بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

بهترین محل برای نصب آسانسور خانگی کجاست؟

ممکن است خیلی از افراد متقاضی نصب آسانسور باشند اما سوال اصلی‌ای که برایشان مطرح می‌شود این است «کدام قسمت خانه می‌توان آسانسور نصب کرد؟» در این مقاله گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصب آسانسور تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب و راه اندازی آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

امروزه آسانسورها انواع مختلفی پیدا کرده‌اند و تنها مدل‌های بزرگ و جاگیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. انواع مختلفی از آسانسورها با طراحی‌های مختلف و سایزهای گوناگون در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقۀ خود و هم چنین با وجود کمبود فضا، انتخاب خوبی داشته باشید.

افراد زیادی به دلایل مختلفی خواهان نصب آسانسور هستند که از این دلایل می‌توان به کهولت سن و مشکلات حرکتی اشاره کرد. هرچند بسیاری نیز صرفاً می‌خواهند که اجسام سنگین را راحت‌تر بین طبقات جا به جا کند و از این رو وجود آسانسور را لازم می‌دانند. همان طور که اشاره شد، اصلی‌ترین سوالی که در این مواقع مطرح می‌شود این است؛ «کجای خانه؟»

https://lh5.googleusercontent.com/e8qdagY2ZeKHRr16Rr0czSrUG0IyOYmOSjuftiXANCzcGHXf2kOUTsvTa0AFzqN-MA3BrKPfTOhbj7Ts5I-1ZZHys9Uqs9HuTt5vxbgtNK4l_s-LFE8LHvAXJkYxfl5Sfw

رویکردهای مختلفی در پاسخ به این سوال مطرح می‌شود:

  1. استاندارد: نصب استاندارد آسانسور به این صورت است که ابتدا یک چاه برای بالا و پایین رفتن کابین تعبیه می‌گردد و کابین افراد را بین طبقات جا به جا می‌کند. در این حالت آسانسور فضایی را در خانه اشغال می‌کند که البته می‌توان آن را هماهنگ با دکوراسیون خانه نصب کرد.
  2. استفاده از فضاهای مرده و بی استفاده: پلکان بسیاری از ساختمان‌ها به صورت دورانی بالا می‌رود. از فضایی که بین طبقات ایجاد می‌شود می‌توان به عنوان محل نصب آسانسور استفاده کرد.
  3. استفاده از کمد: می‌توان آسانسورها را در فضاهای کمد مانند نصب کرد. این امر باعث می‌شود که آسانسور از بیرون دیده نشود.

https://lh3.googleusercontent.com/p10S4QSSAUDytrAsuGP16Kb5-lNMdgNaMUQk7G0YsoiW5mo1l6wYYCVGivLpsXNyDFdxpOd36UF2iRZG7j9O32V8KV8pGDe6z9KRjFSPq97bgT9L_vVx8EbCHhK4a0T4FA

  1. سقف‌های شیبدار: آسانسور در سطوح کاملاً افقی و بدون شیب نصب می‌شود و ممکن است نصب آن در قسمت‌های شیب‌دار به مشکل بخورد. اما می‌توان از فضای بین شیب و کابین استفادۀ کافی را برد.با استفاده از تجهیزات نصب شده، این فضای اضافی کارکرد آسانسور را بهبود می‌بخشد.
  2. گاراژ یا زیرزمین: یکی دیگر از کاربردهای آسانسور، استفاده از آن برای رسیدن از گاراژ به طبقۀ همکف و یا طبقات بالاتر است. می‌توان از فضای درون گاراژ یا زیرزمین بهره برد و با نصب چاه، امنیت کابین را تضمین کرد.
  3. دسترسی مستقیم: این امکان برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، بسیار مورد توجه است. می‌توان به طور مستقیم از اتاق خواب دسترسی به آسانسور را برای این افراد امکان پذیر کرد. البته این امر به فضایی که خانه در اختیار نصاب قرار می‌دهد، بستگی دارد.

https://lh5.googleusercontent.com/YE4rgTAx6ZVfreYdfDnqhNo-nxu3zANZbVOVKvqwffQz2Ne6ZGdEj6oNdzdYOy1waHNHr0g_zZFvVf8f0Fb2nA14CF69qDVue4BTAAkc_7hWUzI_TkbBFKSP8MhxdasKQQ

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما