بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بهترین مکان‌ها برای نصب کولر گازی

اگر قصد دارید که در تمام فصول سال، از هوایی مطبوع در خانه لذت ببرید و دمایی مناسب داشته باشید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا مکان‌های مناسب برای نصب کولرگازی را به شما نشان دهیم.

https://lh3.googleusercontent.com/H3DTJJIAbjMOkxbHPq37ERujBoZhlRJLKl5kY8Vi355EiI6WSalJhg57fOPbYf7Ed3ENTXfJFtgkiXpDtfv4f7bNIS3VXLgeCQKr-RSqtWKD1NaBKGyX-nddYwE5n5PVpMx_VilV

یک کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

کولرهای گازی همانند پمپ‌های حرارتی قدیمی هستند که توانایی ایجاد هوای گرم و هم هوای سرد را دارند. از طرفی با پمپ‌های قدیمی و کولرهای آبی فرق می‌کنند چرا که نیازی به کانال کشی ندارند. به جای کانال، از پنل‌های خارجی و داخلی تشکیل می‌شوند که پنل داخلی شامل اپراتور و دریچه است و به پنل خارجی که شامل کندانسور و کمپرسور و فن است، متصل می‌شود. این بدین معناست که شما می‌توانید هرجایی که مایل باشید، کولر گازی نصب کنید. ممکن است برای مکان‌هایی با متراژ بالا نیازمند نصب تعداد بیشتری باشید.

محل نصب کولر گازی :

همانطور که اشاره شد، کولرهای گازی دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که می‌توان هر پنل را در کدام قسمت از خانه نصب کرد.

اتصال پنل داخلی:

https://lh5.googleusercontent.com/foxYZCJTCItp-rOluzU6qSdRMsgighfGmMyMUrWiBT3KGKn8MYZrpOmSo37YjpBKleWFdGE4c5-ZkgIVRLMtvAmP8EJLx26VSaCNLjZsvq13vPEexEDO8KNx2KXTSdDSayJlDXsg

شما می‌توانید پنل‌های داخلی را هرجایی که راحت‌ترید، نصب کنید. اتاقی که تهویۀ مناسبی ندارد، قسمت‌هایی که تازه به ساختمان اضافه شده‌اند، اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه. بسته به نیاز شما، می‌توانید از یک یا چند پنل در خانه استفاده کنید.

تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که اتصال پنل بایستی به دیوارهای خارجی منزل صورت گیرد. هم چنین باید حداقل 5 سانتی متر فضا بالای کولر وجود داشته باشد.

اتصال پنل خارجی:

https://lh6.googleusercontent.com/7d4SGSLIvy219r_q-yxU7HJDtDkQEn0HXT7egIVEEp1RNEWUyLZ-WyToCNY9BJgpMKO7Zj_qrkkVtKu0NbrhBY1Hqxlqs8N15Ftzq5O-p6Bpg8mzGIV-j1EkFH9lzaGdNQ5E99yj

قاعدتاً بهترین محل برای نصب پنل‌های خارجی، در سایه و به دور از آفتاب مستقیم است. هم چنین کندانسور بایستی در کنار و یا پشت ساختمان نصب شود و به دور از هرگونه بوته و گیاه باشد زیرا در عملکرد و به جریان انداختن هوا خلل ایجاد می‌شود. شما می‌توانید پنل خارجی را با بست‌های مناسب به دیوار متصل کنید فقط حواستان باشد که اقلاً دوازده سانتی‌متر فاصله بین پنل و دیوار قرار بگیرد و حدود 50 سانتی‌متر فاصله نیز بالای پنل تعبیه شود.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما