بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

کاربرد رزین سنگ مصنوعی در ساخت بتن

رزین یکی از موادی است که انواع گوناگونی داشته و هر نوع آن بنا به ویژگی‌هایی که دارد در صنایع مختلف استفاده می‌شود. رزین سنگ مصنوعی یکی از این انواع است که در ساخت بتن به‌کار‌ رفته و ویژگی‌های خود را به آن منتقل می‌کند. یکی از ویژگی‌های اصلی در این نوع رزین، چسبندگی بالا است. همین عامل می‌تواند قیمت بتن را تا حد زیادی افزایش داده و همچنین کارایی آن را هم بیشتر کند. رابطه میان کارایی با قیمت، رابطه‌ای برابر و همسان است؛ هرچه کارایی بیشتر شود، قیمت هم پا به پای آن حرکت می‌کند.

این ماده شیمیایی در بسیاری از مصنوعات گچی هم به‌کار‌برده می‌شود تا بتواند استحکام مورد نیاز را برای آن فراهم آورد. می‌توان از سنگ آنتیک و موزاییک به‌عنوان دو محصول ساخته شده با این رزین و بتن نام برد؛ وقتی هر یک از این‌ها در برابر ضربه و فشار قرار بگیرند، به‌راحتی نمی‌شکنند و لبه آن‌ها لب‌پر نمی‌شود. با وجود این رزین در محصولات بتنی، ترک‌خوردن آن محصول امری به‌نسبت غیر‌ممکن است. هرچه حجم بیشتری از رزین در مواد استفاده شود، به قیمت بتن هم افزوده می‌شود.

 

رزین سنگ مصنوعی در ساخت بتن چگونه عمل می کند؟

رزینی که برای ساخت سنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود، رزین سنگ مصنوعی نام دارد. این محصول می‌تواند خواص مشابه سنگ طبیعی را تا حد زیادی ایجاد کند. وقتی افراد با استفاده از بتن و این ماده به ساخت سنگ مصنوعی می‌پردازند، می‌توانند آن‌ها را رنگ کرده و به حالت طبیعی تغییر‌شکل دهند. با انجام این کار می‌توانند آن‌ها را با قیمتی مناسب به فروش بگذارند. برخی افراد در این راه سود‌جو بوده و نان حرام می‌خورند؛ آن‌ها این نوع سنگ‌ها را به جای سنگ‌های طبیعی می‌فروشند و همان میزان پول را دریافت می‌کنند.

قیمت بتن به تنهایی، چندان زیاد نبوده و با وجود این ماده است که قیمت نهایی سنگ مصنوعی کمی بیشتر از قبل می‌شود. این ماده علاوه‌بر اینکه می‌تواند چسبندگی لازم بین مواد را به‌وجود بیاورد، می‌تواند سبب روان‌تر‌شدن مواد بتنی هم شود. آب در ساختار این ماده توانایی روان‌کنندگی کامل را نداشته و در برخی مواقع مشاهده می‌شود که سیمان هنوز خوب مخلوط نشده است. این نوع رزین قابلیت انجام این کار را هم دارد. چنانچه قصد استفاده از آن را دارید بهتر است ابتدا این محصول را با آب مخلوط کرده و سپس به مواد خشک بیافزایید.

 

تفاوت های بتن 350 با بتن 400

هزینه بتن تنها با وجود رزین سنگ مصنوعی بالا نرفته و عوامل دیگر هم می‌توانند در این موضوع سهیم باشند. قیمت بتن 350 مربوط به میزان عیار آن می‌شود؛ وقتی در هر متر مربع از بتن، 350 گرم سیمان استفاده شود، می‌تواند روی هزینه نهایی تاثیر‌گذار باشد. این موضوع برای قیمت بتن 400 هم صادق بوده و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست. تنها تفاوت موجود در این دو مبحث، هزینه بیشتری است که افراد باید برای خرید بتن 400 بپردازند.

ایران بتن و حضور آن در تهران برای ارائه خدمات به مشتریان

افراد زیادی در تهران زندگی می‌کنند و نمی‌دانند برای ساخت ساختمان از چه نوع مصالح استفاده کرده و آن را از چه جایی تهیه کنند. ایران بتن اینجاست که قیمت بتن در تهران را برای مشتریان بازگو کرده و اگر آن‌ها سفارشی دارند، سفارش را در سریع‌ترین زمان برای‌شان ارسال کند.

قیمت بتن

با نگاهی بر استفاده از افزودنی های مختلف در بتن 

در مقاله قبلی به بررسی تفاوت های انواع بتن های مرسوم ساختمانی به صورت مختصر پرداخته شد و نکاتی  در رابطه با تفاوت های ساخت بتن های خود تراکم و بتن پرمقاومت و بتن معمولی ارائه شد . این تفاوت ها در نهایت منجر به تفاوت قیمت بتن آماده می گردد . 
در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در ارتباط با انواع افزودنی های بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان به بیان ویژگی های آن ها پرداخته و در نهایت نکاتی در ارتباط با تاثیر افزودنی های بتن بر قیمت بتن آماده ارائه می گردد . 
افزودنی های بتنی در صنعت ساختمان ایران عمدتا به دو نوع افزودنی های پوزولانی و افزودنی های شیمیایی تقسیم بندی می شود . پر کاربرد ترین افزودنی پوزولانی در ایران میکروسیلیس است که عمدتا به صورت پودری ، ژل و دوغاب توسط شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ارائه می گردد . میکروسیلیس به سبب ویژگی هایی که در ریز ساختار بتن دارد سبب افزایش مقاومت ، دوام و مقاومت بتن می گردد و به طور معمول در سازه های صنعتی ، دیوار حائل و فونداسیون ساختمان ها و سازه های استخر مورد استفاده قرار می گیرد. 
افزودنی های شیمیایی بتن شامل افزودنی های فوق روان کننده ، افزودنی های حفظ اسلامپ بتن ،افزودنی حفظ ویسکوزیته بتن، افزودنی های زودگیر کننده ، افزودنی های دیرگیر کننده ، و الیاف بتن هستند که بنا به نیاز پروژه های بتن آرمه باید مورد استفاده قرار گیرد . این نیاز می تواند جلوگیری از آب افتادگی و جدا شدگی بتن ، افزایش روانی مورد نیاز جهت ویبره پذیری و پمپ پذیری راحت بتن ، افزایش مقاومت ، افزایش دوام بتن و افزایش مقاومت کششی بتن باشد . 
اگر بنا به شرایط پروژه ( افزایش طبقات ، شرایط آب و هوا ، افزایش نیاز به الزامات دمایی و نفوذ ناپذیری ، پمپ بتن و  ...) نیاز به سفارش بتن آماده با افزودنی بتن باشد کارفرما می تواند خود شخصا آن را تهیه کرده یا مسئولیت انتخاب آن را بر عهده کارخانه بتن واگذار کند.  
در صورتی که مسئولیت انتخاب افزودنی بتن با کارخانه بتن باشد .، کارخانه بتن با بررسی افزودنی های مناسب موجود در بازار و سازگار با شرایط بتن ریزی و کنترل شرایط دمایی و نیاز های بتنی پروژه اقدام به انتخاب افزودنی مناسب برای بتن می کند . سپس با تهیه آن در محل پروژه آن را به مقدار از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می دهد. همچنین کارخانه بتن موظف است بتن را با شرایط مورد نیاز کارفرما و با توجه به افزودنی های خواسته شده تهیه کرده و کیفیت آن را به دقت کنترل نماید . 
لذا نیاز است کارفرمایان با مشخص کردن شرایط پروژه نظیر ، ارتفاع ، نوع سازه ، نوع شرایط دمایی، فاصله حمل بتن  و نوع بتن مورد استفاده و همچنین با مشورت با کارخانه تولید کننده بتن نوع افزودنی های بتنی مورد نیاز خود را انتخاب کند.  
با توجه به موارد گفته شده اگر بتن آماده با افزودنی بتن سفارش داده شود قیمت بتن نسبت به بتن معمولی می تواند بین 10 الی 30 درصد افزایش یابد که این افزایش قیمت شامل آزمایشات قبل از مصرف افزودنی بتن ، تهیه و حمل مواد به محل پروژه ، استفاده از آن به مقدار مورد نیاز و کنترل کیفیت بتن نهایی می باشد

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما