بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

هر آن چه برای خرید یونولیت سقفی باید بدانید!

یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی استفاده شده در کشور تیرچه بلوک می باشد، برای قیمت یونولیت سقفی نیز این مورد دارای اهمیت ویژه ای می باشد. از همین رو در این مقاله سعی می کنیم تا اطلاعات کافی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

در خرید یونولیت حتما باید با مشاوره با متخصصین بهترین نوع یونولیت را انتخاب کنید. اما محصول جدیدی که نخستین تولیدکننده بلوک یونولیت در ایران، آن را تولید کرده است، بسیار مزایای بهتری نسبت به یونولیت دارد، نام این محصول یونیپلکس است که برای اجرای سقف از آن استفاده می شود. یونیپلکس مزایای زیادی نسبت به یونولیت دارد.  برای مثال از آنجا که بلوک های یونولیت ماندگار هستند، در برابر آتش سوزی بسیار آسیب پذیر می باشند، اما از آنجا که بلوک های یونیپلکس غیرماندگار هستند، سقفی که با این بلوک ها ساخته شود از این آسیب مصون است، در ادامه مزایا و توضیحات بیشتری را از یونیپلکس با شما در میان خواهیم گذاشت.

معرفی یونیپلکس

این محصول توسط تولیدکننده بلوک یونولیت در ایران، با مزایای بسیار بهتری نسبت به یونولیت، از لحاظ اقتصادی و محیط زیستی و برای استفاده در صنعت ساختمان، تولید شده‌است. این محصول که با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از مواد قابل بازیافت در کشورمان تولید شده است؛ ضمن کاهش وزن سقف، می‌تواند مستحکم و مقاوم باشد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت بشود.

از مزایای جالب یونیپلکس، با توجه به اینکه قالبی غیر ماندگار هست، مصونیت در برابر آتش‌سوزی با استفاده از این قالب اتفاق می افتد. این موضوع در مورد یونولیت به دلیل ماندگار بودن بلوک آن‌ها صدق نمی‌کند؛ در این مقاله از مزایای بیشتر یونیپلکس خواهیم گفت تا با بررسی آن بتوانید بهترین انتخاب را برای تأمین مصالح ساختمانی خود داشته باشید.

یونیپلکس، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای روش های غیر اقتصادی و مخرب زیست محیطی باشد.

مواد سازنده یونولیت، از پلی‌استارین است، که به وسیله بخارآب حرارت می‌بیند. این کار را چندین بار برای به انبساط رسیدن مواد تکرار می‌کنند. آن‌ها را به بخش قالب‌گیری انتقال می‌دهند و با دستگاه CNC بر‌اساس اشکال و اندازه‌های مختلفی برش می‌زنند و به بازار عرضه می‌کنند. اغلب این محصولات با مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش تولید می‌شوند، که به یونولیت نسوز معروف هستند. شما با خرید فوم لس ، علاوه بر کیفیت مواد عایق‌بندی آن، از بروز آتش سوزی سقف ساختمان جلوگیری می‌کنید.

یکی از انواع قالب هایی که جایگزین بلوک های یونولیتی شده است، همین قالب های لایت فرم است، استفاده از این قالب ها در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است، زیرا این قالب های ویژگی های بسیار جالبی دارند، استفاده مفید از این قالب ها می تواند در مقابل بسیاری از حوادث بد که ممکن است برای ساختمان شما اتفاق بیافتد مشکل گشا باشد، مثلا استفاده از این گونه قالب ها می تواند مسبب این باشد که اگر آتش سوزی اتفاق افتاد، به دلیل این که این قالب ها از سقف جدا شده و کنار گذاشته شده اند، می تواند سهم به سزایی در مشتعل نکردن آتش داشته باشد. یا از دیگر مزایا آن می توان به این مورد اشاره کرد که بلوک های یونولیتی برای طبیعت دارای ضررهای بسیاری می باشند، استفاده از این بلوک ها در بلند مدت طبیعت را آلوده می کند، اما با استفاده از قالب های غیر ماندگار این مورد اتفاق نمی افتد. البته قالب هایی مانند یونیپلکس جایگزین این قالب های لایت فرم شده اند که بعدا در این خصوص توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد.

خرید یونولیت سقفی چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

در سال‌های اخیر، استفاده از این محصول به طرز چشم‌گیری افزایش داشته است. البته که حذف یونولیت از سقف و جایگزینی یونیپلکس ، باعث بهبود کیفیت ساختمان‌سازی در کشور شده است. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به کاهش وزن زیاد سقف ساختمان اشاره کرد، همچنین صرفه‌جویی در تیرچه‌های بلوک و بتن که از پر‌هزینه‌ترین مصالح به شمار ‌می‌روند.

از جمله این مزایا می توان به کاهش مصرف بتن و راحتی کار با آن نیز اشاره نمود. البته در این مطلب تاکید ما بر روی استفاده از جایگزین این محصول هست.

خرید یونولیت سقفی چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

 

حذف یونولیت یک قدم بزرگ برای صنعت ساختمان

پیشرفت صنعت ساختمان، به دلیل تنوع بسیار بالایی که در سقف به وجود آورده‌است، شیوه‌های اجرایی متفاوتی را برای سقف اماکن مختلف ایجاد کرده است. این تغییرات، قدم بزرگی برای حذف مصالح پرهزینه و آسیب‌رسان به محیط‌زیست بوده است. بعد از حذف یونولیت از سقف و جایگزین کردن خرید یونولیت سقفی، که شرح مزایای آن را قبلاً ذکر کردیم، این بار شاهد حذف تیرچه‎‌های بلوک و جایگزین شدن لایت فرم یا همان فوم لس، برای ایمن‌سازی سقف هستیم. محصول ارزان فوم لس، از هر جهت اطمینان بخش خواهد بود.

برای خرید یونولیت سقفی، که ارزان و با کیفیت باشد شما نیاز به یک مشاور مجرب دارید؛ چرا که باید علاوه بر مسائل فنی آن به ابعاد و اندازه‌های آن نیز توجه کنید. در حقیقت شما برای تجهیز کردن سقف ساختمان به یونولیت سقفی ارزان و متفاوتی نیازمندید.

شما در سقف‌هایی که یک طرفه و دال شکل هستند، نیاز به مصالحی برای پرکردن این فضا دارید. در گذشته بین تیرچه‌ها را با بلوک‌های سفالی، سیمانی و یا پلی‌استارین که همان یونولیت است، پر می‌کردند که مشکلات بسیاری را به همراه داشت. در حال حاضر با حذف متریال سنگین، پر هزینه و آسیب‌رسان به محیط زیست می‌دانیم که یونیپلکس، می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. استفاده از قالب‌های غیرماندگار، که به فوم لس شهرت دارند؛ تمامی مشکلات استفاده از مصالح دیگر را به طور کل حذف می‌کند.

بیش از 70% صرفه‌جویی در ساخت و ساز

بهتر است بدانید که فوم لس، علاوه بر مزیای قبلی که ذکر شد، محاسن خوبی برای جایگزینی یونولیت از سقف دارد؛ قالب‌های غیرماندگار فوم لس، همچنان ریسک شعله‌ور شدن یونولیت را به حداقل می‌رساند و دارای قدرت حذف از خاصیت نامطلوب جذب رطوبت است. عبور لوله‌های تأسیساتی را از زیر سقف آسان می‌کند و برای استفاده از تیرچه‌های بتنی و فلزی هم قابل استفاده است. فوم لس یک عایق صداست؛ بنابرین انتقال اصوات به طبقات بالا را کاهش می‌دهد. این محصول، نسبت به دیگر مصالح بسیار ارزان‌تر است و قابلیت استفاده مجدد را نیز دارد.

قیمت فوم لس، به عنوان یک قالب غیر ماندگار، بار مالی مضاعفی که به پروژه‌های ساختمان‌سازی تحمیل می‌شود را به شدت کاهش می‌دهد، چرا که حمل‌ونقل و نصب آن بسیار آسان است؛ اما مهم‌ترین دلیل استفاده از آن، کاهش تلفات در زمان آتش‌سوزی است که هزینه‌ی جانی برای ساکنان ساختمان‌ به بار می‌آورد.

فروش فوم لس، قالب‌های غیر‌ماندگار، جایگزین قالب های ماندگار یونولیت سقفی

خرید یونولیت یونیپلکس

چرا یونیپلکس؟

شرکت یونیپلکس، با داشتن کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه طراحی و اجرا برای انواع سازه‌های ساختمانی و بهبود بخشی به سازه‌های موجود؛ این توصیه را به تامین‌کنندگان صنعت ساختمان دارند، که با استفاده از قالب‌های غیرماندگار، به کیفیت و استحکام سازه‌های خود بهبود ببخشند. این شرکت برای تولید یونیپلکس، علاوه بر ثبت اختراع و دریافت گواهی، موفق به کسب تأییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شده‌اند. آن‌ها باور دارند که دوستدار محیط‌زیست هستند و برای جان انسان‌ها در برابر اتفاقات طبیعی، احساس مسئولیت می‌کنند. شرکت یونیپلکس مجری بیش از 50 پروژه بوده است؛ شما با مراجعه به سایت uniplex.ir قادر خواهید بود، از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت، بازدید کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما