بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

پرفروشترین درب ضد سرقت چه نوع دربی است؟

 

درب ضد سرقت

 

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند هنگام خرید به شما کمک کند؛ آشنایی با پرفروش ترین درب ضد سرقت بازار است. در این مقاله انواع درب ضد سرقت موجود در بازار را از نظر حجم فروش طبقه‌بندی کرده‌ایم.

این روزها در کنار سایر نیازهای اولیه بشر مانند خوراک، پوشاک و مسکن، امنیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هر روزه شاهد اختراع و معرفی محصولات متعددی به بازار هستیم که همگی در راستا تحقق این نیاز طراحی شده و کارایی زیادی در حفظ امنیت ما دارند. درب ضد سرقت یکی از این محصولات بسیار پرطرفدار و کارا است که در جهت محافظت هر چه بیشتر از فضاهای داخلی ساختمان‌ها طراحی شده است. این درب به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارد در برابر ضربه و فشارهای فیزیکی بسیار مقاوم بوده و به راحتی قابل تخریب نمی‌باشد. این محصول از نظر کشور سازنده به 4 دسته مختلف تقسیم می‌شود که برخی از آنها با اقبال بیشتری در بازار مواجه هستند. اگر می‌خواهید بدانید کدامیک از این محصولات لقب پرفروشترین درب ضد سرقت را به خود اختصاص داده است؛ ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انواع درب ضد سرقت

طبق یک طبقه‌بندی کلی، انواع و قیمت درب ضد سرقت ساختمان از نظر کشور سازنده به شرح زیر می‌باشد:

  • درب ضد سرقت ایرانی

خوشبختانه کشورمان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع درب ضد سرقت ساختمان در منطقه محسوب می‌شود. بیشتر تولیدات ساخت ایران از نوع مونتاژ شده درب‌های ترک هستند و به همین دلیل از درجه کیفی بالایی برخوردار می‌باشند. درب‌های غیر مونتاژی که ساخت آنها از ابتدا تا انتها محصول داخل است؛ معمولا بدنه مستحکمی دارند که از چوب راش و بلوط ساخته شده است. این درب‌ها با چهار لولای قابل رگلاژ نصب می‌شوند و مجهز به یراق‌آلاتی مانند چشمی و دستگیره‌های باکیفیتی هستند. قفل‌هایی که روی درب‌های ضد سرقت ایرانی نصب می‌شود معمولا 8 زبانه هستند که از دو جهت وارد چهارچوب می‌شوند. برخی از شرکت‌های تولیدکننده درب ضد سرقت ایرانی محصولاتی با پوشش PVC تولید می‌کنند که از نظر استحکام کمی بهتر از درب‌های روکش چوب هستند. این محصولات عمدتا به صورت تک لنگه و در ابعاد 210 در 110 سانتی‌تر تولید شده و از نظر قیمت، کمی گران‌تر از نمونه‌های چینی هستند. از آنجایی که قیمت این درب‌ها در مقایسه با درب‌های ترک و ایتالیایی ارزان‌تر است؛ معمولا از آنها به عنوان پرفروشترین درب ضد سرقت تولید داخل نیز یاد می‌شود. یک نکته نیز فراموش نشود که در صورت خرید درب‌های ایرانی می‌توانید از خدمات پس از فروش بسیار خوبی بهره‌مند شده و به دلیل تنوع طرح، دست‌تان برای خرید و انتخاب بازتر است.

 

درب ضد سرقت

 

  • درب ضد سرقت چینی

اکثر درب‌های ضد سرقت بدنه فلزی که در حال حاضر در بازار فروخته می‌شوند تولید کارخانه‌های چینی هستند. درب‌های بدنه چوبی چینی نیز از نظر ساختاری و کیفیت تولید در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. بسیاری از خریداران به تصور اینکه درب‌های چینی بی‌کیفیت و ارزان هستند به سراغ خرید این محصولات می‌روند. این در حالی است که اگر محصول استانداردی را از برندهای مطرح چینی انتخاب کنید؛ باید فقط کمی کمتر از قیمت درب‌ ایرانی بابت آن پول بپردازید. این بستگی به انتخاب شما دارد.

درب‌های ساخت کشور چین غالبا مجهز به 4 لولای قابل رگلاژ مخفی بوده و بیشتر آنها تجهیزات ایمنی از قبیل چشمی و دستگیره‌های فلزی دارند. یکی از مزایای نوع باکیفیت این محصولات، قفل‌های مستحکم 13 زبانه‌شان است که قابلیت حرکت در چهار جهت را دارند. روی این درب‌ها می‌توان از کلیدهای کامپیوتری و سایر یراق‌آلات باکیفیت و ایمن نیز استفاده کرد. به همین خاطر توصیه می‌شود که تجهیزات نصب شده روی درب را برای اساس نیاز خود انتخاب کنید. درب‌های چینی روکش فلزی، تقریبا پرفروشترین درب ضد سرقت برای امکان عمومی محسوب شده و اصول استاندارد در طراحی اکثر آنها لحاظ شده است.

 

  • درب ضد سرقت ترک

اگر به دنبال محصولی هستید که هم کیفیت بالا و هم قیمت متعادلی داشته باشد؛ درب‌های ساخت کشور ترکیه مناسب شما هستند. این درب‌ها علی‌رغم قیمت بالاتر نسبت به درب‌های چینی و ایرانی، از فروش بالایی برخوردار بوده و از نظر کیفیت، استحکام، جنس بدنه و دوام تقریبا بهترین گزینه برای انتخاب هستند. البته درب‌های ایرانی از نظر این فاکتورها قابل رقابت با نمونه‌های ترک بوده؛ اما تفاوت عمده آنها کیفیت یراق‌آلاتی است که در محصولات ترک بالاتر است. اکثر درب‌های ترک را به صورت بدنه MDF و روکش شده با چوب می‌سازند. اما نمونه‌های روکش شده با PVC و کامپوزیت این محصول نیز در بازار پیدا می‌شود. درب‌های ساخت کشور ترکیه با 4 لولا قابل رگلاژ نصب می‌شوند و چهارچوب آنها را با ورق 1.4 میلی‌متر در ضخامت 17 سانتی‌متر می‌سازند.

کارگاه‌های مستقر در کشور ترکیه معمولا برای افزایش مقاومت محصول در برابر ضربه و رطوبت، قسمت پاشنه چهارچوب را با ورق استیل ضدزنگ می‌سازند. درب‌های ترک تک لنگه ابعادی معادل 110 در 210 سانتی‌متر داشته و قفل‌های نصب شده روی آنها معمولا 8 زبانه است. ضمنا امکان نصب چشمی و دستگیره فلزی روی این محصولات بادوام وجود دارد. از نظر کیفیت ساخت، درب‌های ترک نمونه‌های خوبی برای معرفی به عنوان پرفروشترین درب ضد سرقت هستند. اما از نظر قیمتی، رتبه سوم را در لیست محصولات ارزان بعد از درب‌های چینی و ایرانی از آن خود کرده‌اند. تنوع بالای طرح، کیفیت بالای ساخت و دوام زیاد، این درب‌ها را برای استفاده به عنوان درب ورودی ساختمان، ورودی اتاق نشیمن، ورودی سالن‌های پذیرایی، ورودی لابی و ورودی اتاق مدیران قابل استفاده ساخته است.

 

درب ضد سرقت

 

  • درب ضد سرقت ایتالیایی

در لیست بهترین و پرفروشترین درب ضد سرقت در بازار ایران، محصولات ساخت کشور ایتالیا رتبه آخر را از آن خود کرده‌اند. این درب‌ها به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت بالا، از نظر قیمتی بسیار گران‌تر از نمونه‌های ساخت چین، ایران و ترکیه هستند. درب‌های ساخت ایتالیا، از نظر ویژگی‌های ظاهری نیز متمایز با دیگر رقبا بوده و شاخصه اصلی آنها، نوع لولایی است که برای نصب‌شان استفاده می‌شود. درب‌های ایتالیایی روی یک محور مرکزی می‌چرخند که با استفاده از لولای مخفی روی چهارچوب نصب شده‌اند. اکثر این تولیدات در غالب درب چوبی با روکش PVC ساخته می‌شوند و وزن آنها نیز نسبت به شرایط تولید متفاوت است.

قسمت داخلی این محصولات دارای یک یا دو پوشش فولادی پشتیبان است که به استحکام بدنه کمک می‌کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد و نه چندان دلچسب این درب‌ها، تغییرات قیمتی آنها به دلیل تغییرات نرخ ارز است. از آنجایی که درب‌های ایتالیایی به طور کامل وارداتی هستند و جزء محصولات قابل مونتاژ در داخل محسوب نمی‌شوند؛ تغییرات بازار ارز روی قیمت آنها اثرگذار است. البته به طور کلی قیمت درب ضد سرقت در تهران تابعی از این عامل است؛ اما درب‌های ایتالیایی بیشتر از سایر نمونه‌ها تغییرات قیمتی ناشی از نوسانات ارز را تجربه می‌کنند.

 

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما