بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

چند نکته اساسی برای بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان

اگر در خانه ای قدیمی زندگی می کنید که نیاز به بازسازی دارد و یا خانه ای خریده اید که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد؛ حتماً با خانه معمار همراه باشید. در این مقاله می خواهیم به نکاتی مهم و کلیدی در بازسازی و نوسازی منزل بپردازیم .دانستن این نکات به شما کمک می کند با دید بهتری کار خود را شروع کنید.

بازسازی ساختمان

بازسازی به مجموعه تغییراتی گفته می‌شود که در بخش‌های مختلف ساختمان ،جهت ایجاد استحکام و امنیت بیشتر و همچنین زیبایی آن انجام می شود. بازسازی می تواند شامل بازسازی در داخل و دکوراسیون داخلی ساختمان و یا در قسمت خارجی و نمای بیرونی ساختمان باشد. همچنین می تواند به صورت جزئی بوده و فقط به نوسازی فضا ختم شود و یا به صورت کلی انجام شده و حتی نقشه ساختمان و ریز فضا ها را تحت تاثیر قرار دهد. .

نکاتی که قبل از اقدام به بازسازی باید به آن توجه داشت

قبل از اقدام به بازسازی ساختمان، نیاز است کل ساختمان بررسی شده و میزان آسیب دیدگی قسمتهای مختلف مشخص شود. و تعیین شود چه قسمت هایی نیاز به بازسازی دارد. اگر عمر ساختمان زیاد است و مدت زیادی از ساخت آن می گذرد، قطعاً زیرساخت ها و تاسیسات آن نیز نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؛ چون به مرور زمان لوله کشی آب و سیم کشی برق و ... دچار فرسودگی می‌شود و نیاز است به صورت کلی یا جزئی تعویض شود.

بعد از تعیین میزان آسیب دیدگی، سعی کنید میزان بودجه مدنظر خود را تعیین کرده و سپس با متخصصین مجرب در این زمینه مشورت کنید و با بیان نیازها و توقعات خود کار را به آنها بسپارید.

بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان

برای طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه اصولی نیاز است به نکاتی توجه داشته باشید. اولین نکته این است که بدانید دوست دارید چگونه و در چه خانه ایی زندگی کنید. در واقع با پاسخ به این سوال، سبک دکوراسیون خود را تعیین می کنید. اگرخواهان راحتی و رفاه فراوان هستید شما به خانه ایی مدرن و هوشمند نیاز دارید. و یا اگر دوستدار سنت و دکوراسیون سنتی هستید، باید به دنبال چیدمان سنتی ساختمان خود باشید. پس از ابتدا سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید تا از خریدهای ناهماهنگ که با دکوراسیون شما تناسب ندارد جلوگیری کنید.

نکته دیگر توجه به شیوه زندگی ست. قبل از طراحی حتما به این نکته توجه کنید که روحیات و شیوه زندگی خانواده به چه صورت است. اگر خانواده ایی برون گرا هستید که علاقمند به مهمانی و دورهمی های خانوادگی و دوستانه هستید، در تغییر دکوراسیون خود باید به این نکته توجه کنید تا تغییرات در راستای نیاز شما باشد. یا برعکس اگر خانواده ایی درون گرا هستید که تمایل زیادی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد و دوست دارید خانه برای شما محیطی دنج و آرام باشد، باز هم شیوه طراحی دکوراسیون شما متفاوت خواهد بود.

انتخاب متریال و مصالح مناسب

انتخاب مصالح و متریال، باید متناسب با سبک دکوراسیون و همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای این کار انجام ‌شود. معمولاً طراحان می‌تواند کمک زیادی در این راستا داشته باشند و متریال و مصالح را با توجه به میزان بودجه شما انتخاب و پیشنهاد دهند.

نکته دیگر اینکه مصالح به کار رفته در نوسازی و بازسازی دکوراسیون ، بهتر است علاوه بر جدید و به روز بودن ، با سبک زندگی شما نیز متناسب و هماهنگ باشد .در اینصورت علاوه بر زیبایی و نو بودن، حس امنیت و آرامش را نیز به اعضای خانواده منتقل می کند.

بازسازی دکوراسیون و نوسازی در بخش های مختلف خانه

در زمان بازسازی ،شما باید به تک تک بخشهای خانه توجه کنید و هر بخش را با توجه به نیاز افراد طراحی و بازسازی کنید. اتاق خوابها، آشپزخانه، سالن پذیرایی هرکدام نیاز به تغییرات مختص به خود دارد. دیوارپوش ها، کف پوش ها ، گچ کاری ها و نور پردازی هرکدام از بخش های خانه باید متناسب با آن بخش انتخاب و پس از طراحی ، اجرا شود.

بازسازی آشپزخانه

قبل از اقدام به بازسازی دکوراسیون آشپزخانه ، ابتدا نیاز است تاسیسات در آن بررسی شود و اگر نیاز به تعمیر یا تعویض دارد این کار انجام شود. کفپوش ها و سرامیک بدنه آشپزخانه در زیبایی آن تاثیر فراوان دارد. از کابینت ها هم غافل نشوید. تعویض کابینت به تنهایی می تواند تاثیر شگرفی در دکوراسیون شما داشته باشد. حتی اگر تعویض کابینت را ضروری نمی دانید، می توانید رنگ آن را تغییر دهید و از رنگهای متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید

.

قبل از انجام کفپوش و دیوارپوش حتماً محل قرارگیری سینک و دیگر لوازم را مشخص کنید تا اگر نیاز به تغییر در لوله کشی و غیره وجود دارد از قبل ، انجام شده باشد. به نورپردازی هم توجه کنید .نورپردازی می تواند شامل نورپردازی فضای آشپزخانه همچنین استفاده از نورمخفی در کابینت ها ، بالای کابینت ها ، زیر میز کانتر و یا میز جزیره و همچنین بالای میز ناهار خوری باشد، که بسته به سبک دکوراسیون، نورپردازی و لوازم نورپردازی مناسب انتخاب می شود.

بازسازی سالن پذیرایی و نشیمن

در بازسازی پذیرایی و سالن نشیمن، توجه به گچ کاری ها، دیوارپوش های متناسب با فضا و همچنین کفپوش ها تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد. از سقف غافل نشوید. طراحی سقف می تواند با گچبری‌های زیبا انجام شود یا از کناف کاری استفاده کنید. آسمان مجازی نیز یک پیشنهاد ویژه است. انتخاب هر کدام از آنها بستگی به سبک دکوراسیون و همچنین سلیقه شما دارد. نورپردازی هم تاثیر زیادی در زیبایی فضای پذیرایی و نشیمن دارد. حتما تمهیداتی برای نورپردازی مناسب ،در نظر بگیرید

.

اتاق خواب ها

اتاق خواب معمولا برای استراحت و یا مطالعه استفاده می شود. سعی کنید در طراحی آن از رنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده کنید. طراحی و دیزاین آن را مطابق با نیاز و سلیقه فرد ساکن در آن انجام دهید تا از راحتی و آرامش کامل در آن برخوردار باشد.

سرویس و حمام

معمولا در طراحی دکوراسیون منزل از سرویس بهداشتی و حمام غافل می شوند و توجهی به آن نمی کنند. در طراحی و بازسازی سرویس ها و حمام ، حتما به عایق کاری آن توجه کنید تا رطوبت موجود در این فضاها باعث آسیب به دیوار ها نشود. همچنین در انتخاب شیرآلات سرویس و حمام دقت کنید و از استاندارد بودن آنها مطمئن شوید.

چیدمان لوازم منزل

بعد از بازسازی کامل فضای داخلی، نوبت به چیدمان وسایل می رسد. در واقع زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی با چیدمان لوازم و انتخاب لوازم داخلی متناسب با فضا، دو چندان می شود. پس برای انتخاب لوازم و وسایل نهایت دقت را داشته باشید و لوازمی مثل مبلمان پذیرایی و یا سرویس خواب را ابتدا انتخاب کنید. سپس دیگر لوازم را مطابق با آنها تهیه کنید. در چیدمان وسایل، اصول طراحی را رعایت کنید. به اصل نقطه کانونی و تناسب رنگ در طراحی توجه ویژه داشته باشید. در این صورت دکوراسیون شما دکوراسیونی زیبا و بدون نقص خواهد بود که زندگی در این فضا را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد.

در پایان

توجه داشته باشید کار بازسازی و نوسازی ساختمان، کاری تخصصی است که سپردن آن به تیمی مجرب ،می تواند تا حدود زیادی از هزینه های اضافه جلوگیری کنید. پس حتما این کار را به افراد متخصص بسپارید.

خانه معمار سایتی تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت مشاوره رایگان می نوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما