بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

ایده های خلاقانه برای طراحی استخر ویلا

امروزه محوطه سازی فضای بیرون ویلا از جمله طراحی آلاچیق، طراحی استخر و فضای سبز مورد توجه افراد زیادی گرفته است. با محوطه سازی و طراحی استخر می‌توانید فضای جذابی را برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید. از آنجاکه استخر چشم نوازترین بخش فضای بیرونی ویلا است باید در طراحی آن از ایده‌های خلاق و جدید استفاده کرد. اگر به فکر طراحی استخر ویلای خود هستند تا آخر این نوشته با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین ایده‌های خلاقانه برای طراحی استخر ویلا آشنا کنیم.

ایده های خلاقانه برای طراحی استخر ویلا

ایده های خلاقانه برای طراحی استخر

 در حال حاضر طراحی استخر در باغ و ویلا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته  خلاقیتی که در طراحی استخر به کار گرفته می‌شود قطعا در زیباسازی محوطه ویلا تاثیرگذار خواهد بود. ایجاد فضای گرم و دوستانه در ویلا می‌تواند دورهمی های شما را دلنشین تر کند. در ادامه قصد داریم شما را با ایده‌های خلاق در طراحی استخر آشنا کنیم تا با الهام گرفتن از آنها بتوانید بهترین طراحی را برای استخر خود پیدا کنید.

طراحی استخر با نرده شیشه‌ای

 شیشه یکی از المان های تاثیرگذار در زیباسازی دکوراسیون ویلا است. استفاده از شیشه در کنار استخر، نمای زیبایی به ساختمان می‌بخشد. نرده شیشه‌ای یکی از جدیدترین و لوکس ترین نماها در فضای اطراف استخر محسوب می‌شود که علاوه بر زیباسازی استخر موجب افزایش امنیت آن نیز می‌شود. افتادن کودکان یا حیوانات خانگی در استخر یکی از نگرانی های بزرگ خانواده‌ها ‌است که با نصب نرده شیشه ‌ای این مشکل برطرف می‌شود. این نرده به دلیل زیبایی که در کنار ایمنی بالا دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و شاهد اجرای آن در مکان های مختلف از جمله هتل، منازل مسکونی و غیره نیز می‌باشیم. نرده شیشه‌ای به خاطر زیبایی منحصر به فردی که به استخر می‌دهد و همچنین نصب آسان یکی از انتخاب اول مشتریان به شمار می‌رود.

طراحی استخر با گیاهان خانگی

استفاده از گل و گیاه در محوطه سازی ویلا مخصوصا در کنار استخر به ایجاد فضای جذاب و زیبا کمک می‌کند.  همچنین استفاده از گونه های مختلف گیاه موجب حس نشاط و شادابی در افراد می‌شود. استفاده از نرده‌ شیشه‌ای در اطراف استخر باعث می‌شود که فرد در حین شنا بتواند از دیدن گیاهان لذت ببرد و احساس آرامش کند.

طراحی استخر در کنار آلاچیق

طراحی استخر درکنار آلاچیق یک ایده فوق‌العاده مخصوصا برای دورهمی های خانوادگی است. این ایده برای روزهای گرم تابستان فوق‌العاده است و افراد بعد از شنا می‌توانند برای استراحت کردن و صرف نوشیدنی خنک از آلاچیق استفاده کنند. یکی از المان هایی که می‌توانید در این طراحی استفاده کنید، نرده کابلی است. قطعا به کار بردن این نرده‌ها در زیباسازی فضا موثر خواهد بود.  

طراحی‌ استخر به سبک مدرن

طراحی‌ استخر به سبک مدرن

اگر عاشق طراحی های ساده هستید، طراحی استخر به سبک مدرن بهترین گزینه می‌باشد. معمولا در طراحی استخر به سبک مدرن از شکل های هندسی مشخص مثل مربع و مستطیل استفاده می‌شود. همچنین در این نوع سبک خبری از عناصر تجملاتی نیست.

طراحی استخر با سقف شیشه ای

سقف شیشه‌ای یکی دیگر از ایده های خلاق برای طراحی استخر است. استفاده از سقف شیشه‌ ای نه‌تنها ظاهر مدرن و جذابی به فضاسازی ویلا می‌دهد بلکه امکان استفاده از استخر را در تمام فصول فراهم می‌کند. در صورتی که استخر روباز باشد فقط می‌توان از آن در فصول گرم استفاده کرد و در بقیه فصل ها کاربردی ندارد. هم چنین یکی از مزیت های سقف شیشه ‌ای این است که  آرامش و تصور شنا در فضای باز را به فرد می‌دهد. به علاوه دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن و آلودگی آب استخر باشید.

آشپزی در کنار استخر باغ و ویلا

فراموش نکنید که ایده های خلاق برای طراحی استخر فقط مربوط به خود استخر نمی‌شود بلکه شامل محیط اطراف آن هم است. قطعا آشپزی کردن در کنار استخر، برای تمام افراد چه برای افرادی که در داخل استخر هستند و چه افرادی که مشغول استراحت می‌باشند، لذت بخش خواهد بود. با ساخت باربیکیو در کنار استخر قطعا می‌توانید لذت دورهمی دوستانه و خانوادگی تان را دوبرابر کنید.

طراحی‌ استخر به سبک کلاسیک

طراحی‌ استخر به سبک کلاسیک بر خلاف سبک مدرن دارای جزییات بیشتری است. استفاده از آبنما، رنگ های طلایی و نقره‌ای در طراحی استخر به سبک کلاسیک به چشم می‌خورد. توجه داشته باشید که شما برای طراحی استخر به هر سبکی نیاز به نرده های مقاوم و ضد زنگ برای بالا و پایین رفتن از استخر دارید که نرده کابلی بهترین گزینه است.

طراحی‌ استخر به سبک روستیک

اگر به دنبال طبیعت واقعی به دور از تجملات شهری برای طراحی استخر هستید سبک روستیک می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در طراحی استخر به سبک روستیک از عناصر خام مانند سنگ های کوهستانی، چوب های طبیعی و غیره استفاده می‌شود که فضای دلنشین و چشم‌نواز را در ویلا ایجاد می‌کند.

طراحی استخر با نورپردازی مناسب

طراحی استخر با نورپردازی مناسب

 نورپردازی مناسب در اطراف استخر تاثیر بسیاری در زیباسازی فضا دارد. شنا کردن و لذت بردن در محوطه بیرونی ویلا فقط مخصوص روز نیست بلکه بسیاری از مهمانی‌ها در غروب برگزار می‌شود و از این رو نورپردازی مناسب می‌تواند جلوه زیبایی به محوطه بدهد. هم چنین طراحی استخر با سقف شیشه‌ای این امکان را برای افراد داخل استخر فراهم می‌کند که از تماشای فضای بیرون لذت ببرند.   

اهمیت طراحی‌ استخر در ویلا

حال که با انواع ایده‌های خلاق برای طراحی استخر در ویلا و باغ آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش بیاد که چرا طراحی آخر در ویلا اهمیت دارد. قطعا رفتن به ویلا در آخر هفته‌ها یا تعطیلات برای دور شدن از استرس و مشغله کاری است و چه چیزی بهتر از شنا کردن در استخر شخصی خودتان میتواند حس خوبی را به شما منتقل کند.

استخر یک وسیله تفریحی برای شنا و تفریحات آبی برای تمام افراد چه بزرگسال و چه خردسال می‌باشد. از آنجاکه شنا کردن در استخرهای عمومی از نظر بهداشتی توصیه نمی‌شود امروزه طراحی استخر در ویلا و باغ مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.  به علاوه با داشتن یک استخر در وسط باغ و ویلای خود می‌توانید اوقات مفرح تری را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما