بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

انواع چـسـب

چسب ماده ای است که به صورت طبیعی یا مصنوعی قابل استفاده است و برای اتصال دو یا چند سطح استفاده می شود. فرمول چسب ممکن است شامل یک یا چند چسب باندینگ سطحی و مواد بسته‌بندی مایع یا حلال، گلوله‌هایی مانند قوطی‌ها یا لوله‌ها، یا چسب‌های سخت مانند چسب‌های آب‌بندی و حرارتی باشد.
چسب ها کاربردهای زیادی در محیط کار و منزل دارند. به عنوان مثال، در ساخت و ساز و تعمیر، چسب های قوی شامل موادی مانند سیمان، اپوکسی، لاستیک یا پلی اولفین است که برای چسباندن سطوح سخت مانند فلز، سنگ، بتن و چوب استفاده می شود. این نوع چسب ها علاوه بر کاربرد در ساخت و ساز، در صنایعی مانند خودروسازی و الکترونیک نیز کاربرد دارند.
چسب ها همچنین در بسیاری از زمینه ها مانند ساخت محصولات چوبی و مبلمان، منسوجات، انواع بسته بندی، صنایع آرایشی و بهداشتی از جمله ساخت چسب های پوستی، برق و الکترونیک از جمله ساخت تخته های چسب، کامپیوتر و تلفن همراه استفاده می شوند.
خواص چسب می تواند شامل استحکام خمیر، خواص چسبندگی، ترشوندگی، انعطاف پذیری، دمای عملیاتی، زمان خشک شدن، مقاومت شیمیایی باشد.
هنگامی که مصرف کنندگان به فکر خرید چسب هستند، به دنبال ویژگی های خاصی هستند.
مشتریان اغلب به دنبال استحکام بالا، عمر طولانی، صرفه جویی در هزینه، سهولت استفاده، ایمنی، چسبندگی قوی و بادوام، مقاومت در برابر آب و هوا و عملکرد مطلوب در شرایط گرم و سرد هستند.
چسب ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای استفاده در شرایط خاص خود مناسب هستند. برخی از انواع چسب عبارتند از: چسب های پلی اورتان، چسب های پلی استر، چسب های سیلیکونی، چسب های پلی وینیل استات و چسب های فوری.

مواردی كه بر قيمت چسب تاثيرگذار هستند

قیمت چسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مواردی که بر قیمت چسب تاثیر می گذارد برند و سازنده آن است. مارک های محبوب و قابل اعتماد به دلیل کیفیت بالا و موثر بودن گران تر هستند. اگرچه گاهی اوقات می توانید لوازم جانبی مورد نظر خود را با قیمتی مناسب از برندهای پایین تری تهیه کنید.
یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت چسب نوع و کاربرد آن است. در بازار موجود انواع مختلفی از چسب ها وجود دارد که هر کدام در صنایع مختلف نقش ویژه ای دارند. چسب‌های چوب، فلز و پلاستیک قیمت بالاتری دارند، زیرا از فناوری خاصی برای اتصال دو ماده مختلف برای عملکرد کارآمدتر استفاده می‌کنند.
سایر عوامل موثر بر قیمت چسب عبارتند از: اندازه سفارش، تعداد واحدهای خریداری شده و محدودیت های اقتصادی. با افزایش تقاضا برای چسب یا در صورت خرید عمده، قیمت آن معمولا کاهش می یابد. همچنین در شرایط نامساعد اقتصادی قیمت مواد اولیه مصرفی در تولید چسب ممکن است به دلیل نیاز به افزایش قیمت چسب باشد. بنابراین عوامل اقتصادی نیز نقش مهمی در تعیین قیمت چسب دارند.

5 مورد از انواع چسب پر مصرف كه در هر خانه ای وجود آن ها ضروری است

1.چسب حرارتی
یکی از محبوب ترین چسب ها چسب حرارتی یا چسب تفنگی است. شما باید نمونه ای از این چسب ها را در خانه خود داشته باشید. حتی اگر هنرمند هستید و از ساخت جواهرات و وسايل تزئينی و كارهای هنری در خانه لذت می برید، استفاده از چسب حرارتی بخش مهمی از کار شما است. بدنه خودروی داغ از پلاستیک ساخته شده و مکانیزم کوچک و ظریفی درب را ذوب کرده و از روی خودرو خارج می کند.
برای چسباندن قسمت های مختلف ساخته شده از قطعات پلاستیکی، فوم و ... می توانید از تفنگ چسب یا چسب حرارتی استفاده کنید. استحکام چسبندگی بالا یکی از مهمترین خواص چسب های حرارتی است. این دستگاه با برق کار می کند.

2.چسب دوقلو
این چسب به طور گسترده ای در اكثر خانه ها استفاده می شود. از چسب اپوکسی دوقلو برای تعمیر ظروف چینی آسیب دیده، گلدان، قاب عکس، اشیاء تزئینی و ... استفاده می شود. هنگام کار با چسب دوقلو باید حوصله و دقت زیادی به خرج دهید تا کار تعمیر یا ترمیم به زیباترین شکل انجام شود.

3. چسب 123
همانطور که از نام این چسب مشخص است، خشک شدن این چسب بسیار سریع است و دو قطعه با سرعت بالایی به هم متصل می شوند. این چسب مانند چسب قطره ای عمل می کند اما این چسب دارای دو قسمت چسب و اسپری خشک می باشد.
روش استفاده از چسب 123 به این صورت است که ابتدا روی سطح را چسب زده و سپس سطح را با اسپری خشک کنید و سپس دو قسمت را به یکدیگر متصل کنید. این چسب کاربردهای زیادی دارد و شما می توانید از آن برای اکثر کاربردها استفاده کنید و در هر خانه ای ضروری است.

4. چسب فوری (همه كاره)
چسب همه كاره یکی از بهترین چسب های موجود در بازار است. این چسب از پلیمر ساخته شده و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی از آسیب دیدن وسيله چسب كاری شده جلوگیری می کند. این چسب ها عموماً در برابر برش و سایش مقاوم بوده و در محیط های مرطوب از استحکام بالایی برخوردارند. از این گروه در صنایع مختلفی استفاده می شود به عنوان مثال در تولید کفش و چرم، کفپوش و فرش و تولید مبلمان استفاده می شود.همچنين در اكثر منازل براي چسباندن قطعات شكسته شده، چسباندن موكت،كاردستی دانش آموزان و ... استفاده ميشود.

5. چسب پهن پنج سانتی
چسب پنج سانتی متری از سری چسب های مورد نیاز در هر خانه ای است که می توانید برای بسته بندی كارتن ها ،چسباندن مقوا و روکش کتاب های خود استفاده کنید. چسب 5 سانتی متری استحکام و چسبندگی بسیار بالایی دارد و می توانید هنگام چسباندن دو طرف مقوا به خوبی آن را بچسبانید و از باز نشدن آن مطمئن شوید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما