بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

خانه‌ای نزدیک به طبیعت در تهران بخرید

افزایش و ارتقای فضای سبز در شهرها، راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی به شمار می‌آید. از آن‌جایی که تهران با چالش بزرگ آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند، توسعه فضای سرسبز شهری یکی از راهکارهای مقابله با این مسئله است. علاوه بر این، با گسترش فضاهای سرسبز، منظرهٔ شهری نیز بهتر و باکیفیت‌تر می‌شود. از همین رو بیشتر شهروندان علاقمندند در فضای شهری مناسب و زیبا ساکن شوند. اما ممکن است با بسیاری از مناطق خوش آب‌وهوا و دارای طبیعت مناسب، آشنا نباشند. اگر به دنبال جایی برای سکونت همجوار با طبیعت هستید، این مقاله به دردتان می‌خورد.

دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان چیتگر در شمال غربی تهران در منطقه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر واقع شده است. آلودگی هوا کمتر در این منطقه به چشم می‌خورد. وجود دریاچه چیتگر باعث شده ساختمان‌سازی در این منطقه رواج پیدا کند. البته قیمت مسکن در این منطقه به نسبت منطقه‌های خوش آب‌وهوای تهران، معقول‌تر به نظر می‌آید. برای مشاهده قیمت‌ها به بخش املاک تهران در دیوار مراجعه کنید. پارک جنگلی چیتگر و دریاچه به منطقه‌ای توریستی نیز تبدیل شده است. امکانات رفاهی و تفریحی به میزان خوبی در این منطقه وجود دارد. سطح دسترسی و حمل‌ونقل عمومی در این منطقه، بسیار مناسب است و از طریق مترو چیتگر می‌توان به این منطقه رفت‌وآمد کرد.

پل طبیعت

یکی دیگر از مناطق تهران با طبیعتی خاص و چشم‌اندازی زیبا، پل طبیعت نام دارد. پل طبیعت که محل اتصال پارک آب و آتش و طالقانی است؛ جزو بزرگترین پل‌های غیر خودرویی خاورمیانه و اولین پل غیر خودرویی به شمار می‌آید. این پل روی اتوبان مدرس احداث شده است. با حضور روی پل، با چشم‌انداز کم‌نظیری از تهران و کوه‌های البرز و دماوند روبرو خواهید شد. خرید خانه در این منطقه به دلیل دسترسی خوب به وسایل حمل‌و‌نقل و آب‌وهوای مناسب توصیه می‌شود. خط متروی حقانی و ایستگاه تاکسی در میدان ونک، برای رفتن به پل طبیعت در دسترس قرار دارند.

 پارک ملت

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک‌های تهران، بوستان ملت است. این پارک به دلیل وسعت زیاد، قسمت‌های مختلفی دارد. در هر قسمت از پارک، المان‌هایی از فرهنگ ایرانی قرار داده شده است. این پارک در خیابان ولیعصر قرار گرفته و در زیبای این منطقه، نقش بسزایی دارد. سطح دسترسی به پارک ملت و اطراف این منطقه، بسیار مناسب است. اتوبوس‌های تندرو در مقابل پارک، ایستگاه دارند. پارک ملت که جزو ۱۰پارک معروف تهران به حساب می‌آید، علاقمندان بسیار زیادی دارد.

پارک قیطریه

منطقه قیطریه همچنان تا حد خوبی به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده است. این منطقه بافت شهری بومی و محلی دارد. پارک قیطریه یکی از قدیمی‌ترین فضاهای سبز در تهران به شمار می‌آید. گفته شده این پارک در دوران قاجار بنا گذاشته شده است. پارک قیطریه علاوه بر فضای سبز و طبیعت زیبایش، امکان فرهنگی و هنری بسیاری دارد. به دلیل واقع شدن پارک در شمال‌شرق تهران، اینجا به لحاظ دسترسی، در سطح مناسبی قرار دارد. مترو قیطریه رفت‌وآمد را برای اهالی این منطقه آسان کرده است. البته باید گفت که خوش آب‌وهوا بودن این منطقه، تاثیر بسزایی در رشد قیمت املاک در قیطریه دارد.
بوستان یاس

طبیعت‌گران تهرانی با بوستان یاس آشنا هستند. پارک جنگلی یاس در شرق تهران وسط بزرگراه بابایی واقع شده است. با رد شدن بزرگراه، این پارک جنگلی به دو بخش تقسیم می‌شود. این بوستان از سمت شمال به جاده لواسان دسترسی دارد .البته دسترسی به این بوستان از طریق بزرگراه باقری راحت‌تر است. به لحاظ دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی، این منطقه کمی مناسب نیست. البته بکر بودن طبیعت بوستان می‌تواند این عیب را بپوشاند.

بوستان ولایت

شاید این تصویر وجود داشته باشد که بیشتر مکان‌های خوش آب‌وهوا به همراه طبیعت زیبا، در شمال تهران قرار گرفته است. اما این تصویر اشتباه است! بوستان ولایت یکی از پارک‌های بزرگ در جنوب تهران به شمار می‌رود. این بوستان علاوه بر طبیعت زیبا دارای امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری برای مردم است. دسترسی‌های مختلفی برای این منطقه وجود دارد. از آن‌جایی که بوستان در انتهای بزرگراه نواب واقع شده، می‌توان پس از ورود به بزرگراه تندگویان و طی‌کردن مسیری کوتاه از خروجی خیابان پادگان وارد این منطقه شد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما