بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بنا تا نمای کانکس و سازه های پیش ساخته

کانکس ها سازه های از پیش ساخته شده هستند که طراحی و تولید آن ها برای کاربری های خاص انجام می شود؛ بعد از اینکه مراحل تولید کانکس به اتمام رسید به محل مورد نظر برای نصب منتقل می شوند.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که سبب شده تا کانکس ها نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند صرفه جویی در هزینه و زمان می باشد چرا که برای راه اندازی و بنای یک ساختمان سنتی تقریبا زمان زیادی نیاز داریم اما یک کانکس از پیش ساخته شده در چند هفته می تواند آماده شود و در محل مورد نظر نصب گردد و در کنار آن قابلیت جابجایی کانکس موجب گردیده تا جایگزین بسیار مناسبی برای خانه های سنتی باشند.

جالب است که بدانید در زمان ساخت کانکس از مصالح های بسیار سبک تر از سازه های بنایی استفاده میشود تا در صورت بروز حوادثی نظیر زلزله آسیب کمتری را برای ساکنین داشته باشد.

نکته دیگر در خصوص کانکس های از پیش ساخته شده قابلیت بومی‌سازی آنهاست. به بیانی ساده تر می توان در مناطقی که فلز و آهن استفاده میشود کانکس را با این مصالح ساخت و در مناطقی که چوب به میزان کافی وجود دارد برای ساخت کانکس چوب را به کار گرفت.

صفر تا صد ساخت کانکس

  • قبل از اینکه ساخت کانکس انجام شود باید انتظارات کلی از محصول به صورت دقیق نوشته شود و همچنین نیازهای مشتری از محصول بخوبی تعریف گردد. مثلا اگر قرار است که کانکس به منظور نگهبانی و حراست از یک شرکت طراحی و تولید شود باید نگهبان در کانکس دید کاملی بر اطراف داشته باشد و همچنین تجهیزات و امکانات ویژه ای نیز در درون کانکس قرار داشته باشد.
  • نوع سازه و کاربرد آن در نخستین گام ها تعیین خواهد شد و طراحی آغاز می شود. در مرحله طراحی جزئیات کانکس مشخص خواهد شد و طرح دو بعدی و سه بعدی آماده و ارزیابی می شود.
  • بعد از اینکه طرح تایید شد مطابق با آن باید متریال های مختلفی که برای ساخت کانکس در نظر گرفته شده به صورت کامل فراهم شوند و ساخت اسکلت سازه آغاز می گردد. مرحله ساخت اسکلت خود شامل چندین گام مختلف خواهد بود و بعد از پایان کار و تایید ناظر پروژه، به منظور مقاوم سازی اسکلت در برابر عواملی چون رطوبت با ضد زنگ پوشش داده می شود.
  • پس از آنکه اسکلت به صورت کامل آماده شد حالا نوبت به بدنه های خارجی و سقف می رسد. در اینجا باید توجه کرد که در مراحل اولیه برای تولید کانکس چه مصالحی در نظر گرفته شده است. مثلا اگر قرار است نمای کار با چوب باشد حتماً باید سازه های نگهدارنده چوبی باشند و بدنه های چوبی هم نصب شود.
  • حالا سازه از نظر ساخت دیوار، سقف و... به صورت کامل خواهد بود پس باید جزئیات کانکس همانند سیم کشی و کلید و پریز، کفپوش و... نصب گردد و اگر کانکس دارای آبدارخانه یا سرویس بهداشتی می باشد حتماً در این مرحله شیرالات و لوله کشی مناسب انجام شود.
  • آخرین مرحله که به کنترل کیفی و تست کیفیت بستگی دارد بسیار مهم است و حتماً باید از نظر کیفی کانکس مورد کنترل قرار بگیرد تا ناظر آن را تایید کند و مورد رضایت مصرف کننده باشد و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد توسط تیم مربوطه برطرف شود. در این مرحله بهتر است که مواردی چون لوله کشی کانکس، سالم بودن کابینت و شیشه ها، روشنایی و... به خوبی بررسی شود. زمانی که این مراحل به صورت کامل انجام شد دیگر ساخت کانکس تمام شده و قابل بهره برداری است.

پس متوجه می‌شویم که مراحلی نظیر اسکلت کانکس، رنگ آمیزی کانکس، بدنه اصلی کانکس، بدنه داخلی کانکس، بدنه بیرونی کانکس، کف سازی کانکس، پنجره کانکس، درب ورودی کانکس، درب داخلی کانکس، تاسیسات الکتریکی،نصب لوازم جانبی برای کانکس به منظور ساخت آن باید به ترتیب انجام شوند.

انواع کانکس

کانکس ها در حوزه های مختلفی استفاده می شوند که می توان به کانکس پیش ساخته مسکونی، کانکس فروشگاهی، کانکس چرخدار و... اشاره کرد.

کانکس مسکونی برای سکونتگاه افراد طراحی و تولید می‌شود و معمولاً برای مکان های مناسب است که زمان عملیات ساختمان وجود ندارد یا نمی توان ساخت و ساز انجام داد. کانکس مسکونی همانند یک خانه مسکونی است و همه چیز از جمله سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب و... دارد و دارای ابعاد مختلفی است.

کانکس فروشگاهی برای خدمات شهری ساخته می‌شود و تفاوت زیادی بین این کانکس ها با نمونه های ویلایی وجود دارد و دارای ابعاد کوچک هستند. به منظور کاربری‌های نظیر کیوسک روزنامه، باجه بلیت فروشی، فست فود و.... استفاده می گردد و برای اینکه نمای خارجی این کانکس ها زیبا باشد معمولاً از ورق کامپوزیتی استفاده شده و در جهت افزایش امنیت کانکس کرکره برقی به کار برده می شود.

همانطور که از نام کانکس های چرخدار می توان متوجه شد بصورت کانکس با دو محور چرخ دار و یک مالبند هستند و به واسطه خودروهای کشنده جابجا می شوند.

خرید کانکس و کانتینر از کانکس سازان

کانکس سازان از تولید کنندگان کانکس می باشد که به صورت حرفه ای در حوزه ساخت کانکس و کانتینر مشغول به فعالیت است و توانسته محصولاتی را تولید کند که از نظر کیفیت از درصد بالایی برخوردار باشند و همچنین قیمت مناسب برای آنها در نظر گرفته می شود.  با وجود این که کانکس ها معمولاً به صورت موقتی استفاده می شوند اما استحکام و مقاومت آن ها حرف اول را میزند پس برای ساخت کانکس باید متریال هایی که استفاده می شوند مقاوم باشند و همچنین انتخاب شرکت معتبر و شناخته شده به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین کانکس را خریداری نمایید.

قیمت کانکس

برای اینکه قیمت کانکس پیش ساخته تعیین شود باید به هزینه‌های تمام شده کار دقت نمود که دقیقاً با نوع کاربری سازه، اندازه آن و نوع مصالح به کار رفته در کانکس و کیفیت آنها رابطه مستقیمی دارد.

پس برای تعیین قیمت کانکس نمی توان به صورت دقیق رقمی را مشخص کرد و باید به امکانات کانکس و مشخصات فنی در کنار اندازه توجه ویژه ای نمود.  لذا جهت دریافت قیمت و مشاوره قبل از خرید به وب سایت http://conexsazan.ir مراجعه کنید و با کارشناسان گروه صنعتی کانکس سازان تماس بگیرید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما