بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم؟

چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم؟

تنظیم لولای کابینت یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین تعمیراتی است که می‌توانید در آشپزخانه خود انجام دهید. حتی افرادی که از نحوه کار کردن با پیچ گوشتی و چکش را به صورت حرفه‌ای اطلاعاتی ندارند، نیز می‌توانند به سرعت لولای کابینت آشپزخانه خود را تنظیم کنند. برای یافتن پاسخ سوال چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم همراه ما باشید.
قبل از شروع به تنظیم کردن لولا کابینت، ابتدا نوع آن را بررسی قرار دهید. اکثر کابینت‌های مدرن دارای لولاهای کاملا قابل تنظیم سه جهته هستند که شامل این موارد می‌شوند:

  1. بالا و پایین
  2. پهلو به پهلو
  3. داخل و خارج

اکثر لولاها مکانیسم‌هایی برای تنظیم داخل و خارج و پهلو به پهلو دارند، در حالی که برخی از آن‌ها با استفاده از پیچ‌هایی که لولاها را روی کابینت نصب می‌کنند، به شکل بالا و پایین تنظیم می‌شوند. در هر صورت لولای کابینت آشپزخانه شما از هر نوعی که باشد باید بتوانید آن را رگلاژ و تنظیم کنید تا درب های کابینت در هنگام باز و بسته شدن باهم برخورد نداشته باشند و دچار آسیب دیدگی نشوند.

چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم؟

درب های کابینت را باز کنید و پیچ‌های لولا را در داخل آن بیابید. درهای کابینت دارای دو پیچ ثابت عمودی خواهند بود که هر لولا را به هر درب متصل می‌کند. برای هر لولا دو پیچ قابل تنظیم عمودی و دو پیچ افقی در قسمت داخلی کابینت تعبیه شده است. با باز و بسته کردن پیچ ها کاملاً جهت حرکت لولا و درب را ملاحظه خواهید کرد. تنها نکته مهم این است که درب ها با یک دیگر تراز باشند و در یک راستا قرار بگیرند همچنین سعی کنید پیچ تنظیم لولاها را تا آخر باز و بسته نکنید چون در این حالت فشار بیشتری به لولا ها در هنگام بازو بسته شدن وارد می شود و عمر مفید آنها کاهش می یابد.

نحوه رگلاژ درب کابینت

اگر درهای کابینت شما شل است، نیاز به تعویض لولا ندارید. اغلب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیچ‌های مختلف را سفت یا آن‌ها را تنظیم کنید تا دوباره درها مثل روز اول سفت شوند. اما در بعضی از موارد جای پیچ بر روی بدنه هرز می شود که دلیل این موضوع استفاده از ام دی اف بی کیفیت در ساخت بدنه کابینت است. البته ام دی اف های خارجی و باکیفیت هم در بازار موجود هستند که بیشتر در ساخت کابینت های لوکس مثل کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک استفاده می شوند.

در صورت شل بودن پیچ قفل را تا انتها ببندید. دورترین پیچ افقی سمت راست روی لولاهای داخل کابینت، پیچ قفل است. با یک پیچ گوشتی آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جایی که کاملا سفت شود و سپس بررسی کنید تا متوجه شوید درهای کابینت هنوز شل هستند یا به طور کامل سفت شده‌اند. سپس پیچ‌های ثابت درب و پیچ‌های قابل تنظیم کابینت را ببندید.

اگر درب کابینت پس از سفت کردن پیچ قفل همچنان شل بود، تمام پیچ‌های عمودی را به همان اندازه محکم کنید. پیچ افقی سمت چپ در قسمت داخلی کابینت تنها پیچی است که در این مرحله نیاز به تنظیم نخواهد داشت. زیرا این پیچ فقط برای تنظیم درها به صورت پهلو به پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از سفت کردن همه این پیچ‌ها، درهای کابینت شما کاملا سفت می‌شوند، اما ممکن است کمی ناهماهنگ باشند. سایر مراحل تنظیم لولا را ادامه دهید تا بتوانید آن‌ها را به درستی تراز کنید.

نحوه تراز کردن درب های کابینت پس از تنظیم و سفت کردن آن‌ها

درب کابینت را باز کنید و پیچ‌های مورد استفاده برای تراز کردن درب را پیدا کنید. لولای درب کابینت دارای 2 پیچ درب ثابت عمودی است که لولا را به در وصل می‌کند و 2 عدد پیچ قابل تنظیم عمودی نیز وجود دارند که لولاها را به کابینت متصل می‌کند. هر لولا دارای یک پیچ تنظیم افقی و یک پیچ قفل افقی است. شما از تمام پیچ‌ها برای تنظیم استفاده خواهید کرد به جز پیچ‌هایی که لولاها را به درها نگه می‌دارند.

از پیچ تنظیم افقی برای تنظیم یک درب استفاده کنید. پیچ‌های تنظیم را در جهت عقربه‌های ساعت با یک پیچ گوشتی بچرخانید تا درب را به لبه کابینت نزدیک کنید. آن‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در را از لبه کابینت دورتر کنید.

یک در را با پیچ‌های قابل تنظیم عمودی به بالا یا پایین تنظیم کنید. هر دو پیچ قابل تنظیم را باز کنید تا بتوانید در را بالا و پایین ببرید. در را به صورت عمودی مطابق میل خود قرار دهید و دوباره پیچ‌ها را ببندید.

با چرخاندن یک پیچ از پیچ‌های قابل تنظیم، می‌توانید زاویه یک در را تنظیم کنید. برای انجام تنظیمات، یک پیچ را در یک جهت و دیگری را در جهت دیگر بچرخانید. اگر فضای بیشتری بین درب کابینت و لبه کابینت در بالای در وجود دارد، پیچ تنظیم در لولای بالایی را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا درب به لبه کابینت در بالا نزدیک شود.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر لولای کابینت

در این مقاله با پاسخ سوال چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم را آشنا شدید. در ادامه اقداماتی که باعث افزایش طول عمر لولای کابینت و پیشگیری از خرابی آن می‌شود را می‌آموزید. مهم‌ترین این عوامل عبارت هستند از:

  • استفاده از اجناس مرغوب و باکیفیت
  • جلوگیری از رسیدن رطوبت و حرارت به درب و لولاهای آن
  • جلوگیری از برخورد اجناس تیز با لولا
  • تمیز کردن مداوم درها و لولاها
  • عدم باز گذاشتن بیش از حد درهای کابینت
  • عدم استفاده از مواد شوینده اسیدی

سخن پایانی

لولاهای درب‌های کابینت به دلیل استفاده زیاد باید انعطاف و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. با این حال ممکن است گاهی اوقات دچار مشکلاتی شوند. امیدواریم با مطالعه نکات بالا توانسته باشیم به سوال چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم پاسخ کاملی داده باشیم. برای سفارش انواع کابینت آشپزخانه و همچنین اطلاع از قیمت کابینت پلی اورتان با شرکت کابینت سازی ارسی ارتباط برقرار نمایید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما