بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

عایق الاستومری چه تفاوتی با عایق صوتی دارد؟

عایق الاستومری چیست؟

برای دانستن تفاوت های عایق الاستومری و عایق صوتی، ابتدا لازم است برای آشنایی بیشترتعریفی از هریک ارائه دهیم.

یکی از بهترین عایق ها در برابر سرما وحرارت بالا عایق الاستومری می باشد. ساختارسلول بسته ی عایق الاستومری باعث شده که در برابر حرارت و برودت مقاومت خوبی داشته و از آن درتاسیسات، برای عایق نمودن لوله های سرد وگرم استفاده می گردد.

این عایق یک جایگزین عالی برای عایق های سنتی نیز می باشد چرا که برای ساخت آن مواد غیرسمی به کار برده شده و به نوعی دوستدار محیط زیست بوده و تهدیدی برای سلامت انسان و اکوسیستم به حساب نمی آید.

علت استفاده از عایق الاستومری:

عایق الاستومری کاربردهای زیادی دارد. دو علت مهم در تولید عایق الاستومری ، نخست این است که سرما وگرمای درون ساختمان در وضعیت مطلوبی حفظ شود و به اصطلاح بارگرمایی وسرمایی فضای مورد نظرافزایش یابد و دوم به منظور کاهش اتلاف انرژی از آن استفاده می گردد.

این عایق در صنعت، خودروسازی و پتروشیمی کاربرد فراوانی دارد چرا که در برابر خورگی و رطوبت دارای مقاومت بالایی می باشد.

عایق صوتی چیست؟

به طورمعمول برای ایجاد فضایی آرام و بدون سر و صدا از فوم صداگیر استفاده می شود که به دلیل خاصیت جذب کنندگی صدا، به آن عایق صوتی نیز می گویند.

از این عایق درفضاهایی همچون منازل، محیط کار و استودیوها استفاده می گردد. یک عایق صوتی با کیفیت و ایده آل باید دارای خصوصیت جذب و شکست صوت خوبی باشد؛ همچنین ضدحریق بوده و در برابر درجه حرارات بالا مشتعل نمی شود و یا چکه نمی کند.

عایق صوتی دارای مزیت های زیادی از جمله: سبک بودن، نصب راحت، خود چسب بودن و مقاومت زیاد در برابر خورگی وآلودگی های محیط می باشد.

از انواع عایق های صوتی می توان به عایق صوتی دو طرف صاف و شانه تخم مرغی اشاره نمود. درمیان انواع عایق صوتی، عایق صوتی حرارتی هم طراحی گردیده است.در ادامه به مقایسه ی عایق صوتی با عایق الاستومری می پردازیم.

مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی

-از تفاوت های مهم عایق الاستومری با عایق صوتی این است که عایق الاستومری به دلیل مقاومت بالا یک عایق مناسب در برابر حرارت وبرودت می باشد اما ساختار سلول بسته ی آن باعث می شود که صوت از آن عبور کند.بنابراین هنگام برخورد صدا، صوت از آن عبور می نماید که به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای کاهش آلودگی صوتی نخواهد بود چرا که اصطلاحا، ضریب جذب صوت بسیار پایینی نسبت به عایق سلول باز دارند.

-اگر بخواهیم این دو عایق را از نظر مقاومت مقایسه نماییم باید بگوییم که عایق سلول بسته الاستومری دربرابر حرارت و گرما در بلند مدت به تدریج انعطاف پذیری خود را از دست داده و در ساختار آن واپاشی رخ می دهد.همچنین مقاومت عایق الاستومری در برابرپارگی کمتر بوده و استحکام کمتری نسبت به عایق صوتی دارد.

-یکی از فاکتورهای مهم برای حذف سرو صدا چگالی یا دانسیته می باشد.در واقع هرچقدرچگالی یک ماده بیشتر باشد، عایق مناسب تری در برابر صوت به حساب می آید.

حال در مقایسه ی این دو نوع عایق باید بگوییم که عایق الاستومری دارای چگالی 50 کیلوگرم به ازای هر متر مکعب و عایق صوتی بین 70 تا 90 کیلوگرم می باشد.

-قیمت وهزینه ای که بابت تهیه ی عایق می پردازید نیز جزو نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید.

مقدار مورد نظر از هریک از عایق ها که در بازار عرضه می شود از جهت اندازه روی قیمت نهایی آن ها تاثیر می گذارد. برای مثال اگر قصد تهیه ی از نمایندگی عایق الاستومری را دارید باید بدانید که حداقل مقدار هر رول ورق ، 10 متر مربع می باشد که تهیه ی آن در متراژهای سبب بالا رفتن قیمت می گردد.

دلایل استفاده از عایق لوله ای

یکی از مهمترین دلایل موجود در استفاده از عایق الاستومری لوله ای در ساختمان های زیاد این است که این نوع عایق در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. مطمئن باشید قطع به یقین با استفاده از عایق لوله ای الاستومری بر روی لوله های تاسیساتی این امکان به وجود می آید که در برابر 30 درصد از اتلاف انرژی گرمایشی و یا سرمایشی جلوگیری شود.

یکی دیگر از دلالیل استفاده این نوع عایق، کیفیت بسیار بالای محصول می باشد. عایق لوله ای از دانسیتیه ی بالا و استانداردی برخوردار است. در ادامه این مطلب شما را با دیگر دلالیل مهم استفاده از عایق های لوله ای الاستومری آشنا خواهیم کرد.

اما بدانید از کنترل تقطیر به وسیله عایق الاستومری

قیمت خوب عایق لوله ای

یکی دیگر از دلالیل استفاده از عایق الاستومری لوله ای داشتن قیمت مناسب بود. بهتر است بدانید که کالای عایق لوله ای الاستومری به شکل شاخه ای قیمت گذاری می شود. به طور میانگین عایق لوله ای الاستومری مصرفی برای هر ساختمان چیزی بین 100 شاخه ی 2 متری می باشد. با در نظر گرفتن ویژگی های زیاد این محصول می توان گفت که قیمت نهایی آن در مقایسه با سایرین بسیار مناسب تر است.

 

کاربرد عایق لوله در ساخت طناب ورزشی

یکی از کاربرد های عایق لوله الاستومری در ساخت طناب ورزشی می باشد. این نوع عایق در صنعت های بسیار زیادی کاربرد دارد. در زمان ساخت طناب ورزشی می توان از عایق لوله ای استفاده کرد. دسته های موجود در طناب از جنس پلاستیک ساخته می شود. برای اینکه دسته های طناب از دست افراد سر نخورد بهترین را این است که دسته های طناب را با عایق لئله ای الاستومری پوشش داده شود. این کار باعث می شود دست ها دیگر سر نخورند و همین طور عرق نکنند.

یخ زدگی لوله های آب در زمستان

یکی دیگر از دلالیل استفاده از عایق الاستومری لوله ای این است که از یخ زدگی لوله های آب در زمستان جلوگیری می کند. بهترین کار برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب، عایق کردن لوله ها به وسیله عایق الاستومری می باشد. با عایق کردن لوله های آب به این وسیله، آنها را در برابر یخ زدگی مقاوم می کند. عایق لوله ای الاستومری ابعاد و ضخامت های گوناگونی دارد و به منظور عایق کاری لوله های فولادی و پلاستیکی وحتی مسی مفید می باشد.

بنابراین از دیگر دلایل موجود در استفاده از عایق لوله ای الاستومری، این است که اجازه نمی دهد لوله های آب ساختمان شما در فصل های سرد سال دچار یخ زدگی شود و در نهایت موجب آسیب رساندن به لوله ها شوند.

عایق فوم مشکی

عایق فوم مشکی همان عایق لوله ای الاستومری است که بسیاری از افراد نام عایق الاستومری را عایق فوم مشکی می دانند. در واقع برخی از افراد به جای عایق الاستومری از کلمه فوم مشکلی استفاده می کنند. پس هر جا کلمه ی فوم مشکی را شنیدید بدانید همان عایق الاستومری می باشد. عایق فوم مشکی در دو مدل رولی و لوله ای وجود دارد.

مدل رولی عایق الاستومری به صورت یکسری و رولی می باشد اما عایق لوله ای به صورت لوله ای می باشد که هر کدام از آنها در بخش های مختلف کاربرد های خاص خود دارند. در این مطلب شما را با یکسری از کاربرد های مفید عایق لوله ای آشنا کردیم.

شما با استفاده از عایق الاستومری لوله ای می توانید ساختمان خود را به دلایلی که در بالا ذکر شد مجهز تر کنید. زیرا هم در هزینه ها و هم در اتلاف انرژی صرفه می شود و هم دیگر لوله ها دچار یخ زدی نمی شود که به آنها آسیب وارد کند تا مجبور شوید همه آنها را عوض کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما