بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بررسی سه محصول مهم تابلو سازی ستاره

کارگاه تابلوسازی ستاره با بیش از 5 سال سابقه مفید، یکی از مراکز فعال تهران در زمینه ساخت انواع تابلو روان، چلنیوم، فلکسی و فریم‌لس، تابلو کامپوزیت، تابلو روان، تابلو نئون و فلکسی است. این مرکز که از سال 1398 فعالیت خود را شروع کرده، درحال تولید انواع تابلو پزشکی، تابلو نئون، تابلو روان و تابلو فلکسی است که با مراجعه به وبسایت این مرکز، بخشی از پروژه‌های انجام شده توسط آن‌ها را مشاهده فرمایید.

ساخت تابلو پزشکی

حال که با یکی از معتبرترین مراکز تولید تابلوها در تهران آشنا شدید، بهتر است با برخی از پرفروش‌ترین انواع آن‌ها یعنی تابلوهای پزشکی، ال‌ای‌دی(LED) و نئون فلکسی آشنا شوید.

تابلو پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو پزشکی نوعی تابلو با قابی فلزی که در اندازه‌های مختلف و مشخص ساخته می‌شود که بیشتر افراد این نوع تابلوها را بر سردرب مطب‌های پزشکان و ساختمان‌های پزشکی می‌بینند اما برخلاف انتظار، این نوع تابلوها فقط برای پزشکان نیست، بلکه دیگر صنف‌هایی همچون وکلای دادگستری، نمایندگی‌های بیم وغیره هم از این تابلوها استفاده می کنند. درواقع استفاده این تابلوها در صنف پزشکان باعث شده تا عموم مردم آن‌ها را با عنوان تابلو پزشکی یا تابلو دکتری بشناسند.

انواع تابلوهای پزشکی

یکی دیگر از موضوعات مهم درباره تابلو‌های پزشکی، انواع آن‌هاست که به طورکلی می‌توان آن‌ها را در دسته‌های تابلوهای سردر اتاق، تابلو لوگو داخل کلینیک و مطب، لایت‌باکس‌های تبلیغاتی داخل مطب و تابلوهای راهنمای بیرون ساختمان، تقسیم کرد. در این بین، تابلو لایت باکس یکی از پرکاربردترین و بهترین تابلوهای تبلیغات پزشکی است که نورپردازی آن با استفاده از لامپ LED ، SMD یا با استفاده از لامپ‌های مهتابی طراحی می‌شود و مدل‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است. البته از تابلوی نئون نیز می‌توان به عنوان تابلو پزشکی بهره برد.

قیمت تابلو پزشکی

یکی از مهم‌ترین موضوعات درخصوص این نوع تابلوها، قیمت تابلو پزشکی است. بنابراین می‌توان گفت هزینه تابلوهای مطب به عواملی چون نوع تابلو دکتر(سردر، تابلو لوگو، لایت‌باکس، راهنمای اتاق و غیره)، ابعاد و اندازه تابلو، استفاده یا عدم استفاده از لامپ در تابلوی بیرون ساختمان مطب، نوع و کیفیت چاپ، جنس و همچنین قطر پلکسی گلاس آن‌ها، وابسته است.

تابلو ال‌ای‌دی(LED) چیست و چه کاربردی دارد؟

یک دیگر از پراستفاده‌ترین تابلوها، تابلو ال ای دی است که در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال بوده و بیشترین کاربرد را در تبلیغات دارد. در حقیقت این نوع تابلوها ،جایگزین تابلوهای فلورسنت متعارف و نئونی شدند، چراکه بهترین گزینه نورپردازی در محیط‌های داخلی هستند.

تولید تابلو ال‌ای‌دی(LED)

این نکته جالب است که امروزه استفاده از فناوری LED بسیار گسترش یافته اما این نوع تابلوها در واقع نوعی فناوری جدید برای تبلیغات هستند و به خاطر ظاهر پر زرق و برق و همچنین داشتن طراحی و ویژگی‌های خلاقانه، گسترش زیادی پیدا کرده‌اند.

انواع تابلوهای LED

به طورکلی تابلو های LED را می‌توان در دو دسته کلی ثابت و روان تقسیم کرد که در تابلو های ثابت، نوشته‌ها قابلیت حرکت نداشته و تصویر ثابت است اما در تابلوهای روان، تبلیغات و نوشته‌ها قابلیت حرکت دارند. تابلوهای ثابت نسبت به نوع روان، ارزان‌تر هستند و بیشتر برای زمانی که بخواهید تابلو از هر فاصله‌ای به خوبی قابل مشاهده باشد، کاربرد دارند. ناگفته نماند که تابلوهای LED از نظر رنگ نیز به 3 دسته تک‌رنگ، سه‌رنگ یا هفت‌رنگ و تمام‌رنگ، تقسیم می‌شوند.

قیمت تابلو ای ای دی

به طورکلی قیمت تابلو ال ای دی ثابت و همچنین دیگر انواع این تابلوها براساس عواملی چون نوع تابلوی ال ای دی، متریال ساخت، ابعاد ساخت، برند لامپ‌ها، نوع منبع تغذیه، برند تایمر، کیفیت پاور، کنترلر و ماژول‌ها، ضد زنگ و ضد آب بودن واشرها و همچنین قاب‌بندی تابلو، مشخص می‌شود.

تابلو نئون فلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از شیوه‌های ماندگار و ارزان‌قیمت در حوزه تبلیغات، استفاده از تابلوهای نئون است. در واقع تابلو نئون فلکسی یکی از تابلو های نئون فلکسی جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی محسوب می‌شود که میتوان گفت جایگزین مناسبی برای تابلو های نئونی است.

ساخت تابلو نئون فلکسی

ظاهر این نوع تابلوها بسیار شبیه به ظاهر تابلوهای نئون است و قابلیت انعطاف‌پذیری قابل توجهی دارند اما فرق این دو نوع تابلو در لوازم ساخت آن‌ها است به همین خاطر تابلوهای نئون فلکسی بیشترین کاربرد را برای تابلو مغازه و تابلو دکوراسیون داخلی دارند.

انواع تابلوهای نئون فلکسی

تابلو نئون فلکس به جهت اینکه می بایست روی زمینه‌ای نصب شود و تکمیل‌کننده اجزای تبیلغات است، از جنس‌های متفاوتی ساخته شده که از مهم‌ترین آن‌ها باید به نوع پی وی سی، پلکسی گلاس و ام دی اف، اشاره کرد.

در نهایت....

ما سعی کردیم تا علاوه‌بر معرفی یکی از مراکز فعال به نام تابلوسازی ستاره، شما را با پرکاربردترین انواع تابلوها آشنا کنیم. پس این را بدانید که قیمت تابلو نئون فلکسی نیز وابسته به عواملی چون متراژ محیط و متریال مصرفی است. پس اگر بازهم سوالی درخصوص انواع تابلوها ذهن شما را به خود مشغول کرد، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اینجا تبلیغ کنید
خط رند لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما