بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چگونه پکیج بوتان را روشن کنیم؟

اگر تا به حال از سیستم های گرمایشی مدرن مثل پکیج رادیاتور استفاده نکرده باشید، قطعا یکی از مسائلی که با آن روبه رو خواهید شد نحوه روشن کردن و راه اندازی برای اولین بار است. ما در این مقاله قصد داریم روشن کردن پکیج بوتان را به شما آموزش دهیم تا کار کردن با آن برایتان راحت تر شود، پس با ما همراه باشید.

 

راه اندازی پکیج بوتان

از آن جایی که در بیشتر منازل با شروع فصل سرما قرار است که پکیج های گرمایشی که برای مدتی غیرفعال بودند دوباره به کار انداخته شوند، لازم است که یک سری موارد را قبل از روشن کردن پکیج بوتان انجام دهید.

در این صورت در آینده با یک نقص فنی و مشکل پرهزینه روبرو نخواهید شد. یک سری از این موارد را حتی خودتان نیز به راحتی می ‌توانید انجام دهید.

 اما ممکن است برای برخی از آن ها به یک فرد متخصص یا تعمیرکار نیاز داشته باشید. جهت راه اندای پکیج بوتان باید موارد زیر را به ترتیب طی کنید:
 

1- با استفاده از کلید تخلیه رادیاتور یا یک پیچ گوشتی تمام هوای موجود در پکیج بوتان را تخلیه کنید. حواستان باشد که یک حوله در نزدیکی خود داشته باشید تا اگر آبی از سیستم خارج شد، از آن برای گرفتن آب استفاده کنید.

2- بررسی کنید که آیا شیر ترموستاتیک پکیج بوتان شما به درستی کار می‌ کند یا خیر؛ زیرا ممکن است این شیر بسته باشد و رادیاتور گرم نشود. شما باید این کار را برای تمام رادیاتورهای خانه خود انجام دهید.

3- مطمئن شوید که ترموستات سیستم شما درست کار می ‌کند. اگر ترموستات آن مکانیکی باشد، باید صدای باز و بسته شدن آن را بشنوید. اما در سیستم های جدیدتر نمی ‌توانید از این مقیاس برای بررسی صحت عملکرد پکیج استفاده کنید.

4- اکنون زمان آن رسیده که ترموستات را روشن کرده و تمام رادیاتورهای ساختمان خود را گرم کنید.

با انواع خرابی پکیج بوتان آشنا شوید

با انواع خرابی پکیج بوتان آشنا شوید
 

نشتی رادیاتور
 

نشتی پکیج رادیاتور یکی از مشکلات رایج این گونه سیستم های گرمایشی است و در اغلب اوقات به علت خوردگی این سیستم و ضعیف شدن آن است که احتمالا نیاز به یک شستشوی خوب و داشتن یک محافظ است.
 

رادیاتور سرد
 

گاهی ممکن است با این صحنه مواجه شوید که پکیج بوتان شما به اندازه کافی گرم نشود، این مساله می‌ تواند با پر سر و صدا بودن و خش خش کردن نیز همراه شود.  علت آن در بیشتر مواقع وجود هوای حبس شده داخل رادیاتور است که بایستی هرچه سریع تر از طریق دریچه این هوا را آزاد کنید  تا آب گرم اجازه عبور از داخل آن را داشته باشد.
 

وجود لجن در رادیاتور
 

تشخیص وجود لجن در رادیاتور از طریق یافتن نقاط سرد در رادیاتور صورت می ‌پذیرد. البته این را هم باید در نظر بگیرید که اگر داخل پکیج لجن وجود داشته باشد، این نقاط سرد در قسمت پایینی رادیاتور یافت می ‌شود. در این گونه موارد بایستی با یک شوینده مناسب سیستم های گرمایشی آن را به خوبی شستشو دهید.

عدم وجود بازدارنده درون رادیاتور
 

نصب نکردن یک بازدارنده داخل رادیاتور می ‌تواند مشکلات اساسی را برای سیستم شما به وجود آورد و به طور گسترده بر گرمایش تمام ساختمان اثر منفی بگذارد.
 

با تمام نکات گفته شده و بررسی های انجام شد، می ‌توان به جرئت گفت که پکیج های بوتان تهویه مهاجر نسبت به محصولات مشابه موجود در بازارمانند فدک تهویه و تاسیسات 24 عملکرد بهتری دارند و کمتر دچار این گونه مشکلات می ‌شود.  از این رو این فروشگاه می ‌تواند پیشنهاد خوبی برای افرادی باشد که قصد نصب این سیستم های گرمایشی مدرن را در خانه خود دارند.

تنظیم تابستانی پکیج بوتان

خطرات پکیج شوفاژ دیواری

هرچند که سیستم های گرمایشی پکیج رادیاتور نسبت به وسایل های گرمایشی قدیمی تر مانند بخاری ایمن تر هستند، اما  باز هم ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشند که پس از راه اندازی و روشن کردن پکیج باید از آن ها مطلع باشید و نکات ایمنی مربوط به آن ها را رعایت کنید.

 سیستم های گرمایشی در صورت معیوب بودن می ‌توانند موجب آتش سوزی و وارد کردن خسارات جانی و مالی به افراد شوند. این خسارات در ماه های سرد سال به طور چشمگیری افزایش می یابد؛ بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که آن ها را در جای مناسبی در ساختمان خود نصب کرده و مواد اشتعال زا را از آن ها دور نگه دارید.

استفاده طولانی مدت مداوم از پکیج های رادیاتور صرف نظر از نوع سیستم به کار رفته در ساخت آن می ‌تواند باعث افزایش بیش از حد دمای آن شود.

 پس اگر متوجه علایم خرابی سیستم یا داغی بیش از حد شدید، سریعا با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا دلایل آسیب را بررسی کند و در صورت امکان مشکل را برطرف نماید. عدم نظارت سیستم های گرمایشی الکتریکی برای طولانی مدت خطر آتش سوزی را به همراه خواهد داشت.

زمانی که وسایل پارچه ای از جمله پرده در مجاورت پکیج رادیاتور قرار بگیرد، به مرور زمان خشک و سخت می ‌شوند و به راحتی قابل اشتعال می ‌شوند. البته اگر چاره ای نیست و فضایی برای نصب پکیج در جای دیگر ندارید، می ‌توانید رادیاتور خود را عایق بندی کنید. هرچند این کار راندمان سیستم را پایین می‌آورد، ولی ایمنی بیشتری دارد، هم چنین می توان اندازه پرده را طوری تنظیم کنید که تا بالای رادیاتور قرار گیرد و با آن تماس فیزیکی نداشته باشد.

 

تنظیم تابستانی پکیج بوتان

یکی از پرهزینه ترین قسمت های هر خانه ای سیستم های گرمایشی آن خانه از جمله پکیج های رادیاتور می ‌باشد؛ بنابراین لازم است برای کاهش قبض گاز و برد خود یک سری موارد را یاد گرفته و به کار ببریم. فصل تابستان فرصتی برای استفاده از گرمای طبیعی محیط و خاموش کردن گرمایش یا خارج کردن آن از حالت زمستانی است.


 حتی می ‌توان از تکنولوژی های روز دنیا برای تهیه آب گرم با استفاده از انرژی خورشیدی استفاده کرد تا دیگر نیازی به روشن کردن پکیج بوتان در تابستان نباشد. با این حالت در بعضی نقاط دنیا مثل کشور بلژیک مردم باید همیشه برای تغییر دمای تابستانی و تجربه روزهای بسیار آماده باشند و ترموستات دستگاه خود را به گونه ای تنظیم کنند که گرمای ملایمی را به محیط ببخشد.

چگونه پکیج بوتان را روشن کنیم ؟

برچسب انرژی پکیج بوتان

تحقیقات انجام شده در قاره اروپا نشان می ‌دهند که تجهیزات گرمایشی در این قاره مسئول 25 درصد از گاز دی اکسید کربن منتشر شده در محیط زیست هستند.

 این میزان تقریبا برابر دی اکسید کربن تولید شده در حمل و نقل جاده ای یا صنعت است؛ بنابراین استفاده از پکیج های بوتان شرکت تهویه مهاجر که در زمینه مصرف انرژی کارآمد هستند، می ‌توانند در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی جوی و هم چنین صرفه جویی در مصرف نیروی برق نقش موثری داشته باشند.
 

برچسب های انرژی نصب شده روی سیستم های گرمایشی نشان دهنده میزان بازده انرژی هستند که می ‌توانند از G ( کمترین کارآمدی ) تا A ++ ( کارآمدترین) متفاوت باشند.

 هم چنین اگر فناوری های آب گرم خورشیدی را در کنار آن داشته باشیم، می ‌توانیم به بهره وری انرژی A +++ برسیم. کارشناسان و مهندسین شرکت تهویه ای مهاجر همیشه در تلاش هستند تا با بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج های رادیاتور به مشتریان خود در کاهش هزینه های مربوط به انرژی کمک کند و این گونه در جهت حفظ محیط زیست نیز بکوشد.

 

سخن پایانی

پکیج های بوتان شرکت تهویه مهاجر با نصب و راه اندازی راحت، کارآمد در مصرف انرژی و کم خطر بودن از سیستم های گرمایشی دیگر پیشی گرفته و جایگاه ویژه ای را در بازار ایران به خود اختصاص داده است، بنابراین توصیه ما به شما خرید محصولات تهویه مهاجر و بهره بردن از مزایای آن است.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما