکنندگان کمپرسورهای باد پیستونی این دستگاه ها را با 3 بخش مختلف تولید می کنند که شامل مخزن ذخیره هوا، الکتروموتور و واحد هواساز هستند.

تعداد پیستون های موجود در هر دستگاه کمپرسور پیستونی به حجم و ابعاد آن بستگی دارد؛ در واقع هر چه دستگاه بزرگتر باشد، تعداد پیستون ها هم بیشتر خواهد شد.

کمپرسور باد اسکرو

کمپرسورهای باد اسکرو برای زمانی کاربرد دارند که حجم هوای فشرده مصرفی کارخانه ها بیشتر از 1000 لیتر باشد. این دستگاه ها برای کارکرد نیاز به مخزن ذخیره هوا دارند. در دستگاه های اسکرو از قطعات مختلفی استفاده می شود که شامل شیر ورود هوا، واحد هواساز، مخزن جداکننده روغن از هوا، رادیاتور، تابلو برق و سیستم کنترل PLC، الکتروموتور و انواع فیلترها هستند.

تولیدکننده ها قطعات این دستگاه ها را داخل یک کاور و روی یک شاسی نصب می کنند. این دستگاه ها قدرت تولید فشار بین 8 تا 10 بار را دارند.

کمپرسور باد فشار قوی

کمپرسور باد فشار قوی

کمپرسورهای باد فشار قوی قدرت هوادهی بین 700، 1000 و 1500 لیتر در دقیقه را دارند و در ساختارشان از سیلندر و پیستون استفاده می شود. این دستگاه ها با کمپرسورهای پیستونی تفاوت بارزی دارند که آن هم میزان هوادهی شان است. در واقع کمپرسورهای فشار قوی با تولید حجم هوای بیشتر قدرت بالاتری نسبت به دستگاه های پیستونی داشته و برای مصارف سنگین تر کاربردی هستند.

این دستگاه ها صدای بیشتر نسبت به کمپرسورهای پستونی نیز تولید می کنند و شما می توانید آن ها را همواره روشن نگه دارید. در واقع دستگاه های فشار قوی دارای سیستم گردش روغن و خنک کننده هستند، برای همین در صورت استفاده مداوم دچار مشکل و خرابی نمی شوند.

کمپرسورهای صنعتی چه قطعاتی دارند؟

در کمپرسورهای صنعتی قطعه های مختلفی استفاده می شود که در ادامه بعضی از آن ها را معرفی می کنیم:

مبدل حرارتی کمپرسور هوای فشرده

از این مبدل ها برای کم کردن میزان انرژی استفاده می شود. صنعتگران از مبدل های حرارتی برای انتقال حرارت به شکل فیزیکی نیز استفاده می کنند.

رادیاتور کمپرسور هوای فشرده

این قطعه ها در خنک کردن هوا کاربرد دارند و باعث می شوند دمای هوای فشرده نیز بیشتر شود. رادیاتورها برای روغن کاری هم کاربرد داشته و به صورت همزمان عملیات خنک کردن هوا و روغن کاری را انجام می دهند.

اینتر کولر

اینترکولرها به منظور خنک کردن هوا در مدت زمان سریع تری کاربرد دارند.

سوپاپ

در کمپرسورها، بین سوپاپ ها و دستگاه، آب بندی انجام می شود. سوپاپ ها در دستگاه های کمپرسور بیشتر از سایر قطعات در معرض آسیب هستند.

سنسور

به وسیله سنسورها می توان متوجه میزان فشار حاصل از تبدیل اثر پیروالکتریکی به سیگنال الکتریکی شد.

نکات مهم پیش از خرید کمپرسور باد صنعتی

نکات مهم پیش از خرید کمپرسور باد صنعتی

بهترین کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که پاسخگوی تمام نیازهایتان باشد. در ادامه ویژگی های مهم این تجهیزات را لیست کرده و در موردشان توضیح می دهیم.

حجم و فشار مورد نیاز کمپرسور باد

به میزان هوایی که دستگاه های کمپرسور توان تولید آن در یک فشار مشخص را دارند، CFM یا حجم هوای مورد نیاز دستگاه می گویند. اگر تعداد دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه شما زیاد است، نیاز به کمپرسورهای باد با CFM بیشتر نیز دارید.

قدرت الکتروموتور کمپرسور باد

اگر به حجم و فشار هوای زیادی در صنعت نیاز دارید، باید به HP یا قدرت الکتروموتور دستگاه توجه کنید. قدرت الکتروموتور کمپرسور برای مصارف سنگین باید زیاد باشد.

بهترین دستگاه کمپرسور باد صنعتی کدام است؟

در بین انواع کمپرسور باد صنعتی، بهترین دستگاه برای کارهای پنوماتیک و صنعتی، دستگاه روغنی است. در صنایع پزشکی و یا مواد غذایی نیز باید دستگاه هایی بدون روغن استفاده کنید، چون امکان ورود روغن به محصولات وجود دارد.

قیمت انواع کمپرسور باد صنعتی

قیمت انواع کمپرسور باد صنعتی به کیفیت دستگاه ها بستگی دارد، هرچه کیفیت و قدرت دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود. بودجه ای که شما برای خرید این دستگاه در نظر می گیرید، باید شامل هزینه های مربوط به تعمیرات یا نگهداری آن در آینده نیز باشد.

کیفیت دستگاه هزینه های مربوط به نگهداری آن را کمتر می کند. بنابراین اگر دستگاه های باکیفیت بخرید، در آینده نیاز به صرف هزینه کمتر برای تعمیرات، مصرف برق و... خواهید داشت.

جمع بندی؛ کمپرسور، دستگاهی پرکاربرد در صنعت!

انواع کمپرسور باد صنعتی، در چرخه صنعت کارایی فراوانی دارند. شما باید بر اساس نوع کاربرد مورد نظر خود، برای خرید مناسب ترین مدل پمپ باد صنعتی اقدام نمایید. پیش از انتخاب، حتما به ویژگی هایی از جمله حجم، فشار و قدرت الکتروموتور دقت نمایید. از مدل های مختلف کمپرسور باد صنعتی می توان به پیستونی، اسکرو و فشار قوی اشاره نمود.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما