بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک، یادآور طبیعت در دل خانه!

آیا تا به حال به طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک فکر کرده اید؟ اینکه همه المان های دکوراتیو، طبیعی و ارگانیک باشند و شما را به یاد زندگی در دل روستا بیندازند، بسیار جالب است. طراحان در سبک Rustic تا می توانند از وسایل مدرن دوری می کنند و بیشتر به استفاده از عناصر طبیعی روی می آورند. آن ها با چند ترفند معمولی اما خاص در انتخاب وسایل خانه، مثل شومینه ، مبل و صندلی های چوبی ساده، کابینت هایی با طرح های کلاسیک و... نمایی منحصر به فرد و جذاب در محیط مورد نظر به وجود می آورند.

برای طراحی دکوراسیون به سبک روستیک نیاز به پرداخت هزینه های زیادی نیست. قیمت شومینه ، مبلمان، کفپوش، کابینت و لوازم تزئینی در این نوع دیزاین، نسبت به سبک های مدرن و امروزی بسیار کمتر است.

سبک روستیک در طراحی دکوراسیون چیست؟

سبک روستیک در طراحی داخلی به معنی دیزاین خانه با وسایل دکوراتیو ساده به منظور ایجاد فضای روستایی و نوستالژیک است. تمام بخش های این سبک، شما را به یاد گذشته می اندازد که خانه ها با اشیا و وسایل طبیعی پر شده بودند.

روستیک را می توان تلفیقی از چندین دیزاین مختلف دانست که در آن، از سبک کانتری، اسکاندیناوی و انگلیسی الگوبرداری می شود تا محیط پیرامون، زیباتر و کاربردی تر به نظر برسد.

در سبک Rustic بیشتر توجه طراح به ارگانیک بودن فضاست؛ او از عناصر و المان های تزیینی گرفته تا رنگ و طرح های مختلف را از طبیعت الهام می گیرد. بیشتر وسایلی که در این متد استفاده می شود نیز به صورت دست ساز هستند و از زمین سرچشمه می گیرند.

مهمترین اصل در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک، ایجاد احساس آرامش و دکوری گرم و دلنشین است که شما را به یاد خانه های روستایی می اندازد.

5 ویژگی اصلی دیزاین داخلی خانه به سبک روستیک

سبک Rustic ویژگی های مختلفی دارد که در ادامه به طور کامل آنها را بررسی می کنیم:

استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی

در سبک روستیک دکوراتورها ابتدا محیط مورد نظر را با رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و ... رنگ آمیزی می کنند و سپس با استفاده از عناصر تزیینی مختلف به آنجا جان می بخشند.

مثلا آنها ابتدا دیوارها را با رنگ سفید می پوشانند، سپس با کفپوش ها یا تابلوهایی از جنس چوب نمای خانه را زیباتر می کنند.

تصور بسیاری از افراد درباره رنگ های خنثی ایجاد حس کسلی و افسردگی در خانه است؛ اما در صورتی که بتوانید از اشیا و عناصری شاداب و روح بخش استفاده کنید، جذابیت محیط خانه تان چندین برابر می شود و هیچ حس بدی از آنجا نمی گیرید.

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به به سبک روستیک بیشتر از رنگ های گرم و طبیعی استفاده کنید که محیط را روستایی تر نشان می دهند.

استفاده از متریال طبیعی برای دکوراسیون

به جای متریال مصنوعی مانند پلاستیک، شیشه و ... که در طراحی فضاهای مدرن استفاده می شوند، در Rustic از متریال طبیعی استفاده کنید. متریال طبیعی شامل چوب، سنگ، فلز و پارچه می شوند که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند. در ادامه ویژگی های هر یک از این متریال را بررسی می کنیم:

سنگ، یادآور کوه های استوار و رودخانه های جاری

استفاده از متریال سنگ برای کف پوش آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و همچنین استفاده از آن برای تزیین شومینه و ... می تواند محیط خانه تان را روستایی و نوستالژیک نشان دهد.

فلزات، هدیه ای از دل زمین

آهن، مس یا برنج جزو کاربردی ترین فلزها برای تزیین دکوراسیون خانه هستند. شما می توانید بخش های مختلف خانه مثل ابزار روشنایی، نرده ها، فرفروژه پله ها، شیرآلات، دستگیره ها و ... را با فلزات طراحی کنید. فلزها ارزان و مقرون به صرفه هستند و بهترین گزینه برای دکوراسیون روستیک به شمار می آیند.

پارچه، بافتی از دل طبیعت

از پارچه های تزیینی و بافتنی، پتوها، پارچه هایی با رنگ گرم، پرده های قدیمی و ... برای تزیین خانه استفاده کنید.

چوب، شکل و بوی طبیعت در دکوراسیون روستیک

در طراحی دکوراسیون به جای چوب های مصنوعی، چوب های طبیعی را به کار ببرید. حتی اگر این متریال زدگی یا ترک داشت، از انتخاب آن صرف نظر نکنید؛ چون در سبک روستیک عناصر و المان ها بی نقص نیستند.

به کارگیری اشکال انتزاعی به جای خطوط صاف و مستقیم

خطوط صاف و مستقیم معمولا در دکوراسیون های مدرن و امروزی استفاده می شوند، بنابراین در سبک روستیک به کارتان نمی آیند. به جای این خطوط، به اشکال انتزاعی و مختلف خانه جان ببخشید. مثلا اگر یک بریدگی یا خطوط کج و معوج در دیوارها و اشیا وجود دارد، به آنها روح ببخشید و برجسته شان کنید.

استفاده از عناصر کاربردی و دست ساز

دکوراتورها در سبک روستیک روی استفاده از متریال و عناصر کاربردی متمرکز هستند. استفاده از دکوری ها و وسایل در هم ریخته که هیچ فایده ای جز زیبایی ندارند، در سبک روستیک ممنوع است. شما باید با وسایل کاربردی خانه نما را تزیین کنید و جلوه ای زیبا به آنجا ببخشید.

وقتی به خانه های روستایی می روید، بیشتر عناصر و وسایل مختلف خانه دست ساز هستند. از پارچه ها گرفته تا فرش ها یا حتی تابلوهای روی دیوار به وسیله دست ساخته شده اند. بنابراین در سبک Rustic نیز باید از عناصر دست ساز برای طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

استفاده از مبلمان و صندلی با مدل های متنوع اما ساده!

در محیط خانه از مبلمان و صندلی هایی استفاده کنید که طرح و رنگ های ناهماهنگی دارند و بیشتر کاربردی هستند. مبلمان بهتر است که از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به یکدیگر نداشته باشند.

هر چه مبلمان ساده تر باشند، محیط را روستایی تر نشان می دهند. مثلا لازم نیست دارای دسته مخصوص کتاب، میز لوازم جانبی یا ... باشند.

چرا سبک روستیک (Rustic) محبوبیت دارد؟

بسیاری از افراد از فضای مدرنیته و امروزی فراری هستند و به جای آن ترجیح می دهند در محیطی به سبک روستایی و نوستالژیک زندگى کنند. در این سبک، نیازی به رعایت قید و بندهای مختلف نیست و شما می توانید حتی با اشیا و وسایل آسیب دیده نیز محیط را تزیین کنید و نمایی زیبا و منحصر به فرد در آنجا به وجود آورید.

در دکوراسیون Rustic حتی نیازی به استفاده از وسایل تزییناتی مختلف نیز ندارید و می توانید تمام تمرکزتان را روی وسایل و عناصر کاربردی در محیط خانه بگذارید.

کلام آخر؛ سبک روستیک، ارمغانی از زیبایی های طبیعت!

سبک روستایی یا روستیک در دکوراسیون داخلی منزل، برای شما حس آرامش و زیبایی طبیعت را به ارمغان می آورد. در این متد از هر گونه تجملات و زرق و برق دوری می شود و طراح سعی می کند با ساده ترین المان های زینتی، نمایی منحصر به فرد، دلنشین، صمیمانه و خاص در محیط به وجود بیاورد.

یکی از عناصر نوستالژیک طبیعت، چوب است و استفاده از شومینه به جای بخاری، فضای داخلی را به روستیک نزدیک می کند. سنگ، پارچه، فلزات و گل و گیاه از سایر المان های طبیعی هستند که هر کدام گوشه ای از زیبایی های خلقت را در گوشه و کنار خانه به تصویر می کشند.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما