بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بررسی کاربرد ها و مشخصات درب اکوستیک

ایجاد فضای آرام و بدون سر و صدای محیط بیرون، در همه ساختمان های مسکونی، اداری، شرکتها و ... برای ایجاد آرامش از اهمیت بسزایی برخوردار است، استفاده از درب و پنجره های استاندارد ضد صدا و دوجداره که به میزان قابل توجهی سر و صدای محیط را کاهش می دهند، برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، در همین راستا در این مقاله، بررسی کاربرد ها و مشخصات درب اکوستیک به عنوان یک درب عایق صدا مورد بررسی قرار گرفته شده است، جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه تا پایان با ما همراه باشید.

درب آکوستیک چیست؟

به درب ضد صدا که عایق صدا می باشد و می تواند سر و صدای ایجاد شده از محیط خارجی را به محیط داخلی به میزان قابل توجهی بگیرد، درب آکوستیک اطلاق می شود.

درب های آکوستیک با پنجره های دو جداره به صورت مکمل، به میزان زیادی فضایی آرام و بدون سر و صدا ایجاد خواهند کرد.

استفاده از عایق صدا در دیوارها، کف و سقف ساختمان ها می تواند از عبور صدا جلوگیری کند اما این کار هزینه زیادی خواهد داشت لذا ساختمان سازان به جای این کار، درب های آکوستیک را پیشنهاد می کنند که به عنوان یک عایق صدا به خوبی عمل می کنند.

در قسمت داخلی درب آکوستیک نیز از فوم‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود. هر کدام از این فوم‌ها بر حسب محل نصب درب و هدف کار گذاشتن آن نوع متفاوتی است. انواع این فوم‌ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند.

مشخصات درب اکوستیک چیست؟

درب آکوستیک با تکنولوژی های مختلفی با فیبرهای مخصوص، پشم سنگ و درزگیرهای مخصوص (متریال عایق صدا) طراحی و تولید می شوند.

درب های آکوستیک ترکیبی از مواد جامد، یراق آلات، مهر و موم لبه ها و طراحی مهندسی جهت بالا بردن خاصیت ضد صدا بودن درب ها می باشد.

ساختار درب های آکوستیک با توجه به متریال و شرایط ساخت آن، می تواند متفاوت باشد.

درب های آکوستیک با توجه ضخامت و نوع درب، نوع عایق مورد استفاده، نوع درزبندی، نوع چهارچوب، نوع عایق چهارچوب، عایق بندی درز بین چهار چوب و دیوار، به دو دسته درب های نیمه آکوستیک و تمام آکوستیک تقسیم بندی می شوند.

مشخصات درب های آکوستیک شامل موارد زیر می باشد؛

● چهارچوب: چهارچوب درب های آکوستیک از جنس فولاد گالوانیزه می باشد که با تعبیه ورق سرب و پشم سنگ عایق می گردد و در نهایت با رنگ پودری کوره ای پوشانده می شود.

● درب:

جنس جداره بیرونی و داخلی درب آکوستیک مانند چهارچوب آن از فولاد گالوانیزه می باشد که با رنگ پودری کوره ای نیز پوشش داده می شود.

عایق بندی درب آکوستیک توسط دو لایه عایق پشم سنگ و یک لایه ورق سرب با ضخامت دو میلی متر انجام می شود.

● درزبند:

فضای بین چهارچوب و درب آکوستیک توسط نوار درزگیر مخصوص از جنس فوم درزبندی می شود.

● لولا:

لولاهای درب آکوستیک به دلیل وزن بالای این نوع درب، بر روی چهارچوب و درب با پیچ آلن قابل نصب و تنظیم هستند.

● یراق آلات : درب آکوستیک دارای یراق آلات خروج اضطراری پنیک Painc Exit هستند.

●جک هیدورلیک آرام بند: درب آکوستیک دارای دو جک هیدورلیک آرام بند است که در فضای داخلی درب ها نصب می شود.

یک دستگاه Door selector نیز بر روی درب نصب می شود تا ترتیب بسته شدن لنگه های درب رعایت گردد.

درزبندی مناسب و کامل بین چهارچوب و درب و همچنین بکار گیری عایق صوتی استاندارد درون درب، خاصیت ضد صدا بودن درب های آکوستیک را افزایش خواهد داد.

درزبندی در درب های آکوستیک در سه بخش زیر انجام می شود:

● درزبندی بین چهارچوب و دیوار

● درزبندی بین درب و چهارچوب

● درزبندی آستانه چهارچوب

کاربرد ها درب اکوستیک چیست؟

درب های آکوستیک را می توان در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار دارد، کاربرد ها درب اکوستیک عبارتند از؛

● درب ورودی آپارتمان ها

● اتاق کارگاهها

● دفاتر کار در شرکت ها

● سالن های کنفرانس

● اتاق های مدیریتی

● استودیوهای ضبط صدا

● هتل ها

● درب ورودی و خروجی سالن های سینما

●درب های آموزشگاه های موسیقی

درب توالت و سرویس های بهداشتی

درب های ضد سرقت به دلیل بهره گیری از درزگیرهایی تا حدی می تواند سبب کاهش آلودگی صوتی شوند، اما درب های آکوستیک از جهت عایق صوتی بودن نسبت به سایر درب ها ،در درجه بسیار بالاتری قرار دارند.

لمسه کاری درب آکواستیک چه کاربردی دارد؟

لمسه کاری یا لمسه دوزی نوعی روکش به کار رفته در صنعت درب به ویژه درب های آکوستیک است که جهت زیباسازی درب و ایجاد حالت عایق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لمسه دوزی درب آکوستیک به درب حالتی زیبا و شیک می دهد، لمسه کاری درب های آکوستیک سلیقه ای است و چنانچه خریدار مایل به انجام این کار باشد، می توان بر روی درب آکوستیک لمسه دوزی را در رنگ و طرح های مختلف اجرا نمود.

قیمت درب های آکوستیک چقدر است؟

به طور کلی قیمت درب های آکوستیک متاثر از نوع ساختار، سایز درب، نوع روکش درب، نوع یراق آلات و .. می باشد، لذا در بازار با قیمت های متنوعی از این نوع درب برخورد خواهید کرد.

جهت کسب اطلاعات دقیق در رابطه با درب های آکوستیک باید به نمایندگی های مجاز فروش این گونه درب ها مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

به منظور خرید درب های آکوستیک باکیفیت و استاندارد اگر از اطلاعات کافی در این خصوص برخوردار نیستید، لازم است در این مورد تحقیق کنید یا اینکه اطلاعات لازم را از فروشندگان درب های آکوستیک دریافت کنید، زیرا برخی افراد درب های بی کیفیت و ارزان قیمت را به عنوان درب های آکوستیک باکیفیت با قیمت های بالایی به فروش می رسانند.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما