بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

کانال کشی در شش قدم

قدم اول، آگاهی از ساختمان سیستم:

به طور کلی سیستم کانال کشی از این اجزا تشکیل شده است؛ یک فن که هوا را از محیط با کمک دریچۀ بازگشتی به داخل کانال می‌کشد، در طی فصول سرد سال، مشعل گازسوز هوا در مبدل حرارت و یا دگرساز گرما، گرم می‌کنند. سپس هوای گرم به درون پلنوم جریان می‌یابد و به مخزن تامین کننده می‌رود. در نهایت هوای گرم از طریق دریچه‌ها در کل خانه پخش می‌شود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت کانال کشی کولر را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کانال ساز کولر باشید می‌توانید درخواست کانال کشی دریچه کولر ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

https://lh4.googleusercontent.com/BKr71ESoa1613GFR_hvh2ltxy9V_u5tAiro65Rc90FJAb37vSgIqbLtKbKya3BFE6lwOoK7udWdNErJ5eUjdg90DmX6GuonOH95Stcw6Ssii-5QRAhBR3PHD_Zc7-xXqBoYwy7ON

یکی دیگر از وظایف کانال‌ها، جمع آوری هوای موجود در اتاق و تهویۀ دوبارۀ آن است. هوای موجود در اتاق به درون کانال کشیده می‌شود و با سیستم تهویۀ مطبوع، تهویه شده و بعد از عبور از پلنوم، از طریق دریچه‌ها در کل خانه به جریان می‌افتد.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، توانایی دستگاه گرمازا برای گرم کردن محیط خانه است. اگر به تازگی یک اتاق جدید به خانه اضافه کرده‌اید، ممکن است گرمازا توانایی کافی برای گرم کردن ساخت تازه را نداشته باشد.

ممکن است علاوه بر اجزایی که نام برده شد، قسمت‌های دیگری نیز مانند دودکش ببینید. این دودکش‌ها گازهای اضافی ناشی از فعالیت گرمازا را از خانه دور می‌کنند.

قدم دوم، اتصال تیک آف به کانال اصلی:

در یک نقطۀ مرکزی و با استفاده از دریل، یک سوراخ پیلوت ایجاد کنید. سپس با کاتر مخصوص دایره‌ای را با قطر مناسب برش بزنید. حالا پایۀ مرکزی را در سوراخ قرار دهید و کمی اطراف دایره را نیز برش بزنید. برای این کار از دریل مناسب استفاده کنید تا دایره تمیز از آب دربیاید. بعد از اینکه تیک آف سرجای خود قرار گرفت، لبه‌ها را خم کنید تا کامل به کانال بچسبد.

ممکن است برای انجام کانال کشی نیاز به کسب مجوز داشته باشید. حتی ممکن است نتوانید به تنهایی از پس آن بربیایید. در این صورت روی کمک افراد کاربلد و حرفه‌ای حساب کنید.

https://lh3.googleusercontent.com/AGioKVw_Gcj9bG9O_hU8xkED1wtf4NjzOzDBJqa9TBHvrb94V5Wcnen2UlNozdHN64vXKrnQXe-zIezJlc0FQv6oETD714ykiFl5A7z0z40DsWuwSe2iHGsaLpuhvlwbVrIAVZGcقدم سوم، اتصال ورودی سقف:

ابتدا کانال ورودی با با پیچ به سقف متصل کنید. کانال تامین کننده به این ورودی نصب می‌شود پس اندازه گیری‌هایتان دقیق باشد.کانال تامین کننده را به طولی که می‌خواهید برش بزنید. برش را با استفاده از ابزار برش کانال انجام دهید تا کار تمیز از آب دربیاید.

قدم چهارم، اتصال تعدیل کننده‌ها:

با استفاده از دریل یک سمت کانال را سوراخ کنید و سپس تعدیل کننده را وارد کنید و با پیچ آن‌ها را سرجای خود محکم کنید. تعدیل‌کننده‌ها معمولاً دارای شاخصی هستند که به شما نشان دهند آیا باز هستند و یا بسته. ابتدا قسمت موج‌دار را وارد کنید و آن را در کانال جای دهید. با پیچ‌های مخصوص ورقه‌های آهنی، تعدیل کننده را به لبه‌ها وصل کنید.

تعدیل کننده‌ها میزان هوای ورودی و خروجی به کانال را کنترل می‌کنند. دقت کنید که کنترل تعدیل‌کننده در قسمت پایینی کانال باشد.

قدم پنجم، اضافه کردن بست‌های فلزی:

برای محکم کاری، با چند بست فلزی کانال را سرجای خود فیکس کنید تا وزن کانال را تحمل کنند.

قدم ششم، اتصال کانال بازگشتی برای تهویه:

در نهایت برای تهویۀ هوای موجود در اتاق، بایستی یک کانال بازگشتی تعبیه کنید.

در آخر توجه به این نکته الزامی است که اگر هوای بازگشتی در اتاق وجود ندارد، فشار مثبت ایجاد می‌شود و جریان هوای تهویه شده به درون اتاق کاهش می‌یابد. ابتدا یک ورقۀ فلزی به ستون اصلی پیچ کنید. سپس دو سوراخ یکی در ستون و دیگری در کانال بازگشتی ایجاد کنید. سپس دو طوقه به هر دو سوراخ وصل کنید. سپس با استفاده از کانال فلکسیبل دو ورودی را بهم متصل و با کابل پلاستیکی آن را محکم کنید.

https://lh3.googleusercontent.com/Wh_zrMF3tPnhThT0JZLxArzbtWMN_T6RYuFcuCx_cJmR08a4mG1DMSVj88WYaLHoDI0qk0d4ijxc8d-2ga3VDguJGMgMmZy54EQYO6Laxw0ld0cfis09FypbB_2oIrggFobD-V6y

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما