بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

مراکز خرید و تفریح در محدودهٔ شهران کدام‌اند؟

 

شهران منطقه‌ای در شمال غرب تهران است. این منطقه به دلیل نزدیکی به کوهسار، آب‌وهوای کوهستانی و خنکی دارد. تقریبا در ۵۰ سال اخیر، شهران ساکنان بیشتری را به خود جذب کرده است. به همین دلیل، بافت نوسازی دارد. بسیاری از مردم که راهی کوهسار می‌شوند به این منطقه و مراکز تجاری آن سر می‌زنند. در واقع منطقهٔ شهران، جوان و به روز است. می‌توان گفت که این منطقه حال‌وهوای خوبی برای جوانان ایجاد می‌کند. اگر به دنبال مرکز خرید مدرن و زیبا هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

محلهٔ شهران تهران کجاست؟

شهران در گذشته محلی برای گذران اوقات فراغت شاهان و افراد ثروتمند بود. در واقع شهران به دلیل نزدیکی به روستای کن به آب پیک مشهور بود. البته پس از گذر زمان نام یکی از بزرگان ایرانی در دورهٔ یزدگرد سوم را بر روی آن یعنی شهران گذاشتند. شهران به دلیل موقعیت جغرافیایی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. این منطقه دسترسی خوبی به بزرگراه همت و آبشناسان دارد. همچنین اطراف شهران، پارک جنگلی کوهسار و شهرزیبا قرار گرفته است. این موقعیت جغرافیایی به خوبی خوش آب‌وهوا بودن این منطقه را نشان می‌دهد.

مراکز خرید شهران شمالی

شهران شمالی در نزدیکی پارک جنگلی کوهسار است. این روزها بسیاری از مردم و جوانان برای دیدن شهر تهران و گذران اوقات فراغت به کوهسار می‌روند. طبیعتا در مسیر برگشت می‌توانند مراکز و پاساژ‌های این منطقه را ببینند. در بدو ورود به بلوار کوهسار، مجتمع تجاری سامان قرار گرفته است. این مرکز تجاری علاوه بر داشتن مرکز اداری در کنار مرکز تجاری شهران قرار دارد. در این پاساژها می‌توان انواع کالاهای لوکس در هر برندی را پیدا کرد. اگر به داخل منطقهٔ شهران بروید، در مسیر خود فروشگاه رفاه، مرکز خرید مهدی و شنبه بازار شهران را خواهید یافت. با ادامهٔ این مسیر می‌توانید به پارک جنگلی کوهسار برسید. البته حوالی بزرگراه آبشناسان، مرکز خرید قائم و پاساژ خانه و کاشانه قرار دارد.

مراکز خرید شهران جنوبی

شهران جنوبی دسترسی بهتری از شهران شمالی دارد. نزدیکی به بزرگراه همت، رفت‌وآمد راحتی را برای ساکنان این منطقه فراهم آورده است. البته که بلوار کوهسار از شهران جنوبی آغاز شده و از شهران شمالی می‌گذرد و به پارک جنگلی کوهسار می‌رسد. با این حال تجمع مراکز خرید در شهران شمالی، بیشتر دیده می‌شود. اما مراکز خریدی مانند کوروش، جانبو و ملل در شهران جنوبی وجود دارند. البته در نظر داشته باشید که در هنگام خریدها از کافه‌ها و رستوران‌های محله شهران غافل نشوید. چرا که در  اجاره خانه از آگهی های محله شهران به دسترسی رستوران‌ها و مراکز خرید، تاکید ویژه‌ای می‌شود. این مسئله به خوبی حال‌وهوای خوش‌گذرانی در این محله را نشان می‌دهد. پس اگر به دیوار املاک محله شهران سر زدید، از نزدیکی خانه به این مراکز خرید مطمئن شوید.

کلام آخر

شهران منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و مناسب برای وقت‌گذرانی است. این منطقه در شمال‌غربی تهران واقع شده و در نزدیکی پارک کوهسار قرار دارد. نزدیکی به کوهسار و همچنین روستای کن سبب شده آب‌وهوایی متفاوت‌تر از سایر مناطق تهران را حس کنید. بسیاری از جوانان، این منطقه را برای خوش‌گذرانی انتخاب می‌کنند. از این رو مراکز خرید بسیاری در شهران شمالی و جنوبی واقع شده‌اند. تجمع بیشتر مراکز خرید در شهران شمالی است. اما تعدادی مرکز خرید دیگر در شهران جنوبی نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید در این منطقه ساکن شوید، از مراکز خرید و رستوران‌ها حتما دیدن کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما