بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

نکات مهم قبل از خرید چسب سیلیکون

چسب سیلیکون که در بازار با نام چسب آکواریوم شناخته می‌شود، نوعی چسب است که اغلب در محل اتصال بین دو سطح استفاده می‌شود و چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

چسب‌های سیلیکون معمولاً هنگام استفاده برای اولین‌بار دارای قوام مایع و ژل مانند هستند و پس از خشک شدن در شرایط دما و رطوبت مناسب در طی یک دوره زمانی، به بافتی مستحکم‌تر و لاستیک‌مانند تبدیل می‌شوند.

خرید چسب سیلیکون مستلزم داشتن اطلاعاتی در این زمینه است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع و ویژگی های بهترین چسب سیلیکون صحبت کنیم. اگر می‌خواهید این محصول را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید چسب سیلیکون این مقاله را بخوانید.

 

خرید چسب سیلیکون

موارد استفاده از چسب سیلیکون

چسب سیلیکون نوعی چسب است که حاوی اتم‌های سیلیکون و اکسیژن است که آن را به یک محلول مقاوم در برابر آب تبدیل می‌کند. این محصول به دلیل پایداری حرارتی و شیمیایی در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از چسب‌های سیلیکون

مزایای چسب‌های سیلیکون عبارتند از:

  • پایداری شیمیایی و حرارتی
  • مقاوم در برابر رطوبت و هوا
  • راه‌حل مناسب برای اتصال سریع
  • چسبندگی قابل‌قبول
  • چسبندگی برای مدت زمان طولانی
  • قابلیت پاک شدن راحت از روی سطوح
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی بسیار اسیدی، بازی و حلال‌های آلی
  • سازگاری با محیط‌زیست

خرید چسب سیلیکون معمولا برای تعمیرات و نگهداری خانه انجام می‌شود. چسب سیلیکون مقاوم در برابر آب به طور مرتب در خانه برای پر کردن سوراخ‌ها و بسته کردن شکاف‌ها و سطوح هموار استفاده می‌شود.

چسب سیلیکون یک درزگیر عالی است. انعطاف‌پذیر، بادوام و دارای خواص اتصال قوی است که می‌تواند روی پلاستیک، فلز و شیشه اعمال شود.

چسب سیلیکون اغلب برای آب‌بندی شیشه در آکواریوم‌ها هم استفاده می‌شود. از این محصول می‌توان بر روی موادی که در معرض شرایط آب‌وهوایی شدید، از جمله نور مستقیم خورشید، باران، باد شدید یا دمای انجماد قرار می‌گیرند، استفاده کرد.

این موضوع شامل آب‌بندی پنجره‌های شیشه‌ای در ساختمان‌ها و همچنین آب‌بندی شکاف‌های بین پنجره‌ها و قاب‌های شیشه‌ای است.

به طور کلی، استفاده از چسب‌های سیلیکون در یکی از چهار دسته اصلی قرار می‌گیرد که عبارتند از: تعمیر و نگهداری خانه، آب‌بندی و چسبندگی ساختمان، اتصال شیشه و پلاستیک در پروژه‌های صنایع‌دستی یا ساخت جایی برای حیوانات خانگی (از جمله آکواریوم).

 

چسب سیلیکون مخصوص آکواریوم

 

این محصول حتی در کاربردهای ساخت یا تولید در طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی و خودرو کاربرد دارد. بهترین چسب سیلیکون باید کیفیت و کارایی لازم را داشته باشد.

انواع چسب سیلیکون

چسب‌های سیلیکون در طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف مانند مشکی، خاکستری، قرمز ، سفید و شفاف وجود دارند. این محصولات معمولاً در یک کارتریج یا لوله هستند و بسیاری از آنها یک نازل برای کاربرد دقیق دارند.

 

این محصولات معمولاً در یکی از دو دسته اصلی قرار می‌گیرند، یعنی انواع خنثی و اسیدی (یا استوکسی). دومی برای سطوح غیر متخلخل مانند کاشی‌های لعابدار و شیشه عالی است، اما اگر احتمالاً می‌خواهید برای کار با چوب یا پلاستیک‌ها و فلزات قابل خراشیدن از سیلیکون اسیدی استفاده کنید، باعث آسیب مستقیم به سطح می‌شوند.

 

بیشتر چسب‌های سیلیکون استوکسی مدول بالایی دارند، در حالی که بیشتر انواع خنثی مدول پایینی دارند، بوی بسیار کمی دارند که منجر به درزگیری انعطاف پذیرتر و الاستیک می‌شود.

 

اکثر محصولات چسب سیلیکون چندمنظوره هستند. آنها معمولاً می‌توانند در طیف گسترده‌ای از کاربردهای عمومی استفاده شوند و برای ایجاد پیوند با بسیاری از مواد سطحی مناسب هستند. چسب‌های سیلیکون بهداشتی برای کاربردهای مرطوب، به‌عنوان‌مثال: در حمام، بهترین گزینه هستند؛ زیرا به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی ، در برابر رشد قارچ و کپک و کپک سرسختانه مقاومت بیشتری دارند.

3 نکته مهم برای خرید چسب سیلیکون

مانند هر محصول دیگری، در زمان خرید چسب سیلیکون باید چند عامل مختلف را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید.

 

اگرچه جزئیاتی مانند کیفیت، سفارشی‌سازی و استفاده مورد نظر همیشه به اندازه قیمت قابل اندازه‌گیری و مقایسه نیستند، در نظر گرفتن این نکات می‌تواند به شما در پیدا کردن و خرید بهترین سیلیکون برای نیازهایتان کمک کند.

1.کیفیت

به طور کلی، چسب سیلیکون‌های خنثی از کیفیت بالاتری نسبت به سیلیکون استوکسی برخوردار هستند، که این موضوع باعث می‌شود سیلیکون‌های خنثی هیچ بویی نداشته باشند و هیچ خطری برای تغییر رنگ یا خوردگی مواد حساس ندارند.

همچنین، سیلیکون‌های خنثی مقاومت بیشتری در برابر آب و هوا دارند و می‌توانند در صنایع مختلفی قابل استفاده باشند. سیلیکون‌های استوکسی بازدهی بیشتری را ارائه می‌دهند و پیمانکاران و نصاب‌ها از آنها در آشپزخانه‌ها، حمام‌ها و سایر مکان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

2.موارد استفاده از چسب سیلیکون

چسب سیلیکون محصولی همه کاره است و کاربردهای زیادی دارد. مکانیک‌ها از آن در مناطق پر فشار و دمای بالا به عنوان واشر ساز استفاده می‌کنند. در صنعت ساختمان‌های مسکونی و تجاری از سیلیکون به‌عنوان چسب برتر در اطراف اتصالات استفاده می‌شود. همچنین برای تاسیسات حمام مانند سینک و دوش اطراف بسیار عالی است.

چسب سیلیکون تاپ فیکس

 

مشاغل مختلف به سیلیکون‌های متفاوتی نیاز دارند، به همین دلیل مهم است که قبل از خرید چسب آکواریوم، به نوع کاربرد آن توجه داشته باشید.

3.قیمت چسب سیلیکون

انواع مختلفی از چسب‌های سیلیکون را می‌توان در بازار دید که هرکدام علاوه بر اینکه ویژگی و کاربرد مختلفی دارند، از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. چه به دنبال خرید چسب سیلیکون برای مصارف شخصی، اهداف صنعتی یا فروش باشید، اطلاع از قیمت این موضوع همیشه بحث مهمی است.

خوشبختانه، امروزه وجود اینترنت مقایسه قیمت را بیشتر از همیشه در دسترس قرار داده است و در عین‌حال رقابت سالم بین تولیدکنندگان، بسته‌بندی‌های مجدد و فروشندگان را برانگیخته است.

با چند کلیک روی گوشی خود، می‌توانید قیمت‌های مختلفی از چسب سیلیکون را در بازار ببینید. برای خرید بهترین چسب آکواریوم می‌توانید به سایت آنا شیمی آراز مراجعه کنید.

فروش عمده چسب سیلیکون یا آکواریوم با قیمت مناسب و همچنین تنوع در کیفیت محصولات سیلیکون و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با خرید انواع چسب از مشاورین شرکت آنا شیمی آراز، از مهمترین ویژگی‌های این مجموعه است.

انواع چسب سیلیکون

سخن پایانی

خرید چسب سیلیکون به دلیل انعطاف‌پذیری، دوام و استحکامی که دارد در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و سازه‌ای انجام می‌شود. برای خرید این محصول لازم است که نوع کاربرد مورد نظر، کیفیت و قیمت آن را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نوع این چسب را خریداری کنید و برای کاربردهای مختلف از آن استفاده کنید.

 

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما