بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چالش های ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور

همان طور که می دانید، ویلاها در بین مردم بسیار پرطرفدار هستند و اکثر افرادی که به شمال کشور سفر می کنند، به دنبال اسکان در یک ویلای شگفت انگیز هستند. خیلی از از افراد برای اینکه ویلای شخصی خود را داشته باشند، اقدام به خرید ویلا می کنند؛ ولی خرید ویلا، ممکن است آن چیزی نباشد که شخص انتظار آن را دارد و به دنبال طرح و دکوراسیون مورد نظر خود باشد. به واسطه ی همین علایق شخصی، شخص ساخت ویلا را انتخاب می کند. البته بهتر است قبل از تصمیم گیری، با چالش های ویلا سازی در شمال آشنا شده، شاید در تصمیم او اثرگذار باشد. با این حال آیا ساخت ویلا به راحتی خرید ویلا است؟ آیا شخص با چالش های اساسی مواجه می شود؟ به نظر شما مهم ترین چالش های ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور چیست؟ با ما باشید تا به بررسی چالش های ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور بپردازیم.

6- Anchored - no pic - 2-1.jpg

بر کسی پوشیده نیس که ساخت ویلا، نسبت به خرید ویلا، زمان بیشتری را از ما می گیرد. پس یکی از اولین چالش هایی که با آن مواجه می شویم، زمان و هزینه است که در رابطه با هزینه باید در ابتدا برآورد کرد که در وسط کار، پروژه متوقف نشود. البته هزینه های ویلا، با توجه به مصالح و سایر مواردی که شما برای پروژه تان انتخاب می کنید، می تواند تا حدودی توسط شما کنترل شود.

از چالش های دیگر ساخت ویلا، انتخاب زمین مناسب است. زمین های مناطقی که کمتر شناخته شده اند و جای پیشرفت دارند، می توانند انتخاب های مناسبی باشند. چون ارزش آنها در سال های آینده بیشتر می شود. در هنگام خرید زمین، حتما از قانونی بودند آن اطمینان حاصل کند و از اعتبار سند آن مطمئن شوید که بعدا دچار مشکلات اساسی در رابطه با قانونی بودن زمین و... نشوید.

جواز ساخت، مورد دیگری است که می تواند مشکل ساز باشد و احذ آن زمان و هزینه ای را از شما خواهد گرفت. در هنگام خرید زمین، بهتر است به دنبال زمینی باشید که دارای جواز ساخت است که در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.

پس از انتخاب زمین و احذ جواز ساخت، باید یک شرکت عمرانی مطمئن را انتخاب کنیم که صفر تا صد ویلا سازی را به آنها بسپاریم و از پیشرفت پروژه مان آسوده خاطر باشیم. گیپو سازه تیمی است که عملیات ویلاسازی شما را از صفر تا صد در بهترین زمان و کیفیت انجام می دهد.

از چالش هایی که به دلیل تورم در ایران، در بخش ساخت و ساز، به شدت خود را نشان داده است، تغییر قیمت مصالح ساختمانی است که قیمت آن به صورت لحظه ای تغییر می کند و ممکن است اگر این مورد را در محاسبات خود مورد توجه قرار ندهید، با چند تغییر قیمت در بازار، تمام برآوردهای شما به هم بریزد و ادامه دادن پروژه ویلا سازی تان به مشکل جدی بر بخورد. پس حتما این مورد را مورد توجه قرار دهید.

یکی از چالش های مهمی که در ساخت ویلا با آن مواجه می شویم، عدم وجود نیروی اجرایی کافی و البته عدم نظم کاری در فاز اجرایی است. بارها مشاهده شده است که نیروهای اجرایی در وسط اجرای پروژه، کار را رها کرده و پروژه به اجبار برای مدتی متوقف می شود. اینجا لازم است مجموعه گیچو سازه را به شما معرفی کنم که به دلیل اینکه اکیپ اجرایی مختص به خود را دارد، این اطمینان را به ما داد که عملیات ساخت ویلا کاملا طبق برنامه و با سرعت لازم پیش برود و با افرادی که به اخلاق کاری حرفه ای آشنا نباشند و در انجام پروژه، زمان و کیفیت بالای کار برایشان اهمیت نداشته باشد، همکاری نخواهد داشت و این را هم اضافه کنیم که اکثر اکیپ اجرایی این مجموعه، سال هاست که با هم همکاری داشته اند و قابل اعتماد هستند.

از اصلی ترین چالش هایی که در ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور با آن مواجه می شویم، موضوع بارندگی است. مناطق شمالی کشور جزو مناطق پربارش در کل ایران هستند که با توجه به وضعیت پروژه و بارندگی هایی که در طول سال رخ می دهد، امکان توقف پروژه بسیار بالاست. در این مورد، مدیریت زمان است که می تواند با وجود این بارندگی ها، پروژه پیشرفت کافی را داشته باشد. استفاده از یک شرکت پیمانکاری در منطقه، با توجه به اینکه مهندسین آن بومی منطقه هستند، کاملا به این موضوع اشراف دارند و می توانند در بهترین زمان، پروژه ساخت ویلای شما را به سرانجام برسانند.

همان طور که بیان کردیم، در ساخت ویلا چالش های بسیار زیاد و البته مهمی داریم که این ها تنها بخشی از آنها بودند و در زمان اجرای پروژه، قطعا چالش های بیشتری پیش می آید، ولی مهم ترین چالش هایی که در ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور با آنها مواجه می شویم، این مواردی بودند که در بالا بیان کردیم.

7- Anchored - No Pic - 1-1.jpg

اگر بعد از خواندن این مقاله، همچنان قصد ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور را دارید، و اگر می خواهید با کمترین استرس این تصمیم را عملی کنید، ما به شما استفاده از مجموعه های پیمانکاری بومی را پیشنهاد می دهیم تا با تحویل گرفتند پروژه ویلا سازی شما در شمال، یک ویلای شگفت انگیز را در سریع ترین زمان ممکن و البته در بالاترین کیفیت به شما تحویل دهد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما