بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

طراحی نما و ساخت ساختمان های لوکس با چه بودجه ای؟

برای آنکه یک طراحی نما لوکس بنظر برسد در ابتدا باید دارای طرحی حرفه ای و منحصر به فرد و سپس متریال های ارزشمند باشد . البته باید به این نکته هم دقت نمود که مهندس معمار می تواند با خلاقیت حتی از متریال های ارزان قیمت نیز طرح هایی لوکس کشیده و آن را به اجرا در بیاورد.

از جمله ی این متریال ها عبارتند از :

آجر

در گذشته تصور می شد که آجر تنها برای ساختمان های قدیمی و بی ارزش مورد استفاده قرار می گیرد اما از آنجایی که این متریال متریالی محبوب در ایران بوده و به راحتی در این کشور قابل دسترس می باشد آن را پرداخته و با تکنولوژی ها و روش هایی مقاومت آن را در برابر عوامل و شرایط مختلف بالا برده اند امروزه نیز از آن استفاده می شود و در طرح های سبک مدرن و اسلامی بسیار محبوب بوده و مورد استقبال قرار گرفته است . در واقع اگر طراح طرح خوبی را با این متریال ارائه دهد می توان آن را در دسته ی متریال های با ارزش و لوکس قرار داد . باید معایب آجر را نیز قبل از انتخاب آن به عنوان متریال اصلی نما بررسی نمود که از جمله ی این معایب می توان به آسیب دیدن آن هنگام برخورد مستقیم با نور خورشید و همچنین جذب رطوبت بالا اشاره نمود .

  • شیشه

شیشه به دلیل ویژگی ظاهری ای که دارد و همچنین نوعی که برای نما استفاده می شود جز متریال های لوکس به حساب می آید . درواقع شیشه هایی که در نما مورد استفاده قرار می گیرند شیشه های معمولی نبوده بلکه شیشه هایی می باشند که به راحتی شکسته نشده و در برابر عوامل مختلف مقاوم می باشند . البته که باید هنگام انتخاب این متریال به عنوان یکی از متریال های اصلی نما به این نکته که نور آفتاب را به صورت کاملا مستقیم وارد فضای داخلی کرده و هزینه ی نسبتا زیادی را به کارفرما تحمیل می کنند توجه نمود .

  • سنگ

همانطور که می دانید یکی از ارزشمندترین و گرانقیمت ترین انواع نما نماهای رومی یا همان نما کلاسیک می باشد . در این سبک طراحی نما از متریال سنگ استفاده می شود و می توان با توجه به این نکته گفت که سنگ از ارزشمندترین متریال ها و لوکس ترین آن ها در طراحی نما به حساب می آید. البته باید به این نکته نیز توجه نمود که سنگ ها انواع مختلفی دارند که از جمله ی آن ها می توان به سنگ مرمر، سنگ مرمرین، سنگ گرانیت و سنگ تراورتن اشاره نمود. هر چقدر که کیفیت سنگ و مقاومت آن در برابر عوامل مختلف بیشتر باشد و سطح و طرح سنگ یکدست تر و روشن تر باشد آن سنگ از ارزش بیشتری برخوردار می باشد.

  • چوب

چوب را می توان از جمله ی بهترین و زیباترین و شیک ترین متریال ها برای طراحی نما دانست. در واقع چوب متریالی محبوب در سبک مدرن و بسیاری از سبک های طراحی نما می باشد که به دلیل بافت زیبا و منحصر به فرد و ویژگی هایی که دارد به خوبی می تواند با دیگر متریال ها ترکیب شود. همچنین خود به تنهایی نیز می تواند نمای یک ساختمان را در بر بگیرد. همچنین چوب دارای انواع مختلفی می باشد و با مشخصات ظاهری مختلف می توان آن را در بازار یافت و استفاده نمود که این امر دست طراح را برای طراحی نما باز گذاشته است.

  • فایبر سمنت

فایبر سمنت از جمله متریال های به روز و ترند می باشد که روز به روز محبوبیت آن و ارزش های آن در میان افراد بیشتر می شود. درواقع این متریال نوعی صفحات سیمانی می باشد که تقویت شده است. این صفحه در طی عملیات تقویت شدگی دارای الیاف مختلفی شده است که همین الیاف باعث شده تا در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت، حرارت و ... مقاوم شود.

  • کامپوزیت

ورق های کامپوزیتی که درواقع آلومینیومی می باشند را می توان از زیباترین و خاص ترین متریال های به روز دنیا در صنعت ساختمان سازی و طراحی نما دانست. این متریال به خوبی در سبک مدرن جای خود را باز کرده است و می تواند با انواع متریال ها ترکیب شود. همچنین تنوع رنگی خوبی دارد که همین امر سبب طراحی خلاقانه ی معماران شده است.

نکات مهم برای اجرای نورپردازی نما به صورت لوکس:

  • در نورپردازی حتی اگر برای ساختمانی لوکس و گرانقیمت باشد باید به میزان مصرف انرژی آن دقت شود. به همین علت بهتر است که از منابعی کم مصرف برای نورپردازی نما استفاده شود.
  • به وسیله ی نورپردازی می توان به ساختمان شکل و همچنین فرم داد به همین علت باید به جهت نورپردازی توجه کنید.
  • بهتر است برای زیباتر شدن نورپردازی و توجه به جزییات منابع نور در قسمت هایی نصب شوند که دیده نمی شوند.
  • برای نورپردازی تاکیدی بهتر است از منابع نقطه ای برای نورپردازی استفاده کنید.
  • می توان منابع نور را در زمین قرار داد و از نور پرقدرت آن ها که به سمت بالا می آید برای روشن نمودن ساختمان استفاده نمود.
  • به وسیله پروژکتور نیز می توان نمای ساختمان را به صورت کلی روشن نمود.
  • برای نشان دادن حجم و جزییات مختلف ساختمان می توان شدت نورها را در قسمت های مختلف متفاوت در نظر گرفت.
  • و ...

طراحی نما و اجرا و نورپردازی لوکس آن چقدر هزینه بر است؟

هزینه ی طراحی نما و اجرای آن و همچنین نورپردازی آن به صورت لوکس به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله ی این عوامل می توان به این موارد اشاره نمود:

  • متراژ نما

برای تعیین هزینه ی طراحی و اجرای نما نکته ای که بسیار تاثیرگذار است متراژ آن است. مشخصا هر چقدر ارتفاع و عرض ساختمان و به صورت کلی مساحت آن بیشتر باشد متریال ها و نیازهای بیشتری دارد و برای رفع این نیازها هزینه ی بیشتری باید صرف نمود. به همین دلیل باید در ابتدا با توجه به متراژ نما و بودجه ی کارفرما شروع به طراحی نما و انتخاب متریال ها نمود.

  • متریال های مورد استفاده

یکی دیگر از عواملی که روی هزینه ی طراحی نما تاثیر می گذارد سبک طراحی نما و متریال هایی که در آن سبک استفاده می شود می باشد. می توان گفت که سبک کلاسیک از لوکس ترین سبک های ساختمان سازی و طراحی نما می باشد و این به این دلیل است که متریال هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد از ارزش اقتصادی زیادی برخوردار می باشند. در نتیجه هزینه ی طراحی نمای سبک کلاسیک از بسیاری سبک های دیگر بیشتر خواهد شد.

  • شرکت طراحی نما

شرکت طراحی نما و مهندسینی که در آن مشغول به کار می باشند و پروژه ی طراحی نما را قبول می کنند نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت طراحی نما و اجرای آن و نورپردازی ساختمان می باشد. درواقع هر چقدر از مهندسینی مجرب تر و حرفه ای تر با رزومه ی قوی تر بهره ببرید هزینه ی بیشتری را باید صرف کنید و این به این علت است که دانش و آگاهی آن ها بیشتر بوده و امکان خطا در کار این افراد کم می باشد. البته می توان گفت از آنجایی که این افراد از تجربه ی زیادی برخوردار می باشند می توانند کار را به بهترین نحو و با کمترین هزینه های جانبی تمام کنند و به سرانجام برسانند.

کلام آخر

شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا را می توان از مجرب ترین شرکت های معماری ایران دانست که در انواع زمینه های مربوطه به فعالیت پرداخته و کارنامه ی پرباری را برخوردار می باشند . شما می توانید از خدمات مختلف این شرکت و مشاوره حضوری و آنلاین از طریق شماره 09125754921 بهره ببرید. جهت مشاهده نمونه کار ها به سایت به آدرس www.hiradana.com  مراجعه کنید.

 

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما