بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چیدمان صحیح برای نصب سرامیک

برای نصب سرامیک، تصمیم‌های زیادی باید بگیرید. از این تصمیم‌ها می‌توان به انتخاب سایز سرامیک، رنگ، برند، نوع پوشش سطح و هم چنین توجه به بودجه‌تان اشاره کرد. یکی دیگر از تصمیم‌های مهم که در نتیجۀ نهایی کار تاثیرگذار است، انتخاب نحوۀ چیدمان درست است.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

انتخاب‌های فراوانی برای چیدمان سرامیک‌ها وجود دارد. شما می‌توانید ازچیدمان‌های خطی استفاده کنید که نظم و هارمونی به محیط ببخشید و یا می‌توانید چیدمان‌های نامتقارن را انتخاب کنید تا محیط را خاص‌تر نشان دهید. مشخصاً تنها یک انتخاب مشخص وجود ندارد و شما می‌توانید با انتخاب چیدمان‌های مختلف، خلاقیت خود را بروز دهید.

در ادامه با چند نوع چیدمان آشنا می‌شویم که انتخاب هر کدام از آن‌ها، می‌تواند به جذابیت کف و یا دیوار اتاق خانۀ شما بیفزاید.

  1. نصب سرامیک به صورت ردیف‌های افقی:

https://lh3.googleusercontent.com/aGRUj_T4qChtibQtQabcuZBdiFOeLLpghsuco-WkXrkx7cEp-HgId2YsRA0fGwpF8JeWTgEFj2zCwSvCQPDG-OWqqgS3BRUJniTFreSXItxC48-FkjVq4L5zeY2vAueknQ

در این چیدمان، سرامیک‌ها پشت سرهم به صورت ردیفی و افقی چیده می‌شوند. نتیجۀ نهایی کار هیچ وقت از مد نمی‌افتد و هنوز هم از چیدمان‌های پرطرفدار است.


  1. نصب سرامیک به صورت ردیف‌های عمودی:

https://lh4.googleusercontent.com/_IoyveIbnhOIbmJgsrU2T7Iohd6VqMEjI2GkDTBWnDBCge_Z8igGE9i7niQrN-iGScAlWTFL31U0u9y38kxeGNdm75e-jh056luMVpmfNjCGMJaaaQQ9vdYJB8OKDxscSA

این نوع چیدمان، دیوار را بلند‌تر نشان می‌دهد و برای محیط‌های کوچک مانند سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانۀ کوچک مناسب است.


  1. نصب سرامیک به صورت بافت حصیری:

https://lh3.googleusercontent.com/D36sUWFYpWLtNVNy2y4x3578GjsxvsWCitOVjmGCnQ8msKeG9wynWrO3Cv0O9_TeJU1KjGTyTu2IFtwBmYWB0KO0Ump1yJ9e0vlWt14U2vRWkKIfiEUqhEc7bFQwr2px8Q

در هر ردیف، ابتدا دو سرامیک به صورت افقی روی هم گذاشته می‌شوند، سپس دو سرامیک دیگر به صورت عمودی در کنار هم قرار می‌گیرند. همین چیدمان برای ردیف‌های دیگر نیز پیاده می‌شود. طرح نهایی شبیه سبدی حصیری می‌شود. هرچقدر رنگ‌های سرامیک و بندکشی متفاوت‌تر باشند، نتیجۀ نهایی از حالت یکدست خارج می‌شود. شما می‌توانید برای تنوع بیشتر، بین هر دو سرامیک، یک سرامیک به صورت افقی قرار دهید.


  1. نصب سرامیک به صورت انشعابی:

https://lh3.googleusercontent.com/LdqgKzsj8dTWiOaqGHFrDY52jaEcLCBzdYJW1TTwpOXEqMSQWbHxURkMJ1wu5bKb3-LfFs7jR52Gz6pqm4eup_P_d5LhLACC_9GBLp1YTBeTXulm7sv2l4VJujKooEYqQg

در این نوع چیدمان، سرامیک‌ها وسط طول سرامیک‌های بالایی و پایینی خود قرار می‌گیرند. این چیدمان در نهایت نتیجۀ جذابی را رقم می‌زند.


  1. نصب سرامیک به صورت تیغ ماهی:

https://lh4.googleusercontent.com/yW9bzlkP7C1Nmhy_M5Z_xIyPM1d4ehKAfjNpp9zStAUgdn_dcZrEJs1YHCF_AMzpT0UVTrGzb2AKa0XU5UzmJyceuMZZRCZ85W9s4Pjl7sQbmst_vSrs11LPOH0VdYz8Ag

این طرح زیگزاگی، به جذابیت محیط می‌افزاید و همچنین این چیدمان در برابر آسیب‌ها مقاوم‌تر است. می‌توانید سرامیک‌ها را به صورت v شکل نیز نصب کنید. برای چنین چیدمانی بایستی انتهای سرامیک‌ها را با زاویه 45 درجه برش بزنید. برای این کار بهتر است از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.


  1. نصب کاشی به صورت پیمانه‌ای:

https://lh5.googleusercontent.com/fEWuBXhNvcVHbZ1D0-rPM1ej8ug0fAG1j-ZdSyeZtYfsRkHuaZ30hJ0HyUpXJ5VAZSp7V9b6p1fbpnNuNPDHFWslws6kDzzOLWP37OBTzCfsultJos9S4ca9R_UQXMbEvA

این چیدمان نیازمند استفاده از سرامیک‌ با ابعاد مختلف است. شما می‌توانید از ترکیبی از جنس‌ها و سایزهای مختلف در سطوح گوناگون و محیط‌هایی مانند تراس، پلکان و استخر استفاده کنید.

در نهایت به این نکته توجه کنید که چیدمان‌های مختلف به اتمسفر محیط و نوع کاربری شما نیز بستگی دارد پس بهتر است از همان ابتدا از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید تا نتیجۀ نهایی مطابق میل شما حاصل شود.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما