بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

هزینه نماشویی ساختمان چقدر است؟

هزینه نماشویی چقدر است و آیا نماشویی ساختمان با قیمت مناسب امکان‌ پذیر است؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات در حوزه نظافت ساختمان است که برای پاسخ به آن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. در این مطلب قصد پاسخ به این سوال و بررسی فاکتورها و عواملی که در قیمت نماشویی تاثیرگذار هستند را داریم. برای آشنایی کامل با نماشویی ساختمان با قیمت مناسب، با ما همراه باشید.

راهکارهای موثر در نماشویی ساختمان با قیمت مناسب کدامند؟

نماشویی ساختمان یکی از روش‌های کم هزینه و کم دردسر برای بهبود وضعیت ساختمان و مراقبت از آن است. با انجام این کار طول عمر مصالحی که در نما به کار رفته‌ اند بیشتر می ‌شود و علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا برای نما، با کاهش نیاز به ترمیم یا بازسازی نما، در هزینه ‌های نگهداری از ساختمان هم صرفه‌ جویی می ‌شود. شستشوی نمای ساختمان‌ این روزها توسط شرکت ‌های مختلفی انجام می ‌شود که هر کدام براساس سبک و کیفیت کار خود و پارامترهای مختلف دیگر، قیمتی برای این کار تعیین می ‌کنند. عوامل مختلفی مانند متراژ ساختمان، زمان انجام کار، ارتفاع ساختمان، میزان آلودگی نما، ابزار آلات مصرفی در نماشویی، نحوه دسترسی به نما و بسیاری موارد دیگر این کار را به امری هزینه ‌بر تبدیل کرده‌ اند که در ساختمان‌ های مرتفع و چند طبقه هزینه‌ آن حتی از یک بازسازی ساده هم بیشتر می ‌شود. البته راهکارهایی هم وجود دارد که با استفاده از آن ‌ها نماشویی ساختمان با قیمت مناسب انجام می ‌شود که در ادامه به توضیح آن ‌ها می ‌پردازیم.

انتخاب روش ارزان‌ تر در نماشویی ساختمان

اولین راهکار برای کاهش هزینه‌ های نماشویی ساختمان، انتخاب ارزان‌ ترین روش انجام این کار است. این کار به روش‌ های مختلف مدرن و سنتی انجام می ‌شود که در شیوه مدرن با استفاده از دستگاه واترجت یا به روش سندبلاست و شیوه سنتی استفاده از ابر و تی است. همچنین استفاده از راپل یا داربست برای دسترسی به نمای ساختمان هم در هزینه نماشویی موثر است. مجموعه ‌های ساختمانی و نظافتی معمولا برای نماشویی با راپل و با استفاده از دستگاه‌ هایی مانند واترجت استفاده می کنند که کیفیت مناسب و هزینه ی کمتری دارد.

استخدام تعداد نیروی مناسب

استخدام تعداد نیروی مناسب هم در کاهش هزینه‌ های نماشویی تاثیرگذار است. طبیعتا نیروی کمتر هزینه کمتری هم دریافت می‌ کند. البته این مورد به گونه ‌ای دیگر هم در هزینه‌ نماشویی موثر است و آن، زمان انجام کار است. یکی از فاکتورهای موثر در دریافت هزینه نماشویی توسط مجموعه ‌های ساختمانی مدت زمان انجام کار است و اگر با تعداد نیروی کمتر، نماشویی طولانی ‌تر شود باز هم هزینه افزایش پیدا می ‌کند. بنابراین این راهکار کاهش هزینه نیاز به بررسی از چند جنبه مختلف دارد.

نماشویی به موقع

یکی دیگر از راهکارهایی که تاثیر زیادی در کاهش قیمت و هزینه شستن نمای ساختمان دارد، انجام به موقع این کار است. به خصوص اگر آپارتمان شما در مناطق اصلی و در معرض آلودگی توسط دود خودروها قرار دارد، انجام به موقع نماشویی جهت کاهش هزینه ‌ها اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند. با نماشویی به موقع، مصالح و تزئینات نما دچار جرم نمی ‌شوند و تمیز کردن نمای ساختمان نیازی به دستگاه‌ ها و ابزارهای مخصوص نخواهد داشت. به علاوه فعالیت و صرف انرژی نیروهای نماشویی در ساختمان‌هایی که به دلیل نظافت و رسیدگی به موقع، نمای تمیزی دارند، کمتر خواهد بود و این کار در زمان کوتاه ‌تری انجام می‌ شود و در نتیجه هزینه نماشویی نیز کمتر می‌ شود. نمای ساختمان ‌ها بسته به جنس متریالی که برای طراحی و ساخت آن‌ به کار می ‌روند، هر 3، 6 یا 12 ماه یکبار نیاز به رسیدگی و شستشو دارند.

بررسی قیمت‌ مجموعه‌ ها

بررسی قیمت مجموعه ‌ها دیگر روش موثر برای نماشویی ساختمان با قیمت مناسب است. بعضی از مجموعه ‌ها ابتدا شرایط ساختمان را بررسی کرده و هزینه انجام شستشوی نما را به مشتریان اعلام می‌ کنند. در چنین شرایطی می ‌توان با بررسی و مقایسه قیمت‌ ها، ارزان ‌ترین مجموعه را انتخاب کرد و هزینه انجام این کار را کاهش داد.

نماشویی ساختمان با کارویس

شما می توانید با کارشناسان کلینیک ساختمانی کارویس تماس بگیرید و پس از ارسال عکس و یا بازدید از پروژه از هزینه نماشویی ساختمان خود مطلع شوید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما