بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چگونگی روش و مراحل تولید فنس یا توری حصاری

فنس یا توری حصاری چیست؟

از متداولترین و پرکاربردترین نوع توری‌ها در بازار توری حصاری است، که بیشترین کاربرد این توری‌ها برای حصار کشی زمین‌ها و باغات کشاورزی است. فنس کشی برای ایجاد امنیت و صرفا جنبه ایمنی دارد. به خاطر قیمت ارزان آن در مقایسه با انواع توری در بازار و مقاومت بالای آن در برابر دمای ۷۰ درجه سانتیگراد در بین مردم از محبوبیت برخودار است. این توری از جنس‌های مختلف از جمله فولاد گالوانیزه، گالوانیزه با روکش pvc  تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

روش تولید فنس یا توری حصاری

برای تولید توری حصاری از دو روش صنعتی و دستی استفاده می‌کنند. در روش صنعتی تمامی مراحل به صورت اتوماتیک می‌باشد‌؛ ولی از طرفی شاید برخی مراحل به صورت نیمه اتوماتیک صورت گیرد که به آن حصار بافی نیمه اتوماتیک می‌گویند.

 تولید فنس یا توری حصاری به صورت اتوماتیک

در مرحله اول باید مفتول مورد نظر خود  را براساس سفارش مشتری و با توجه به دستگاه که در کارگاه خود دارید خریداری نمایید که در خرید مفتول مهم ترین فاکتور توجه به ضخامت مفتول است.

مفتول گالوانیزه به شکل قرقره‌ای می‌باشد که در مرحله بعدی باید با دستگاه صاف شود. عملیات روکش دهی بر روی این مفتول صاف براساس خواست و نیاز مشتری انجام می‌پذیرد. در صورتی که روکش شود این توری نیاز به رنگ آمیزی نخواهد داشت. روکش توسط جریان هوا خشک شده و مفتول روکش شده وارد قسمت حصار بافی می شود.

در این مرحله مفتول ها به یکدیگر پیچ و تاب داده می‌شوند که این عملیات به وسیله دستگاه به صورت خودکار انجام می‌شود. محل پیچ خوردن مفتول‌ها به یکدیگر ابعاد لوزی (ابعاد چشمه)  فنس یا توری حصاری را مشخص می‌کند. این فرآیند تا جایی ادامه می‌یابد که یک ردیف مفتول آماده شود. هنگامی که دستگاه یک بار تا آخر مفتول رفت، به صورت اتوماتیکی عملیات سیم پیچی ابتدا و انتهای مفتول گالوانیزه را انجام می‌دهد. سرانجام در پایان این سیم پیچی ما یک ردیف توری خواهیم داشت که باید به سمت بالا عذاب شود و جا را برای مفتول بعدی باز کند. این عملیات به صورت روتین انجام میشود و رشته‌های جدیدی از مفتول وارد دستگاه شده و شروع به پیچ خوردن در ردیف مفتول آخر می‌نمایند.

و در نهایت در پایان کار این مفتول‌ها برش خورده و به سمت بالا هدایت می‌شوند. مفتول‌های وارد شده در دستگاه حصار بافی، کم‌کم به حصار تبدیل خواهد شد و طول توری حصاری را افزایش می‌دهند. با افزایش طول آن این توری حصاری به سمت بخش بسته بندی هدایت شده و به صورت رول بسته‌بندی میشوند. در مرحله بسته بندی بستگی به طولی که مورد نظر می‌باشد برش و بسته بندی می‌شود که در اکثر کارگاه ها از 20 الی 30 متر برش میزنند البته با توجه به سفارش مشتری این اندازه قابل تغییر است.

تولید فنس باغی یا توری حصاری به روش دستی

در تولید توری حصاری به روش دستی از دستگاه و نیروی انسانی در کنار یکدیگر استفاده خواهد شد. در ابتدای این روش نیروی انسانی باید دستگاه موتور الکتریکی را روشن کند و سپس این موتور مفتول‌ها را روی قالب چشمه توری حصاری قرار می‌دهد. در وهله بعدی برای عدم در رفتگی و باز شدن رج‌ها، نیروی کار به کمک یک انبر شارژی عملیات مرتبط را انجام خواهد داد، سر این انبر به صورت اریب است. مرحله آخر این روش هم مانند روش قبلی رول کردن آوری حصاری تولید شده است که برش آن هم مانند روش قبلی به خواست مشتری انجام میشود.

 

سخن آخر

در این مقاله راجع به فنس یا توری حصاری صحبت کردیم و متذکر شدیم که به دو روش دستی و صنعتی است کار انجام میشود و هر دو روش در بازار مرسوم است. مجموعه آهن آصف تولید کننده انواع توری درجه یک در سطح کشور است برای خرید  توری حصاری و مدلهای دیگر آن به سایت آهن آصف سر بزنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما