بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

راه اندازی و سرویس کولر گازی

فرض کنید دمای هوا 76 درجه و رطوبت منطقه شما 80 است، اما کولرتان کار نمی کند. باید چکار کنید؟ احتمالا شما هم به این مشکل دچار شده اید. گرچه شاید بخواهید خودتان مشکل را حل کنید اما بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. از آنجایی که نمی توان این شرایط را تحمل کرد در اینجا می خواهیم برخی از مشکلات رایج کولرهای خانگی و شیوه راه اندازی و سرویس آن را معرفی کنیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب کولر گازی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصاب کولر گازی در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب کولر گازی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مشکلات رایج کولر گازی

https://lh4.googleusercontent.com/sn-UuxVjVYMaWDXdjWJdPvg3iCdHpieW86Pnax9npnr08d5WrsBPnpMHSH4IBX7qAuVRMr4eaLfa0rHN3GKAyE3pr3wZ-HYlVmntRSXYDMtZe1ltbwbLhKeDmPm5Zh_upMLf_You

گاهی اوقات برخی از مشکلات کولرها به راحتی حل می شوند و چندان جدی نیستند. این مشکلات راه حل آسانی دارند اما در صورت پیچیده بودن آنها می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید.

مشکلات مربوط به سیم کشی

مدارشکن ها با خاموش شدن از افزایش بار کولر پیشگیری می کنند. اگر مدار شکن قطع می شود احتمالا مصرف انرژی خانه بالاست و تمام لوازم همزمان روشن هستند. در این صورت سیستم روشن نخواهد شد. بهتر است مصرف انرژی خانه را کاهش دهید. با این حال اگر مشکل ادامه یافت، شاید نشانه مشکل بزرگ تری باشد.

از سوی دیگر مشکلات مربوط به سیم کشی می توانند مانع روشن شدن کولر گازی شوند. علائم نشان دهنده مشکلات سیم کشی عبارتند از قطع و وصل چراغ ها و صدای وزوز لوازم خانه. باید سیم کشی را بررسی کرده و منبع مشکل را شناسایی کنید. یک تعمیرکار می تواند منبع ایراد را شناسایی کند. پس از رفع این مشکل سیستم مثل همیشه کار می کند. پس از تشخیص این مشکل بلافاصله مدارشکن یا سیم کشی را تعمیر کنید تا مشکل جدی تر رخ ندهد.

لوله زهکشی تبخیر

https://lh6.googleusercontent.com/5H82vHWpwR9_oQUk_Gqm1X_qyzanyLDLabBF-lLhTVV16CoRKfggllJbF709RMeMtxXuO9qw_pZp-P1pk-7ocWQKKEyKlXBYQ5i3EjEkRRK7SjPDLXZpwGfV-Mqi9EvWfd0onvLA

گرفتگی لوله مانع روشن شدن دستگاه می شود. لوله زهکشی تبخیر انباشت لوله را دفع کرده و به عملکرد دستگاه کمک می کند. اگر به دلیل گرفتگی در عملکرد آن مشکل پیش بیاید، کلید امنیت روشن شده و دستگاه خاموش می شود. بسته به میزان گرفتگی، می توانید خودتان هم لوله را باز کنید.

از سوی دیگر اگر این لوله آب اضافی خانه را حمل کند، باید با بررسی از عملکرد آن مطمئن شوید. در اینجا هم با توقف پمپ کلید امنیت روشن شده و دستگاه خاموش می شود.

مشکلات بخش های مختلف کولر گازی

  • موتور: اگر موتور خراب باشد در هنگام روشن بودن سیستم از آن صداهایی شنیده شود. سرانجام موتور از کار افتاده و سپس تعمیرکار باید موتور را بررسی کرده و یا آن را تعویض کند. خودتان این کار را انجام ندهید چون خطرناک است. از آنجایی که در اینجا با برق سروکار دارید پس بهتر است با صرف کمی هزینه از خطر دور شوید.
  • گرفتگی فیلتر: باید فیلتر هوا را به طور مرتب عوض کنید تا گرد و خاک در آن جمع نشود. دستگاه در زمان روشن بودن رطوبت خانه را گرفته و آب اضافی در سینی جمع می شود، سپس از لوله ها خارج می شود. اگر فیلترها کثیف و گرفته باشد، آب در آن یخ زده و یخ ها سیم پیچ را می پوشاند. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود.
  • سیم پیچ های تبخیر کننده: کثیف بودن سیم پیچ هم مانند فیلتر هوا نتیجه افزایش گرد و خاک است و در نتیجه عملکرد روزانه دستگاه رخ می دهد. اگر این سیم پیچ تمیز نشود یخ زدگی ایجاد خواهد شد. از آنجایی که سیم پیچ تبخیر کننده هوای گرم خانه را جذب می کند، در صورت میزان بالای گرد و خاک عملکرد خوبی نداشته و حرارت مانع می شود.
  • پریدگی فیوز: با یک مولتی متر می توانید پریدگی فیوز را بررسی کنید. تعویض فیوز آسان است و گران هم نیست. باید تمام فیوزها را بررسی کنید. مولتی متر باید روی تمام فیوزها بوق بدهد. اگر بوق نزند باید فیوز را تعویض کنید.
  • مشکلات مربوط به ترموستات: ترموستات یکی از مهمترین بخش های کولر گازی است که کنترل پنل سیستم را شکل می دهد. مشکلات ترموستات که مانع روشن شدن سیستم می شود در نتیجه باتری های ناسالم و کهنه ایجاد شود. پس بهتر است باتری را عوض کنید.

پیشگیری از ایجاد مشکل در کولر گازی

https://lh3.googleusercontent.com/T0rjgI7RPkYcLZW_NOXFpPozdBkfD1XxrdVmOcDUHxAo67io5RbOXcm6Nldms0N8SoY3a53NicRarMl8EE8LMo4URbdQD_6vyfnRG5mtPQgTP9CozUcfaFLTGL4zWzB_09kR99zC

برای پیشگیری از ایجاد مشکل در کولر گازی باید به طور مرتب از آن محافظت کرد. در صورتی که تعمیرکار مرتب دستگاه را سرویس کند، می توان از این مشکل پیشگیری نمود. چون عیب و ایرادهای موجود را شناسایی و رفع می کند. با تشخیص و رفع مشکلات کوچک با هزینه کم دیگر برای رفع مشکلات بزرگ و جدی هزینه بالا پرداخت کنید، بنابراین می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. در صورت وجود مشکلات سیم کشی ممکن است سایر لوازم خانه هم خراب شوند و این مسئله خطرناک است. سرویس دائم کولر از این مشکل پیشگیری می کند. برای پیشگیری از خراب شدن کولر گازی باید این موارد را رعایت کنید:

  • می توانید با کلید ریست روی بدنه، کولر گازی خود را ریست کنید. اگر کلید ریست وجود ندارد از ترموستات دستگاه را خاموش کرده و پیش از روشن کردن آن 5 دقیقه صبر کنید.
  • مطمئن شوید کلید روشن و خاموش روشن است و کولر خاموش نیست.
  • ممکن است منبع برق مکنده داخلی خاموش باشد.
  • ممکن است کلیدی وجود داشته باشد که به جای کلید برق یا کلید دیگری اشتباه گرفته شود. اطمینان حاصل کنید کلید روشن است.

در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در کولر گازی خود می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید. تعمیرکار می تواند سیستم شما را سرویس کند و در صورت وجود مشکل آن را تعمیر نماید. کولر گازی در آرامش و راحتی خانه شما نقش مهمی دارد، بنابراین باید به خوبی از آن نگهداری کنید.


اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما