بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

همه چیز درباره‌ی کابینت آشپزخانه مدرن سفید ساده

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

در ابتدا می‌خواهیم به توضیح سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم. در این سبک معمولاً درب‌ها به شکل کاملاً صاف ساخته می‌شوند. به‌طورکلی، سبک مدرن باید نشانگر سادگی در کابینت‌ها باشد. در کابینت آشپزخانه مدرن تمام تلاش طراح بر این است که کابینت‌ها را با سادگی هرچه بیشتر برای شما طراحی کند. زیبایی کابینت مدرن در سادگی آن است. در نتیجه به‌هیچ‌عنوان از منبت‌کاری برای درب‌ها استفاده نمی‌شود. همچنین استفاده از ستون در کابینت‌ها در این سبک غیرمرسوم است. برای داشتن یک کابینت آشپزخانه مدرن و شیک می‌توانید از انواع طرح و رنگ استفاده کنید. برای سفارش سبک مدرن هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید کابینت‌ها را در انواع مات و براق سفارش دهید. کابینت‌های مات و براق هرکدام زیبایی منحصربه‌فرد خودشان را دارند. شما باید باتوجه به فاکتورهای مهمی مانند سلیقهٔ شخصی، متراژ آشپزخانه، میزان نور، دکوراسیون کلی خانه و ... رنگ و مدل کابینت خود را انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک آکساگروپ

کابینت با درب مگنتی

در سبک مدرن استفاده از کابینت با درب مگنتی بسیار محبوب است. در این درب‌ها به‌جای دستگیره از مگنت برای باز کردن و بستن درب‌ها استفاده می‌شود. برای باز و بستن درب کابینت کافی است که درب را با دست‌کمی به سمت داخل فشار دهید. برای بستن درب نیز همین عمل را تکرار کنید. کابینت آشپزخانه مدرن بدون دستگیره زیبایی چشمگیری به فضای آشپزخانه می‌دهد. استفاده از کابینت با درب مگنتی برای انواع کابینت مات و براق مرسوم است. اما استفاده از درب مگنتی برای کابینت براق پیشنهاد نمی‌شود. چراکه اثر انگشت بر روی کابینت براق به‌راحتی قابل مشاهده است. درصورتی‌که از درب مگنتی برای این نوع کابینت‌ها استفاده شود، تمیزکردن مداوم آن برایتان خسته‌کننده می‌شود. از طرفی هر بار لمس‌کردن درب کابینت‌ها، سبب شده تا همیشه کابینت‌ها کثیف به نظر برسند. همین موضوع سبب شده تا بیشتر خانم‌هایی که از کابینت آشپزخانه مدرن براق خوششان می‌آید، از دستگیرهٔ مخفی، متری(طولی) و یا دستگیره‌های ساده به‌جای نوع مگنتی استفاده کنند.

 

کابینت مات بهتر است یا براق؟

برای آشپزخانه‌هایی که نور کمی دارند استفاده از کابینت براق سبب شده تا نور در فضای آشپزخانه بیشتر منعکس شود. البته رنگ آن نیز بسیار مهم است. بهتر است که برای انعکاس بیشتر نور در فضای آشپزخانه تاحدامکان از رنگ‌های روشن برای کابینت آشپزخانه استفاده شود. اگر متراژ آشپزخانهٔ شما کوچک است بهتر است که برای دلبازتر نشان داده شدن آشپزخانه از کابینت براق استفاده کنید. استفاده از کابینت آشپزخانه مدرن مات برای آشپزخانه‌های نورگیر و بزرگ پیشنهاد می‌شود.

کابینت آشپزخانه ساده ارتفاع بلند

در بعضی از طراحی‌ها کابینت‌ها به سقف آشپزخانه می‌چسبند. این طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیشتر در سبک‌های مدرن مشاهده می‌شود. در این مدل، کابینت‌ها بسیار کشیده‌تر از انواع دیگر هستند و همین موضوع سبب شده تا جلوه‌ای زیباتر به محیط آشپزخانه بدهند. از طرفی فضای بیشتری هم در اختیار افراد قرار می‌دهد. در واقع ظروف بیشتری را می‌توان در این کابینت‌ها جای داد. لازم به ذکر است که برای انتخاب کابینت ارتفاع بلند باید به ارتفاع سقف آشپزخانه هم دقت کرد. در این نوع کابینت‌ها ارتفاع کابینت‌های بالایی بیشتر از 70 سانتی‌متر است. برای زیباتر شدن کابینت آشپزخانه ساده کوچک، استفاده از دورنگ در این کابینت‌ها پیشنهاد می‌شود. استفاده از طراحی پلکانی هم می‌تواند تا حد زیادی دکوراسیون را از حالت یکنواختی در بیاورد. انتخاب رنگ در این کابینت‌ها بسیار مهم است. چون باید در عین سادگی جلوهٔ قشنگی به فضای آشپزخانه بدهد. برای انتخاب رنگ بهتر است که به دکوراسیون کلی خانه هم دقت کنید.

کابینت آشپزخانه ساده آکساگروپ

کابینت مدرن خطی

این سبک کابینت معمولاً برای آشپزخانه‌هایی که تنها دارای یک دیوار هستند استفاده می‌شود. در نمای کلی این کابینت‌ها، سادگی به چشم می‌خورد. از طرفی فضا بسیار دلبازتر نشان داده می‌شود. دلیل دلبازی آن هم این است که دیوارهای اضافه به نسبت بقیهٔ دکوراسیون‌ها در این سبک حذف می‌شوند. معمولاً آشپزخانه‌هایی که از کابینت خطی استفاده می‌کنند برای جداسازی پذیرایی از آشپزخانه از جزیره استفاده می‌کنند. استفاده از جزیره در کابینت آشپزخانه ساده می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیبا به محیط آشپزخانه بدهد. امروزه انواع مختلفی از جزیره‌ها در بازار موجود است. هرکدام زیبایی خاص خودش را به دکوراسیون آشپزخانه می‌دهد. می‌توانید از نوع ثابت و یا متحرک برای جزیرهٔ آشپزخانه استفاده کنید. اگر از متراژ بالایی برخوردار هستید از نوع ثابت استفاده کنید. در غیر این صورت جزیرهٔ متحرک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر از جزیرهٔ متحرک استفاده کنید می‌توانید هر زمان که خواستید با جابه‌جایی آن محیط آشپزخانه و یا پذیرایی را بزرگ‌تر کنید.

کابینت شیشه‌ای

در  سبک مدرن از کابینت شیشه‌ای برای قراردادن ظروف بلوری و دکوری استفاده می‌شود. معمولاً این کابینت‌ها با نورپردازی خاصی اجرا می‌شوند. در کابینت‌های مدرن معمولاً از قاب برای کابینت‌های شیشه‌ای استفاده نمی‌شود. کابینت‌های شیشه‌ای می‌توانند در انواع مات و شفاف در دکوراسیون به کار بروند. کابینت‌های شیشه‌ای به سبک خاصی محدود نمی‌شوند. هم در سبک مدرن و هم کلاسیک می‌توان از آن استفاده کرد. ترکیب کابینت آشپزخانه ساده قهوه‌ای با درب شیشه‌ای زیبایی قشنگی  به محیط آشپزخانهٔ شما میدهد. این کابینت‌ها در عین سادگی زیبایی خاص خودشان را دارند. استفاده از بدنهٔ ام دی اف با درب شیشه‌ای بسیار بهتر از استفاده از کابینت تمام شیشه‌ای است. کابینت تمام شیشه برای استفاده محدودیت‌هایی دارد که اکثرافراد بدنهٔ ام دی اف با درب شیشه‌ای را ترجیح می‌دهند.

کابینت شیشه‌ای آکساگروپ

کابینت آشپزخانه سفید طلایی

رنگ کابینت سفید طلایی یکی از پرطرف‌دارترین رنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه است. این ترکیب رنگی هم در دکوراسیون آشپزخانهٔ مدرن و هم کلاسیک استفاده می‌شود. انتخاب این ترکیب رنگی در کابینت‌های هایگلاس براق بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود. بهتر است در کابینت آشپزخانه سفید طلایی رنگ سفید به‌عنوان رنگ اصلی و رنگ طلایی به‌عنوان رنگ مکمل انتخاب شود. از رنگ طلایی نباید به‌عنوان رنگ اصلی استفاده شود. اگر طرف‌دار دکوراسیون‌های شیک هستید رنگ سفید طلایی می‌تواند بهترین و درست‌ترین انتخاب باشد. این کابینت‌ها علاوه‌بر لوکس بودن، اگر از جنس هایگلاس باشند بسیار مقرون بصرفه نیز هستند. درنتیجه شما می‌توانید با کمترین هزینه یک دکوراسیون چشمگیر در آشپزخانهٔ خود داشته باشید. برای انتخاب رنگ دستگیره‌ها می‌توانید از رنگ طلایی استفاده کنید. استفاده از هایگلاس شاین دار در کابینت آشپزخانه می‌تواند این ترکیب رنگی را خیره‌کننده‌تر کند. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ طلایی در حجم زیاد باعث می‌شود تا به‌مرورزمان دکوراسیون آشپزخانه دلتان را بزند. همچنین چشم را هم خسته کند.

کابینت آشپزخانه سفید طلایی آکساگروپ

انتخاب رنگ سفید و طلایی برای دکوراسیون به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی بتوانید وسایل خود را با دکوراسیون آشپزخانهٔ خود ست کنید. این دورنگ به‌راحتی با تمام رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند. در بعضی از دکوراسیون‌ها برای قسمت جزیره از رنگ سوم استفاده می‌کنند. ترکیب کابینت آشپزخانه سفید طلایی با جزیرهٔ مشکی می‌تواند تضادی زیبا وارد آشپزخانه کند. البته باید در قسمت‌های دیگر آشپزخانه هم رنگ مشکی به کار رود. به‌عنوان‌مثال انتخاب شیرآلات مشکی سبب شده تا هارمونی بهتری در محیط به وجود بیاید. استفاده از نورپردازی با نور آفتابی و انبه‌ای می‌تواند زیبایی خوبی به کابینت‌ شما بدهد. اگر نمی‌خواهید از رنگ مشکی به‌عنوان رنگ سوم استفاده کنید می‌توانید از رنگ و طرح چوب برای قسمت‌های محدودی استفاده کنید. می‌توانید بخشی از کاور هود را به رنگ و طرح چوب اختصاص دهید.

انتخاب کابینت آشپزخانه سفید برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است. همچنین این ترکیب رنگی همه‌پسند است و همه از دیدن دکوراسیون سفید طلایی خوششان خواهد آمد. علاوه بر متراژ رنگ کف‌پوش، دیوارها و سقف در انتخاب رنگ کابینت بسیار مهم است.

 

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما