بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از ویژگی های ماشین های ظرفشویی امروزی که کار را برای مصرف کنندگان راحت کرده قابلیت خشک شدن ظروف در این دستگاه می باشد؛ اگر شما هم با مشکل خشک نشدن ظروف و باقی ماندن لکه های آ روش ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا در مقاله علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی در شرکت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

بررسی 7 علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

خرابی دریچه هوا چگونه می تواند منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود؟

خرابی موتور فن یکی از علل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

خرابی المنت دستگاه و ارتباط آن با خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

خرابی ترموستات دستگاه یکی از دلایل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی

کم بودن مایع جلا دهنده و ارتباط آن با خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

ارتباط درست نچیدن ظروف و خیس ماندن آن ها در ماشین ظرفشویی

استفاده از برنامه شستشو نامناسب چگونه می تواند یکی از عل خشک نشدن ظروف باشد؟

 

بررسی 7 علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را پس از اتمام فرایند شستشو خشک نمی کند و همین موضوع موجب شده تا شما به دنبال علت این مسئله باشید به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با بررسی 7 علت خشک نشدن ظروف با ما همراه باشید.

در ادامه به بررسی قطعات تاثیر گذار در عدم خشک شدن ظروف در ظرفشویی خواهیم پرداخت:

  • بروز خرابی در دریچه هوای ماشین ظرفشویی
  • بروز خرابی در موتور فن دریچه هوا ماشین ظرفشویی
  • بروز خرابی در المنت دستگاه
  • بروز خرابی در ترموستات ماشین ظرفشویی
  • استفاده من از مایع جلا دهنده
  • چیدمان بد ظروف در ماشین ظرفشویی
  • استفاده از برنامه شستشو نا مناسب در این دستگاه

خرابی دریچه هوا چگونه می تواند منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود؟

وظیفه اصلی دریچه هوا در ماشین ظرفشویی جلوگیری از تجمع هوای مرطوب و پر حرارت درون دستگاه می باشد، طبیعتا بروز مشکل در عملکرد دریچه هوای ماشین ظرفشویی می تواند منجر به عدم تخلیه هوای مرطوب باشد، پس به شما توصیه می کنیم در هنگامی که به دنبال علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بودید قبل از هر چیز به طور دقیق از صحیح و درست باز شدن دریچه هوای ماشین ظرفشویی مطمئن شوید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی ویرپول و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول خود از خدمات نمایندگی تعمیرات این محصول بهره مند شوید.

خرابی موتور فن یکی از علل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

در بخش قبل متوجه تاثیر باز شدن دریچه هوا روی خشک شدن ظروف شدید، اما لازم است بدانید که این دریچه با کمک یک فن انتقال هوای مربوط به بیرون را انجام می دهد و طبیعتا بدون چرخش این فن خروج هوای مرطوب از این دستگاه بسیار سخت و کند خواهد بود، در نتیجه دومین علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند خرابی فن موتور دریچه هوای دستگاه باشد که با تعوی موتور یا تعمیر آن مشکل شما به سادگی حل خواهد شد.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب این دستگاه از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنید.

خرابی المنت دستگاه و ارتباط آن با خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اصلی ترین و رایج ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی خرابی المنت این دستگاه می باشد، چرا که المنت ماشین ظرفشویی با ایجاد حرارت زیاد موجب گرم شدن فضا و خشک شدن آب روی ظروف می شود، برای تشخیض خراب یا سالم بودن هیتر المنت ماشین ظرفشویی کافیست تا از یک مولتی متر استفاده کنید، البته در نظر داشته باشید که استفاده از المنت برق زیادی را مصرف خواهد کرد و خشک کردن ظروف به طور طبیعی بسیار معقول تر اقتصادی تر می باشد.

خرابی ترموستات دستگاه یکی از دلایل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی

همانطور که در بخش قبل متوجه شدید هیتر المنت ماشین ظرفشویی با ایجاد حرارت اقدام به خشک کردن ظروف می کند و اینکه چه زمانی المنت باید خاموش شود وظیفه ترموستات است، در نتیجه اگر ترموستات دستگاه نتواند تشخیص درستی از این موضوع دهد قبل از خشک شدن ظروف المنت دستگاه خاموش خواهد شد و به همین ترتیب خرابی در ترموستات همین می تواند یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

 

کم بودن مایع جلا دهنده و ارتباط آن با خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مایع جلادهنده موجب ریزش صحیح و یکنواخت آب بر روی سطح ظروف می شود و اگر این مایع به درستی وارد اب نشود آب با فشار و مقدار زاد به روی ظروف خواهد ریخت، همین مسئله ممکن است علت خشک نشدن ظروف شما در ماشین ظرفشویی باشد، در همین راستا به شما توصیه می کنیم تا از باز بودن منافذ مایع جلادهنده اطمینان حاصل کنید و به قدر کافی از این مایع استفاده نمایید.

 

ارتباط درست نچیدن ظروف و خیس ماندن آن ها در ماشین ظرفشویی

چیدمان نادرست ظروف طبیعتا یکی از دلایل خیس ماند ظروف در ماشین ظرفشویی خواهد بود، برای مثال ظرفی مانند لیوان باید در طبقه اول و به طور برعکس قرار بگیرد تا از باقی ماندن آب در آن جلوگیری شود، در ادامه به برخی از نکاتی که در هنگام چیدمان ظروف باید به آن ها توجه کرد را به شما گوشزد می کنیم:

  • سعی کنید طبق دستوالعملی که در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی شما شرح داده شده است استفاده کنید.
  • ظروف بزرگ که چربی را به خود جذب می کنند مانند ماهیتابه باید در آخرین ردیف قفسه ها قرار بگیرند.
  • تمام ظروف باید طوری قرار بگیرند که به داخل متمایل باشند.
  • سعی کنید در مابین ظروف کمی فضای خالی قرار دهید تا آب و شوینده به طور راحت از میان آن ها عبور کنند

استفاده از برنامه شستشو نامناسب چگونه می تواند یکی از علل خشک نشدن ظروف باشد؟

فقط برنامه های شستشویی موجب خشک شدن ظروف شما به طور کامل می شوند که المنت در آن ها فعال شود، برای مثال در برنامه شستشوی سریع این اتفاق نمیوفتد، بنابراین عدم استفاده درست از برنامه های شستشو هم می تواند یکی از علل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما