بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

انواع روش های تصفیۀ آب

تصفیه ی آب

تصفیه به معنای صاف کردن و زلال کردن است. تصفیه ی آب مجموعه روش هایی است که به از بین بردن ناخالصی های محلول و معلق در آب منجر می شود. این کار به شیوه های متعددی انجام می شود. در این مقاله تلاش می کنیم تا به انواع روش های تصفیه ی آب خانگی و آب صنعتی بپردازیم.

تصفیه ی آب صنعتی

انواع روش های تصفیه ی آب

تصفیه ی آب روش های متعددی دارد. در ادامه به چند روش متداول برای تصفیه ی آب خانگی و تصفیه ی آب صنعتی خواهیم پرداخت. فروشگاه تصفیه آب در شیراز و سایر شهرهای ایران را در پی حو مشاهده فرمایید.

تصفیه ی آب خانگی

تصفیه ی آب خانگی با روش هایی اعم از ساده تا پیشرفته انجام می شود. ما در اینجا به دو روش جوشاندن آب و روش استفاده از دستگاه های تصفیه ی آب خانگی می پردازیم.

روش جوشاندن آب

یکی از مرسوم ترین روش های سنتی تصفیه ی آب که از گذشته تا امروز کار داشته، روش جوشاندن است. در روش جوشاندن، آب ضدعفونی می شود و بسیاری از باکتری های موجود در آب از بین می رود اما این روش همه ی باکتری ها را از بین نمی برد. از این رو می توان روش جوشاندن آب را بیشتر ضدعفونی کننده دانست و نه تصفیه کننده. همچنین باید توجه داشت که در روش جوشاندن آب آلاینده های شیمیایی مانند کلر از بین نمی رود و حتی کلر موجود در آب مزه کهنگی و ماندگی می گیرد.

روش تصفیه ی آب خانگی با استفاده از دستگاه های تصفیه ی آب خانگی

دستگاه های تصفیه ی آب خانگی به منظور کاهش و از بین بردن آلاینده ها و ذرات معلق در آب به کار می روند. این دستگاه ها انواع گوناگونی دارد. به طور خلاصه می توان وجه اشتراک همۀ دستگاه های تصفیه ی آب خانگی را این موارد دانست:

کاهش و حذف سختی آب

حذف کلر و ترکیبات زیان بار کلر موجود در آب

کاهش و حذف میکروب های آب

از بین بردن فلزات سنگین در آب

دستگاه تصفیه ی آب خانگی

تصفیه ی آب صنعتی

آب صنعتی اصطلاحی است که برای آب مورد نیاز صنایع به کار می رود. دسترسی به آب و منابع آبی برای صنایع گوناگون لازم و ضروری است. آب تصفیه شده سبب ارتقای کیفیت تولیدی صنایع می شود. صنایعی همچون گاز، نفت، پتروشیمی، دارویی و ... علاوه بر این تصفیه ی آب صنعتی اموری همچون کشاورزی، پرورش ماهی و دامپروری را نیز شامل می شود.

صنایع گوناگون برای دسترسی به آب مورد نیاز خود از منابع آبی گوناگونی استفاده می کنند. این منابع شامل آب چاه، آب رودخانه و آب دریا است. انواع منابع آبی که برشمردیم با تصفیه قابل استفاده می شود. در زیر به مهم ترین روش های تصفیه ی آب صنعتی اشاره می کنیم.

جهت مشاهده سایر خدمات مرتبط با لوازم خانگی می توانید به سایت پی جو مراجعه فرمایید.

روش فیلتراسیون

هدف از این روش جدا کردن اجزای آلی و املاح محلول در آب و رسیدن به آب خالص است.

روش تبادل یونی

در این روش سختی های آب گرفته می شود و آبی خالص با درجه ی بالا تولید و استفاده می شود.

روش EDI

این روش، آمیزه ای از دو روش فیلتراسیون و تبادل یونی است.

روش اسمز معکوس

این روش یکی از مهم ترین روش ها برای تصفیه ی آب صنعتی است. در این روش آب را در اسمز معکوس قرار می دهند و با پمپ های مخصوص فشار زیادی اعمال می کنند. آب از منافذ کوچک دستگاه می گذرد و در نهایت آب خالص از دستگاه خارج می شود. این روش در مقایسه با روش های دیگر هزینۀ پایین و بازدهی بالا دارد. روش اسمز معکوس کاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون دارد.

روش اسمز معکوس

معرفی فروشگاه های تصفیه آب در سایت پی جو

اگر مایل به خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه کننده ی خانگی و صنعتی هستید، ما سایت پی جو را به شما معرفی می کنیم. سایت پی جو با شناخت دقیق از فروشگاه های تصفیه ی آب و خدمات آنها، نزدیک ترین و معتبرترین فروشگاه های تصفیه ی آب را به شما معرفی خواهد کرد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما