بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بررسی نحوه طراحی حمام کوچک (صفر تا صد انواع دکوراسیون)

طراحی حمام در خانه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای طراحی حمام کوچک پیشنهاد می کنیم از دوش های متنوع به جای وان بهره بگیرید یا از فضاهای آینه ای برای جداسازی بخش توالت از حمام استفاده کنید، به این ترتیب فضای استحمام شما بزرگتر نیز بنظر می رسد. در ادامه به بررسی کامل طراحی های مختلف برای حمام هایی با ابعاد کوچک می پردازیم تا بهترین استفاده را از فضای محدود خود داشته باشید.

نکته مهم در طراحی حمام کوچک علاوه برای فضاسازی مناسب، لوله گذاری دقیق برای فاضلاب است. دقت کنید که اگر در این طراحی محل لوله های فاضلاب به خوبی در نظر گرفته نشوند، با مشکل گرفتگی لوله مواجه خواهید شد، هر چند با وجود مراکز معتبر مثل لوله بازکنی پونک یا سایر حرفه ای های این بخش می توانید مشکلات خود را تا حدود زیادی رفع کنید، اما باید به چیدمان لوله های خود دقت نمایید.

Small bathroom design

نحوه طراحی حمام کوچک چگونه است؟

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما در یک فضا قرار دارد، برای استفاده بهینه از فضا می توانید از پارتیشن بندی های شیشه ای (پنل) استفاده نمایید و این دو فضا را از یکدیگر تفکیک نمایید. در این مدل طراحی بسیار مهم است که لوله گذاری ها به صورت استاندارد صورت بگیرد.

فراموش نکنید بزرگترین مشکل حمام های غیراستاندارد گرفتگی لوله های آنهاست که این مشکل فقط با دریافت خدمات از مراکز لوله بازکنی خیابان مرزداران یا شهر محل زندگی تان برطرف می شود، اما گاهی طراحی نامناسب می تواند باعث عدم استفاده کامل از حمام یا سرویس بهداشتی شود. در ادامه به انواع طراحی حمام کوچک و شیوه های اجرای آن پرداخته ایم.

استفاده از پرده ارزان ترین طراحی بین حمام و توالت

در صورتی که توالت و حمامتان را در یک محیط طراحی کرده اید، به جای ایجاد دیوار و در بر گرفتن فضای اضافه می توانید بین آنها یک پرده نصب کنید. اکنون کافیست با عقب یا جلو بردن پرده فضای مخصوص برای حمام و توالتتان به وجود بیاورید. پرده ها یک لایه نازک هستند که فضای زیادی را اشغال نمی کنند، اما در نقطه مقابل فضایی کاملا جداگانه را برایتان به وجود می آورند.

این سبک طراحی فضای استحمام را بیشتر هتل ها و سوئیت های درجه یک نیز استفاده می کنند، اما شاید چندان مناسب محل زندگی دائمی نباشد.

استفاده از کنسول های معلق یا توکار

برخی برای منظم کردن وسایل حمامشان از کنسول ها استفاده می کنند. چنانچه حمامتان فضای کوچکی دارد، پیشنهاد می دهیم که از کنسول های معلق استفاده کنید. این کنسول ها هیچ نیازی به پایه ندارند و برروی دیوار قرار می گیرند. شما می توانید انواع وسایل مختلفتان از جمله شامپو، لیف، کیسه حمام و ... را داخل کنسول بگذارید و نظم خاصی را در محیط به وجود بیاورید.

کنسول های توکار نیز کمک می کنند تا شما فضای بیشتری برای استحمام داشته باشید و حتی بهتر از مدل های معلق هستند.

استفاده از پنل شیشه ای، بهینه ترین روش طراحی

برخی افراد برای جداسازی فضای استحمام و سرویس بهداشتی خود از پنل های شیشه ای کمک می گیرند. این پنل های شیشه ای به خوبی این فضاها را از یکدیگر جدا می کنند. اگر علاقه ای به استفاده از پرده ها ندارید که بر اثر پاشیدن آب دچار خیس خوردگی می شود، پنل نیز گزینه مناسبی است.

در این پنل ها بهتراست سوراخ هایی تعبیه شود تا هوای تازه کمی در محیط حمام جریان پیدا کند، در غیر این صورت به دلیل بخارات آب گرم ممکن است دچار نفس تنگی شوید.

طراحی حمام کوچک

استفاده از رنگ های روشن

برخی افراد به جای استفاده از رنگ های روشن برای دکوراسیون حمام از رنگ های تیره استفاده می کنند. مثلا آنها کاشی های تیره رنگی را به عنوان دیوارپوش یا کفپوش در نظر می گیرند که هیچ جذابیتی ندارند. این کاشی ها به دلیل رنگ تیره فقط محیط را کوچکتر نشان خواهند داد. شما باید از رنگ بندی های روشن استفاده کنید تا باعث انعکاس بیشتر نور به فضا شوید و محیط استحمام خود را بزرگتر نمایش دهید. پیشنهاد ما رنگ های سفید، کرم و خنثی است.

بهترین طراحی حمام کوچک، استفاده از آینه های بزرگ

شما می توانید برای دیوارهای حمامتان از آینه های بزرگ استفاده کنید تا فضا بزرگتر جلوه کند. آینه ها بازتاب دهنده نور هستند و هر چه نور بیشتری به یک محیط بازتاب شود، آنجا بزرگتر جلوه خواهد کرد. می توانید از پنل های آینه ای کمک بگیرید.

استفاده از سینک های طولی و باریک

اگر حمام و توالتتان در یک فضا هستند، برای سینک روشویی از سینک های باریک و طولی استفاده کنید که برروی دیوار نصب می شوند. این سینک ها فضای زیادی را از حمامتان اشغال نمی کنند، اما محیط شما را بزرگتر نشان می دهند.

استفاده از شیرآلات دیواری برای استحمام

در صورتی که از شیرهای دیواری برای توالت و حمامتان استفاده کنید، سینک و آینه کنسول نیز باریکتر خواهند شد که این موضوع روی بزرگتر نشان داده شدن فضا تاثیر مثبت می گذارد.

استفاده از کفپوش مناسب

در بین انواع کفپوش ها، سرامیک ها بهترین گزینه برای حمام های کوچک هستند؛ چون مقاومت بالایی دارند و در انواع رنگ بندی های روشن نیز تولید می شوند و فضایتان را بزرگتر نشان می دهد.

استفاده از قفسه های مناسب

در صورتی که از کنسول برای محیط حمامتان استفاده نمی کنید، پیشنهاد می دهیم که فضای خالی بین دیوارها را برای قفسه ها در نظر بگیرید. شما می توانید در این فضا ها از قفسه های باریک و دراز استفاده کرده و تمام وسایلتان را داخل آنها قرار دهید.

نورپردازی مناسب حمام

استفاده از نورهای ریلی ال ای دی یا هالوژنی و سفید را در این طراحی پیشنهاد می کنیم. استفاده از ابزارهای نورپردازی مناسب در کنار دوش یا بالای حمام نیز می توانید باعث افزایش جذابیت محیط شود. این نورها در کنار سقف های کاذب با طرح های جذاب محیط استحمام شما را زیباتر می نماید.

استفاده از کنسول در حمام کوچک

حذف کردن وان

در طراحی حمام کوچک باید وان را حذف کنید. در واقع زمانی که حمامتان کوچک است، وان می تواند بسیار دست و پا گیر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می دهیم که وان را حذف کرده و از دوش هایی با قابلیت های مختلف استفاده کنید تا در شستشو راحتتر باشید. با حذف کردن وان حتی در مصرف آب نیز صرفه جویی قابل توجه ای می شود.

عدم استفاده از طرح های شلوغ در طراحی حمام کوچک

شما باید تا جای ممکن از کاشی ها و سرامیک های بدون طرح استفاده کنید و در صورت تمایل فقط به سراغ مدل هایی بروید که دارای طرح های ساده و مینیمال هستند. طرح های شلوغ محیط استحمام شما را کوچکتر و به هم ریخته تر نمایش می دهد.

استفاده از پنل شیشه ای برای جداسازی فضا

طراحی حمام کوچک، دغدغه ای مهم برای بیشتر افراد

طراحی حمام کوچک این روزها تبدیل به یک دغدغه مهم برای بیشتر افراد شده است، چون هم اکنون خانه ها معمولا در متراژ پایینتری ساخته شده و به فروش می رسند. توصیه می کنیم در صورت طراحی حمام کوچک حتما از یک مشاوره حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. او علاوه بر نکته های مطرح شده در این مطلب، نکات تخصصی دیگری نیز می داند که به شما در طراحی هرچه بهتر فضای مورد نظرتان کمک خواهد کرد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما