بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

ایجاد فضای سبز قابل دسترس در ساختمان | معرفی بام سبز

امروزه با پیشرفت و توسعه شهر های بزرگ، شلوغی و به مراتب آلودگی و آسمان خراش های بتنی بیشتر و فضای سبز و عناصر طبیعت روز به روز در حال کاهش هستند. دسترسی به یک فضای سبز مانند باغ بسیار پر زحمت بوده و خستگی راه و ترافیک افراد را از این آرامش و فضای جذاب منصرف می کند. با پیشرفت هنر و معماری پدیده ای به نام محوطه سازی یا لند اسکیپ ظهور کرد و این فرایند جذاب پیوندی میان طبیعت و فضای شهری بوده است. اجرای محوطه سازی امر کلیدی در زندگی روز مره است و با اجرای آن می توانید فضایی دلچسب و دلپذیر در ساختمان خود ایجاد کنید و به یک باغ سرسبز در داخل ساختمان خود دسترسی داشته باشید. شاید برایتان سوال پیش بی آید که از کدام فضا های ساختمان برای اجرای فرایند محوطه سازی می توان استفاده کرد؟ پاسخ این است که، شما می توانید از فضا های بی استفاده ساختمان مانند: تراس، بالکن، بام، حیاط، باغ و باغچه استفاده کنید و با فرایند لند اسکیپ می توانید یک فضای سبز فوق العاده بی نظیر را در ساختمان خود تجربه کنید. در این مقاله به معرفی محبوب ترین فضای ساختمان برای اجرای محوطه سازی در چند سال اخیر می پردازیم و نکات و مزایا آن را مورد بررسی قرار می دهیم. حتما تا پایان مقاله مارا همراهی کنید.

بام سبز چیست؟

بام سبز یا روف گاردن، به باغی دلپذیر و کوچک می گویند که در پشت بام ساختمان ها و آپارتمان ها طراحی و اجرا می شود. فضای پشت بام اکثر ساختمان ها که بی استفاده است و فقط در جهت نگهداری از تاسیسات ساختمان استفاده می شود، می تواند گزینه ای بسیار فوق العاده و مناسب برای اجرای محوطه سازی باشد. بام سبز در ساختمان ها بدین معنا است که افراد می توانند در هر زمان و در هر شرایط که بخواهند، بتوانند به یک فضای سبز دلچسب و با طراوت در سریع ترین زمان و سهولت کامل دسترسی داشته باشند. بام سبز مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه مقاله به معرفی این مزایای جذاب بام سبز می پردازیم.

مزایای اجرای بام سبز

1. افزایش ارزش ملک و ساختمان

2. افزایش استحکام و مقاومت ساختمان

3. جلوگیری از ورود صداهای مزاحم اطراف داخل محوطه

4. عایق گرما و حرارت

5. خنک سازی هوا

6. تولید اکسیژن در فضا

7. پاکسازی هوای اطراف

8. ایجاد نمایی فوق العاده جذاب و دلپذیر در ساختمان

9. دسترسی سریع و راحت به فضای سبز در ساختمان

محبوب ترین المان های اجرایی در بام سبز

در اجرای محوطه سازی المان هایی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند، در ادامه مقاله به معرفی پرطرفدارترین و کلیدی ترین المان های اجرای بام سبز می پردازیم.

قلوه سنگ رودخانه ای

قلوه سنگ های رودخانه ای یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین المان های محوطه سازی است که در انواع سفید و رنگی موجود است و می توان از این المان جذاب در کف سازی یا مرز بندی و حاشیه چینی بام سبز استفاده کرد. قیمت قلوه سنگ سفید از قلوه سنگ های رنگی ارزان تر است و به صورت کیسه ای و تناژ قابل فروش است. قلوه سنگ های رودخانه ای در سایز های متفاوت وجود دارد که با توجه به طراحی و سلیقه کارفرما و سبک اجرایی بام سبز انتخاب سایز های آن متفاوت است.

آبنما در اجرای بام سبز

آبنما المانی در محوطه سازی که در طرح ها و سبک های متنوعی وجود دارد و می توان این المان جذاب را در ابعاد متفاوت در فضای بام سبز اجرا کرد. در اجرای بام سبز می توانید از سبک های آبنما شیشه ای، آبنما دیواری، آبنما خانگی، آبنما موزیکال، آبنما سنگی استفاده کنید و از صدای جریان آب در بام سبز خود بهره ببرید.

طراحی استخر در اجرای بام سبز

اگر محیط بام سبز شما بزرگ است و مقاومت و استحکام ساختمان شما در اجرای بام سبز مناسب است می توانید از استخر در محوطه بام سبز خود بهره ببرید. استفاده از استخر در اجرای بام سبز یکی از گزینه های مناسب و بی نظیر برای بهره بری هرچه بهتر و تجربه عالی از محیط بام سبز است.

آلاچیق در اجرای بام سبز

آلاچیق المان پر طرفدار بعدی در اجرای بام سبز است که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. آلاچیق همانند آبنما از ابعاد، سبک ها و طراحی های متنوعی برخوردار است و افراد می توانند در تمام سبک های اجرایی بام سبز خود از این المان جذاب استفاده کنند. آلاچیق ها به عنوان یک نشیمن به همراه سایبان هستند و می توانید در طراحی آن از المان هایی مانند آبنما و آتشدان در مرکز آن استفاده کنید و فضای مهمانی و دورهمی های خود را گرم تر و جذاب تر کنید.

نورپردازی در اجرای بام سبز

نورپردازی یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین المان ها و عناصر محوطه سازی و اجرای بام سبز است. شما می توانید با اجرای نورپردازی در بام سبز از محیط پشت بام خود در هنگام شب هم بهره ببرید و به عناصر و المان های خود جلوه ای فوق العاده بدهید. روش ها و سبک های متنوعی برای اجرای نورپردازی در بام سبز وجود دارد که می توانید با استفاده از لامپ های بزرگ و کوچک استفاده کنید و محوطه ای پر نور و بی نظیر در ساختمان خود ایجاد کنید.

نتیجه گیری

اجرای بام سبز یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین امر ها در افزایش فضای سبز شهری است. در اجرای بام سبز می توانید از المان های دیگری مانند: فلاورباکس، چمن های مصنوعی و طبیعی، پرگولا، مبلمان، چوب ترمو، انواع دیوار های سبز، باربیکیو و... استفاده کنید و فضایی جذاب و شخصی با توجه به سلیقه خود در ساختمان خود ایجاد کنید. اجرای بام سبز از مزایای بسیار زیادی بهره می برد که می توان گفت بهترین و اساسی ترین مزایای آن افزایش ارزش ساختمان و کسب درآمد در ساختمان است. حتما در نظر داشته باشید که اجرای بام سبز باید توسط مهندسین حرفه ای و متخصص در حوزه فضای سبز و محوطه سازی همکاری کنید تا در آینده با مشکلاتی مانند: نم دادن سقف، ریزش سقف و... رو به رو نشوید.

شرکت خدماتی سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت فعال و حرفه ای در حوزه اجرای محوطه سازی به منظور گسترش فضای سبز در شهر آغاز کرده است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصینی وجود دارد که با استفاده از متریال و مصالح درجه یک با کمترین هزینه آماده همکاری با شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با مهندسین و کارشناسان مجرب سورن بام به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما