بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

لزوم استفاده از خانه های پیش ساخته و آماده

خانه های پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی به هر بنا یا سازه گفته می شود که قبل از قرار گیری در محیط مورد نظر مونتاژ گردد و به صورت قطعات قابل حمل تبدیل شود و به محل مد نظر انتقال داده شود.

خانه های پیش ساخته شده دارای عمر بالایی هستند و می توان تا مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد و معمولاً در پانل های دیواری و سقفی یا کف به عایق های حرارتی، رطوبتی، صوتی و برودتی مجهز هستند و به همین جهت از مقاومت بالایی برخوردارند و در شرایط مختلف آب و هوایی می توان از آنها استفاده کرد.

متاسفانه امروزه هزینه های ساخت و ساز به شکل سنتی بسیار افزایش پیدا کرده است و افراد به منظور اسکان موقت یا دائم به سراغ روش های ساده و مقرون به صرفه می روند که علاوه بر اینکه از نظر زمان ساخت به نفع مصرف کننده و سازنده باشد بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه و منصفانه باشد که استفاده از خانه های پیش ساخته شرکت پیشرو کانکس به عنوان بهترین گزینه در چنین شرایطی به شمار می رود.

امروزه برای اینکه به بهترین شکل ممکن از زمان استفاده شود و همچنین در هزینه ها صرفه‌جویی گردد از خانه های پیش ساخته استفاده می کنند؛ ولی این موارد در ساختمانهای معمولی رعایت نمی شود و به همین جهت استفاده از کانکس و خانه های پیش ساخته می‌تواند تا حد بسیار زیادی به شما در هزینه‌ها و زمان کمک کند.

معمولاً خانه های از پیش ساخته شده را با متریال های سبک و مصالح مقاوم طراحی و تولید می کند که در زمان استفاده هیچ مشکلی را برای مصرف کننده به وجود نیاورند و در نمونه های مختلف با سایزهای متفاوت تولید می‌شوند که می‌توانند به راحتی پاسخگوی نیازهای کاربران به شمار بیایند.

استفاده از خانه های پیش ساخته چه مزیتی دارد؟

  • صرفه جویی در زمان نصب و پروسه تولید و ساخت در خانه های از پیش ساخته شده.
  • پیشگیری از اتلاف وقت و زمان.
  • ساخت هر سازه از پیش ساخته شده به واسطه کارگران خبره و باتجربه انجام می‌شود که خود موجب بالا رفتن کیفیت کار و صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.
  • کاهش میزان کاری که باید در محل ساخت و ساز انجام گردد.
  • قابلیت استفاده مجدد در برخی از سازه های پیش ساخته شده به عنوان یکی از مهمترین مزیت ها به شمار می رود.
  • وسایل و تجهیزات لازم به منظور ساخت دقیق و با کیفیت سازه از پیش ساخته شده در دسترس بوده است و می‌توان از کارخانه‌های مختلف و کارگاه های معتبر به منظور ساخت این سازه ها استفاده کرد.
  • به منظور راحتی کار می توان تقسیم بندی ساختار یک سازه به سازه های پیش ساخته را انجام داد
  • پیشگیری و جلوگیری از انتقال و جابجایی کارگران به محل ساخت و ساز

انواع سازه پیش ساخته

سازه های از پیش ساخته شده در نمونه های مختلف تهیه و تولید می‌شود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم استفاده از این نمونه سازه ها به شدت افزایش پیدا کرده و همچنین این سازه ها به شکل های متنوع طراحی و تولید می گردند تا نیازهای کاربران را به راحتی برطرف کنند.

  • خانه پیش ساخته چوبی
  • خانه پیش ساخته pvc
  • خانه پیش ساخته بتنی
  • پیش ساخته lsf
  • خانه پیش ساخته ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته چوبی در نمونه های مختلفی وجود دارد که این نمونه سازه ها از نظر درجات مختلف پیش ساختگی با یکدیگر متفاوت هستند.

در خانه پیش ساخته بتنی به منظور پر کردن دیوار خانه پیش ساخته از بتن استفاده می گردد که از نظر مقاومت از درصد بسیار بالایی برخوردار است ولی وزن آن به نسبت کم است و برای این سازه ها از متریال های مختلفی به منظور پوشش درونی خانه و خارجی استفاده می شود.

سازه ال اس اف را به عنوان سازه های سبک فولادی نیز می شناسند که به منظور ساخت آنها از ورقه هایی با ضخامت کم با پوشش گالوانیزه استفاده می گردد و نسبتاً مزیت‌های بسیار زیادی دارند که اصلی ترین آنها سبک بودن چنین سازهای و مقاومت در برابر زلزله است.

ساندویچ پانل ها نیز ورقهای فولادی فوم عایق می باشد که علاوه بر سرعت بالا در زمان ساخت و ساز و همچنین وزن کم آنها جزء محبوب ترین و بهترین مصالح در خانه های پیش ساخته شده به شمار می‌روند.

ساندویچ پانل ها میزان اتصالات و درزها را کم کرده‌اند همچنین دارای انعطاف پذیری بالای هستند. در هر کدام از این نوع سازه ها قیمت ها با توجه به امکانات و ویژگی های سازه مشخص می گردد.

مشاهده محصولات و نمونه کار های پیشرو کانکس در وب سایت https://pishroconex.com

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما