بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چگونه دیوار را رنگ آمیزی کنیم؟

تغییر رنگ و سایه خانه می تواند ظاهر و جو آن را کاملا تغییر دهد. رنگ آمیزی دیوار برای طراوت بخشیدن به دکور قدیمی بدون هزینه زیاد، کمک می کند. و نه، مجبور نیستید حتما از رنگ های برجسته نئونی یا زرد روشن استفاده کنید تا فضا را تغییر دهید.هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

کاربرد حرفه ای رنگ، به اندازه انتخاب آن اهمیت دارد، اما خوشبختانه این چیزی نیست که همیشه نیاز باشد بخاطر آن به فردی متخصص مراجعه کنید. چه متخصص کارهای خلاقانه باشید یا یک تازه کار در هر صورت می توانید به خود یاد دهید با کمی صبر، زمان و تجربه رنگ آمیزی را به طور حرفه ای به انجام برسانید. وسیله هایتان را جمع کنید، آماده شوید و با راهنمای کوچک ما به اتاق خود زیبایی ببخشید.

https://lh5.googleusercontent.com/p1TbM8Fjy8L-NnzZpfnH6SqnheTIEyz-Y8hi7VB0jW2dTGSrij52-KK2YREj5Qole5weUpIxwqaGvhnMubd8X_nRjLP2l3L0qXXlAlWW-k9Srqos-96eIU8W5McZOhifEzwfJ0VL

اول از همه، ابزار

برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک قوطی رنگ داخلی مورد علاقه شما
  • قلم مو و غلتک
  • پرایمر
  • صابون برای تمیزکاری قبل از رنگ آمیزی
  • ورقه محافظ گرد و خاک برای قرار دادن روی کف و مبلمان

چگونه دیوار را رنگ آمیزی کنیم؟: گام های اولیه

کلید داشتن یک رنگ آمیزی کامل در آماده سازی آن است. گام های مقدماتی زیر را دنبال کنید تا آماده شوید:

برای آن که فضای مناسب رنگ آمیزی را داشته باشید ابتدا منطقه مورد نظر را تمیز کنید. وسیله ها و هرچیزی که نمی خواهید در معرض لکه رنگ قرار بگیرد را از سر راه بردارید.

یک ورقه محافظ گرد و خاک را روی مبل هایی که جا به جا کردن آن ها مشکل است، قرار دهید. روزنامه و ملافه برای این کار مناسب نیستند، اما ورقه پلاستیکی یا کتان مناسب خواهند بود.

https://lh4.googleusercontent.com/6XUsfpe01PnXZN1akV_MOWRZuFLn6g-bkDo0EbY9bkLLn20pkDfA3GNL7N-FWCW9K5TaUI8aAy2PXWVi6ehxHDYDu0-J7pGUJSGdQFvXYzQaE-cys3GjToNVC0GJSaIKZzt0wsoI

در دیوار به دنبال بخش های نامتناسب یا داری برجستگی بگردید. برای پر کردن درز و شکاف ها از فیلر استفاده کنید تا تمام سطح همسان شود. اگر می خواهید لایه ای صاف و همسان و کاملا حرفه ای داشته باشید از این مرحله به راحتی نگذرید.

سپس، سطحی که باید رنگ آمیزی کنید را آماده نمایید. با استفاده از ترکیب آب و صابون دیوار را کاملا تمیز کنید. سطح را تمیز کرده و خشک کنید.

وقتی سطح خشک شد، با استفاده از نوار چسب تمام پریزها، کلیدها و دیگر بخش های مهم را بپوشانید. چسب ها را دقیق بزنید تا خط رنگ صاف و بی نقص باشد و نامتقارن نشود.

پس از این کار نوبت استفاده از پرایمر می باشد. پوششی صاف و یک دست از پرایمر را به غلتک بزنید. با نوک قلم مو مقدار کمی از آن را به دیوار بزنید و پخش کنید. قبل از شروع رنگ آمیزی اجازه دهید چند ساعت باقی بماند تا کاملا خشک شود.

نکته: اگر از رنگ لیک استفاده می کنید، می توانید مرحله پرایمر را حذف کنید چرا که تنها نیاز است چند بار آن را بزنید و دیگر نیازی نیست پرایمر اعمال کنید.

چگونه دیوار را رنگ کنیم؟: دستورالعمل های رنگ آمیزی

برای داشتن بافتی یکسان ابتدا رنگ را کاملا مخلوط کنید.

ابتدا با استفاده از قلم مو کناره ها را رنگ آمیزی کنید. قلم مو را تا نصف موی آن در رنگ فرو ببرید. سپس با آن روی گوشه سطل رنگ ضربه بزنید تا رنگ اضافه جدا شود. قلم موی رنگ برای رنگ آمیزی رادیاتورها بسیار مفید می باشد.

https://lh5.googleusercontent.com/ZN-cz5PrLzTTVzUUJIDN4Fz69nJROS6zxzTnk_nx5LQ5J3fBpfsIHgAOIIT85SpAM83ER6hJcdvbEwqhZ3qDZ7BrPhGSVjv_LyDjf45mugQi-PSn-TExVkFEhn8r2DE9MWrxIMnP

سپس، برای رنگ آمیزی بخش وسط از غلتک استفاده کنید. غلتک را درون رنگ فرو برده و سپس رنگ آمیزی را شروع کنید. سعی کنید رنگ را به صورت حروف W و M به دیوار بزنید تا کاملا یک دست شود.

به پوشش اول یک ساعت زمان دهید تا کاملا خشک شود. بیشتر دیوارها به بیشتر از دو پوشش رنگ نیاز ندارند. پس از اعمال پوشش دوم و در هنگام خشک شدن آن، چسب را از دیوار جدا کنید.

24 ساعت وقت بدهید و سپس ورقه های محافظ گرد و خاک را از روی مبل و کف زمین بردارید.

مراقب چه چیزهایی باشیم؟

درست مانند زندگی، بقیه کارها از جمله رنگ آمیزی نیز طبق برنامه ریزی پیش نمی روند. اما کارهایی وجود دارند که با انجام آن ها یک رنگ آمیزی به دور از استرس خواهید داشت.

وسیله های تزیینی را تا جای ممکن از محیط رنگ آمیزی دور کنید تا لکه ای روی آن ها باقی نماند.

از وسوسه رد کردن مرحله پرایمر دوری کنید، خصوصا اگر می خواهید رنگی تیره داشته باشید.

برای محل کار خود تهویه مناسب داشته باشید، تا زمان خشک شدن کم رنگ به حداقل برسد.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما