بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

کارخانه های تولید کننده ورق گالوانیزه در جهان

ورق گالوانیزه به دلیل خواص ویژه خود در صنایع مختلفی چون خودروسازی، صنعت الکترونیک و کامپیوتر، صنعت برق (برای ساخت تابلوها و سینی کابل برق)، ساختمان‌سازی و غیره، کاربرد گسترده‌ای دارد. پوشش خاص ورق‌های گالوانیزه موجب محبوبیت بالای این ورق‌ها در میان مصرف‌کنندگان شده است. احتمالا برای شما این سوال به وجود می‌آید که ورق گالوانیزه چیست؟ چه خواص و کاربردهایی دارد و توسط چه برندهایی تولیدمی‌شود؟

گالوانیزه کردن ورق فولادی، یکی از روش‌های اقتصادی مرسوم برای کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر خوردگی و اکسیداسیون است. طی فرایند گالوانیزاسیون، پوششی از جنس فلز روی بر ورق فولادی اعمال می‌شود که عمر آن را به بیش از 20سال افزایش می‌دهد.

از طرفی، ورق های گالوانیزه ظاهری براق و باکیفیت دارند و در بسیاری صنایع مورد استفاده قرارمی‌گیرند. مزایای دیگری چون جوشکاری و شکل‌دهی آسان، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و قیمت مناسب، از جمله عوامل گستردگی کاربرد این ورق‌ها به شمار می‌روند. این گروه از ورق‌های فولادی را می‌توانید در کابینت‌های آشپزخانه، کانال تهویه هوا، کانال‌های خنک‌کننده و انواع لوله‌و پروفیل گالوانیزه ببینید.

شناخت و تهیه بهترین برندهای ورق گالوانیزه برای ساخت قطعاتی با بالاترین کیفیت، اهمیت بالایی دارد. ازاین‌رو همواره باید مقاطع گالوانیزه مورد نیاز را از مراکز عرضه معتبری چون شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با نام تجاری آیرومارت، تهیه کرد. در ادامه، با برندهای معتبر و شرکت های تولید کننده ورق گالوانیزه در جهان آشنا خواهیم شد.

معروف‌ترین کارخانه های تولید کننده ورق گالوانیزه

در سراسرجهان، کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید ورق گالوانیزه فعالیت می‌کنند که نمی‌توان تمام آن‌ها را در یک لیست جای داد. کارخانه‌های زیر، از برترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در جهان هستند.

آرسلورمیتال (ArcelorMittal)

آرسلورمیتال با تولید بیش از 7 میلیون‌تن فولاد در سال، بزرگترین تولید کننده فولاد در قاره آفریقا به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1982 تاسیس شد و به مرور زمان توسعه یافت. آرسلورمیتال بیش‌از دویست‌هزار کارمند در سراسر جهان دارد و به تولید محصولات زیر مشغول‌است:

  • محصولات فولادی تخت از جمله ورق نوردگرم، ورق روغنی، ورق رنگی و ورق گالوانیزه
  • مقاطع فولادی طویل چون مقاطع فولادی سنگین، پروفیل‌های درب و پنجره و میلگرد
  • انواع لوله نوردسرد، گرم و لوله‌های استاندارد برای استفاده در صنایع انتقال نفت‌و‌گاز

از مقاطع تولیدشده توسط این کارخانه، به طور گسترده در بسیاری صنایع از جمله صنعت‌خودروسازی، لوازم خانگی و نفت و گاز استفاده می‌شود. با توجه به تاثیر عواملی چون نرخ ارز و تحریم‌های‌سیاسی، استعلام قیمت ورق گالوانیزه وارداتی پیش از خرید اهمیت زیادی دارد.

کارخانه بائو استیل Baosteel

یکی از بزرگترین کارخانجات تولید مقاطع فولادی در جهان، مستقر در شانگهای چین است. این کارخانه محصولات فولادی چون فولاد زنگ‌نزن، فولاد ویژه و فولاد کربنی تولید و به بازار جهانی عرضه می‌کند. ورق و کویل‌های فولادی نورد گرم، ورق گالوانیزه گرم، ورق الکترو گالوانیزه و ورق روغنی از جمله مقاطع تولید شده توسط بائو استیل هستند.

محصولات متنوع این شرکت تولید کننده ورق فولادی، در صنایع مختلفی چون خودروسازی، کشتی‌سازی، برخی لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارخانه فولاد JFE

یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید فولاد در ژاپن است که طیف وسیعی از مقاطع فولادی مورد نیاز در صنایع مختلف را تولید و عرضه می‌کند. فولاد JFE‌در توکیو، از برترین تکنولوژی‌ها در تولید مقاطع بهره‌می‌برد و مراکز تولیدی آن در ژاپن قرار گرفته‌اند.

انواع ورق فولادی نوردگرم، ورق نوردسرد، ورق گالوانیزه گرم و ورق الکترو گالوانیزه، از جمله محصولات تولیدی توسط JFE به شمار می‌روند. از این ورق‌ها در ساخت مصالح ساختمانی، خودرو و لوازم برقی استفاده می‌شود.

کارخانه NSSMC

کارخانه NSSMC)Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation) در سال 2012 با ادغام دو شرکت نیپون استیل و سومیتومومتال، آغاز به کار کرد. آمار و ارقام و ظرفیت تولید این کارخانه، آن را به یکی از برترین تولید کنندگان فولاد در جهان تبدیل کرده‌است.

کارخانه NSSMC، طیف وسیعی از محصولات فولادی مورد نیاز در صنایع مختلف را به بازار جهانی فولاد، عرضه می‌کند. این مقاطع فولادی در ساخت لوازم خانگی، خودرو، مصالح ساختمانی، قوطی‌های نوشیدنی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند .از جمله محصولات ارائه شده توسط این مجموعه بزرگ، می‌توان به انواع ورق و کویل فولاد نورد گرم، فولاد نورد سرد، ورق فولادی گالوانیزه گرم و ورق فولادی با روکش نیکل اشاره داشت.

کارخانه فولادی Nucor

یکی از تولید کنندگان برتر فولاد در این لیست، کارخانه Nucor در ایالات متحده است که در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی چون تیرآهن، میلگرد، ورق نورد گرم، نورد سرد و ورق گالوانیزه فعالیت دارد.

شایان ذکر است که این کارخانه، با کمک کوره‌های قوس الکتریکی خود یکی از کارخانه‌های بزرگ ذوب فولاد قراضه است.

شرکت POSCO

کارخانه پوسکو (POSCO) در پوهانگ کره جنوبی در سال 1968 تاسیس شد و به تدریج توسعه یافت. این کارخانه هم اکنون یکی‌از برترین تولیدکنندگان فولاد در جهان محسوب می‌شود. کارخانه پوسکو طیف وسیعی از محصولات فولادی گالوانیزه را به صنایع ساخت‌و‌ساز عمومی، کشتی سازی و صنعت خودروسازی ارائه می‌کند.

کارخانه MGAmetal

کارخانه MGAmetal یکی از پیشتازان صنعت فولاد ترکیه است که توانسته در بازار جهانی، تامین‌کننده فولاد مورد نیاز بیش از 50 کشور در سراسر جهان باشد. این کارخانه، تولید کننده انواع ورق و کویل فولادی نورد گرم، نوردسرد و انواع ورق گالوانیزه است. در بخش مقاطع طویل نیز می‌توان انواع لوله، پروفیل و میلگرد را از این تولید کننده تهیه کرد.

تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران

کشور ما در لیست برترین کشورهای تولید کننده ورق گالوانیزه در جهان چه جایگاهی دارد؟ کشور ایران با بهره‌گیری از استانداردهای جهانی و برترین تکنولوژی‌های دنیا به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان جهانی فولاد و انواع ورق گالوانیزه شناخته می‌شود. آیا می‌دانید کدام تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران، بهترین انواع ورق را عرضه می‌کنند؟

شرکت فولاد‌مبارکه‌اصفهان، اولین تولید کننده ورق گالوانیزه در کشور است که انواع ورق نورد گرم، ورق روغنی و ورق گالوانیزه را به بازار داخلی و جهانی عرضه می‌کند. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان جمله باکیفیت‌ترین مقاطع است که در ضخامت 2 تا 25 میلی‌متر تولید می‌شود.

شرکت صنایع هفت الماس، با تامین بیش از 15 درصد از نیاز داخلی کشور به ورق گالوانیزه از جمله بهترین مراکز تولیدی این محصول در کشور به شمار می‌رود.

کارخانه فولادامیرکبیرکاشان، کارخانه فولاد تاراز شهرکرد و شرکت ورق‌خودرو شهرکرد نیز، در لیست کارخانجات گالوانیزه بازار داخلی و صادرکنندگان این مقاطع به خارج از کشور، جایگاه ویژه‌ای دارند. مقاطع تولیدشده توسط تمامی این برندها از شرکت آیرومارت قابل خریداری هستند.

خرید انواع ورق گالوانیزه از آیرومارت

شرکت بازرگانی آیرومارت، انواع ورق گالوانیزه تولیدشده توسط برندهای‌معتبر در ایران و جهان را به بازار مقاطع فولادی عرضه می‌کند. صنایع و مصرف کنندگان ورق گالوانیزه و مقاطع دیگر، می‌توانند ضمن سفارش محصولات مورد نیاز خود خدمات برش، جوشکاری و خمکاری آن‌ها را به آیرومارت بسپارند.

علاوه‌بر اینکه یک بازرگانی خوب باید به شما امکان خرید محصولات باکیفیت و متنوع را بدهد، خدمات عرضه‌شده توسط آن نیز باید مورد توجه قرارگیرند. خریداران باید بتوانند در صورتیکه در خرید خود احساس سردرگمی کردند، با کارشناسی خبره مشورت کنند. ارائه کامل‌ترین اطلاعات درباره مقاطع فولادی، ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه و زمان ثبت سفارش، به‌روزرسانی قیمت مقاطع فولادی مختلف و امکان خرید ایمن‌و‌آسان از ویژگی‌های یک شرکت بازرگانی معتبر است. شما تمامی این ویژگی‌ها را می‌توانید در سایت آیرومارت ببینید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما