بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

فواید استفاده از جکوزی

فواید و خواص آب درمانی مخصوصا با آب گرم بر کسی پوشیده نیست. امروزه استخرهای آب گرم برای ماساژ عضلات و رفع خستگی آن ها و درمان دردهای استخوانی کاربرد فراوانی دارند. به همین دلیل ساخت استخر و همینطور ساخت جکوزی در خانه های جدید رواج یافته است و افراد ترجیح می دهند در منزلشان استخر و جکوزی داشته باشند.

جکوزی در واقع نمونه کوچک شده ای از چشمه های آب گرم محسوب می شود که ظاهری امروزی تر و مدرن تر را به خود گرفته است. جکوزی در واقع همان استخر گردابی آب گرم یا حوضچه با آب تحت فشار است که به دلیل طراحی آن توسط برادران آمریکایی جکوزی به این نام شهرت یافته است.

جکوزی چیست

کاربردهای مختلف در فضاهای متفاوت باعث شده تا طراحی جکوزی بسیار متنوع باشد و از تجهیزاتی همچون گاز اوزون، ماساژور، اسپیکر، چراغ هالوژنی تزئینی و امکانات دیگر در آن بهره گرفته شود. به طور معمول ساخت جکوزی با ظرفیت های یک یا چند نفره را بیشتر در ویلاها و ساختمان های مسکونی مشاهده می کنیم و گنجایش و ابعاد بزرگتر آن مخصوص مراکز تفریحی و مجموعه ها طراحی می شود.

روند کار سیستم جکوزی

در این حوضچه، آب گرم به وسیله نازل های تعبیه شده در کف و دیواره ها با فشار به طرف داخل محفظه هدایت می شود. روند ساخت جکوزی به گونه ای است که وقتی فرد در معرض نازل های آب گرم قرار می گیرد نوعی ماساژ را تجربه می کند که خستگی را از بدنش بیرون می کند.

فواید جکوزی

بخش پایینی جکوزی را چندین پله تشکیل می دهد که کمک می کند بتوان داخل حوضچه نشست و پاها و پشت بدن را با قرار دادن در مجاورت آب پرفشار ریلکس کرد. البته این را هم در نظر داشته باشید که در هنگام ساخت جکوزی، نحوه لوله کشی جکوزی در عملکرد آن تاثیر به سزایی دارد و نقش آن در جکوزی مانند نقش جاده در رانندگی می باشد.

فواید و خواص جکوزی

قرار گرفتن در مجاورت فشار آب گرم درون محفظه جکوزی با شل کردن عضلات به رفع استرس و خستگی کمک بسیاری می کند که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم. به طور کلی در ساخت استخر و جکوزی جنبه کمک درمانی آن نیز مورد توجه قرار می گیرد. زیرا آب درمانی در جکوزی همراه با ماساژ برای حفظ سلامت جسمی و روانی مفید و لذت بخش است.

لوله کشی جکوزی با اول سرویس

 

کاهش استرس

استرس منشا بسیاری از بیماری ها از خستگی و سردرد گرفته تا تنش عضلانی و مشکلات گوارشی می باشد. آب گرم همراه با ماساژ می تواند با آرام کردن بدن و افزایش تولید اندروفین در رفع استرس و خستگی مفید باشد. این می تواند به این دلیل باشد که در واقع نحوه لوله کشی جکوزی به گونه ای است که آب بدون توقف در جکوزی در گردش است.

کاهش دردهای عضلانی

روش آب درمانی تکنیکی شفابخش و ترکیبی از گرما، ماساژ و شناور یا غوطه ور بودن در آب است که با ساخت جکوزی و استفاده از آن می توانید تمام این موارد را در کنار هم جمع کنید. رفع خستگی و دردهای عضلانی و کاهش اسپاسم آن در استفاده منظم از جکوزی به راحتی میسر می شود.

کاهش علائم دردهای مزمن

طبق مطالعات انجام شده افرادی که به بیماری های مزمن از جمله سیاتیک، آرتریت و دیگر بیماری ها مبتلا می باشند با غوطه ‌ور شدن در آب گرم جکوزی از کاهش درد بهره مند می گردند. کاهش تنش و تحریک گردش خون در مفاصل و عضلات آسیب دیده از فواید ماساژ با آب گرم می باشد که البته بر کاهش تورم و التهاب نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

بهبود خواب

افراد مبتلا به بی‌ خوابی و سندروم پای بیقرار به طور معمول پس از استفاده از جکوزی خواب بهتری خواهند داشت. اگر بتوانید هر شب قبل از خواب مدت 20 دقیقه را در جکوزی سپری کنید با بالا رفتن دمای بدن و کاهش آهسته آن پس از خروج از جکوزی باعث خواب آلودگی و بهبود کیفیت خواب شما می گردد.

سم زدایی بدن و تقویت ایمنی

آب گرم با گرم کردن بدن باعث بهبود گردش خون و مایع لنفاوی می گردد. در نتیجه شدت تعریق افزایش یافته و سموم بدن به سطح پوست آمده و توسط آب شسته می شوند. به علاوه بهبود گردش خون سبب انتقال بهتر اکسیژن، گلبول های قرمز و سفید به تمام نقاط بدن شده و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم تر می سازد.

بهبود عملکرد سینوس ها

بهترین درمان برای گرفتگی بینی و کاهش فشار سینوسی بخار آب گرم است. اگر هنوز در خانه نان جکوزی ندارد ما به شما توصیه می کنیم که حتما برای ساخت جکوزی اقدام کنید. هوای گرم و مرطوب ناشی از بخار آب به کاهش گرفتگی کمک بسیاری می کند. در صورتی که در هنگام ساخت جکوزی آن را به فناوری آروماتراپی مجهز کرده باشید می توانید با استفاده از رایحه اکالیپتوس در آن با شل شدن سینوس ها از شر خلط نیز خلاص شوید.

سیستم لوله کشی جکوزی

به مسیر گردش آب در جکوزی سیستم لوله کشی جکوزی گفته می شود. مسیر مدار گردش آب در جکوزی شباهت زیادی به مدار گردش آبی که در ساخت استخر به کار می رود دارد. لوله کشی جکوزی می تواند به خط تخلیه اصلی یا اسکیمر و یا هر دوی آن ها مجهز شود.

نکاتی برای استفاده از جکوزی

اگر در منزل خود اقدام به ساخت جکوزی نکرده و از جکوزی های عمومی استفاده می کنید بهتر است برخی موارد و نکات را برای حفظ سلامت خود رعایت نمایید. به طور مثال از جکوزی هایی استفاده کنید که به طور مرتب تمیز شده و موارد بهداشتی در آن ها رعایت می شود.

  • مطمئن شوید که دمای آب از 40 درجه سانتی ‌گراد بالاتر نرود و به آرامی وارد جکوزی شوید تا دچار سوختگی نشوید.
  • در صورت احساس سردرد و سرگیجه شدید حتما از جکوزی خارج شوید. ممکن است نشانه های کم آبی بدن و یا حتی فشار خون پایین باشد.
  • هنگام ساخت جکوزی نیز همانند ساخت استخر دور آن را محصور کنید تا برای کودکان ایمن باشد.

سخن پایانی

امروزه ساخت استخر و جکوزی در خانه ها رواج یافته است و بسیاری از پزشکان آن را به عنوان یک راه کمک درمانی پیشنهاد می کنند. سیستم ماساژ جکوزی یکی از مواردی است که مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. به همین دلیل اکثر افراد برای رفع خستگی، ماساژ و بهبود گردش خون به استفاده از جکوزی روی می آورند.

از آنجا که لوله کشی جکوزی دارای شبکه وسیعی است و تاثیر مستقیمی بر روند عملکردی آن دارد پیشنهاد می شود حتما از افراد خبره و باتجربه در این زمینه بهره بگیرید. تیمی از کارشناسان مجرب اول سرویس آماده ارائه خدمت به شما عزیزان در راستای ساخت استخر و جکوزی و لوله کشی آن ها می باشد.

 

ساخت جکوزی

اول سرویس

مجموعه ما دارای کارکنان و متخصصین باتجربه است که می توانند در زمینه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی شما را راهنمایی کنند. تیم فنی ما، شعار اول سرویس متخصص تاسیسات متعهد ، خدمات را سرلوحه خود قرار داده است و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان اول سرویس به آدرس سایت www.avalservis.com مراجعه کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما