بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

ساخت استخر کوچک در باغ

ساخت استخر کوچک در باغ

استخر به عنوان منبع بزرگی از آب در باغ یا باغ ویلا بسیار پرکاربرد است؛ چه برای افرادی که با هدف آبیاری درختان باغ  (منبعی برای جمع آوری آب) از آن استفاده میکنند و چه افرادی که برای شنا کردن در فصول مختلف سال قصد دارند به ساخت استخر بپردازند. ما در این مطلب قصد داریم روش های ساخت استخر کوچک در باغ را توضیح دهیم که میتوان با هزینه کم آن را احداث کرد.

ساخت استخر کوچک بلوکی در باغ

ارزان ترین راه برای ساختن استخر در باغ استفاده از بلوک های سیمانی است. برای اینکار لازم است ابتدا ابعاد مورد نظر خود را در نظر گرفته و  گودبرداری انجام شود. بعد از این مرحله لازم است خاک نرم کف استخر ریخته شود و تسطیح آن (رگلاژ کردن کف استخر) انجام شود. سپس بوسیله میلگرد باید شبکه آرماتوربندی با فاصله 20 سانتی متر برای مقاومت در برابر فشار آب، در کف استخر نصب شود. پس از آرماتوربندی لازم است لوله های آب، نصب شده و به موتورخانه متصل شود.

بعد از گذراندن این مراحل، نوبت به بتن ریزی میرسد. در نظر داشته باشید که برای دوام بیشتر استخر بلوکی خود بهتراست یک لایه پلاستیکی کف استخر شما قرار گرفته باشد. این موضوع میتواند از نفوذ آب های سطحی به استخر جلوگیری کند. در این مرحله بهتر است برای آب بندی بهتر استخر، از چسب بتن استفاده شود.

پس از بتن ریزی کف، لازم است بلوک های سیمانی برای دیواره ها قرار گیرند. در این مرحله بلوک های سیمانی طوری قرار میگیرند که میلگردها از داخل آنها عبور کنند. نکته مهم در این مرحله این است که بلوک ها باید به گونه ای قرار گیرند که فاصله ای بین آنها قرار نداشته باشد و کاملا به همدیگر وصل شده باشند و رج ها کاملا تراز شده باشند. سپس بوسیله مواد آب بندی میتوانید مراحل عایق کاری را انجام داده و در نهایت رنگ آمیزی انجام شود.

ساخت استخر کوچک پیش ساخته در باغ

استخرهای دیگری وجود دارند که نصب راحت تر و کیفیت بالاتری نسبت به استخرهای بلوکی دارند، استخرهای پیش ساخته یا آماده که از جنس فایبرگلاس هستند بهترین پیشنهاد برای افرادی است که قصد دارند در باغ یا ویلای شخصی خود استخری بسازند که برای شنا کردن در فصول مختلف مناسب و ظاهر بسیار مدرن و شیک داشته باشد. مراحل ساخت استخر های کوچک فایبرگلاس در باغ ساده و تر و  نگرانی کمتری برای آب آبندی آنها وجود دارد.

در ادامه به معرفی چند مدل از کوچک ترین استخرهای فایبرگلاس میپردازیم:

استخر کوچک فایبرگلاس 3×2 متر

استخر کوچک پیش ساخته

این استخر کوچک دارای عمق 130 سانتی متر را دارد که ظرفیت آن را به 4 متر مکعب آب رسانده است. این مدل یکی از محبوب‌ترین انواع استخر فایبرگلاس است که در ابعاد کوچک وجود دارد.  اگر محوطه مورد نظر شما برای ساختن استخر حدود 3 متر عرض و 4 متر طول دارد، این استخر میتواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد چرا که برای ساخت عرشه استخر و محوطه اطراف آن لازم است حداقل یک متر را در نظر داشته باشید.

استخر فایبرگلاس 5.5 × 2.5 متر

استخر فایبرگلاس توکار

این استخر کوچک تا متوسط محسوب میشود که دارای عمق 150 سانتی متر است و ظرفیت کلی آن برابر 20متر مکعب آب است. این مدل استخر لبه های کاملا صاف دارند و برای افرادی مناسب است که علاقه ای به استخرهایی با طراحی ساده مستطیلی دارد.

علاوه بر این دو نوع استخر، استخرهای فایبرگلاس دیگری وجود دارد که میتوانید در سایت استخرچی مشاده کنید. تنها لازم است نام استخرچی را در گوگل جستجو کنید و با طرح های مختلف استخر در باغ و ویلا آشنا شوید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما