بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما

نصب کاشی بر روی دیوار پشت سینک

نصب کاشی بر روی دیوار پشت سینک

یکی از راه‌های جذابیت بخشیدن به محیط آشپزخانه، استفاده از دیوارهای پشت سینک با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع است. از جمله متریالی که برای پوشاندن این دیوار استفاده می‌شود و بسیار محبوب است، می‌توان کاشی را نام برد. نصب کاشی بر روی این دیوار، یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید با آن به آشپزخانه تنوع و جذابیت ببخشید. در این مقاله برآنیم که قدم به قدم نصب کاشی بر روی دیوار پشت سینک را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب کاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قدم اول، اندازه گیری:

https://lh3.googleusercontent.com/lXCJx_IkApc3cX_i3wWpkp3OGvXERd_-c4YEgf636rnojF5cMhxv4ug0wdjyrNiWF6jOg2wXI1vf18gB9ohMXZW2lt-JMYSJfnT0FFzXfNy5mqdf-VYPdBOtyjYWoCipmyjLwLRW

قبل از خرید کاشی و سایر مواد مورد نیاز، بایستی مساحت دیوار پشت سینک را یعنی از پایینی‌ترین قسمت تا پایین کابینت‌های روی دیوار، با دقت اندازه بگیرید. ابتدا این ارتفاع را اندازه بگیرید و سپس در طول اندازه گیری شده ضرب کنید تا مساحت دیوار مشخص شود. اگر دیوار شکل هندسی مشخصی نداشت، آن را به قسمت‌های متعدد تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه اندازه بگیرید و درنهایت مساحت قسمت‌ها را باهم جمع کنید. همیشه بیشتر از تعداد به دست آمده کاشی بخرید تا در صورت نیاز به تعویض و یا برش برای قسمت‌های کوچک‌تر، کاشی کم نیاورید.

قدم دوم، آماده سازی دیوار برای نصب کاشی:

قبل از شروع به کار، روی کانتر را با مقوا بپوشانید و لوازم آشپزخانه را از برق بکشید. اگر نیاز است لوازم را از دیوار دور کنید و پوشش پریزهای برق را نیز جدا کنید. اگر رنگ دیوار در حال کنده شدن بود، آن را کاملاً از سطح دیوار بکنید. ترک‌های موجود را پر کنید و روی آن را سنباده بکشید تا یکدست شد. گرد و خاک موجود بر دیوار را پاک کنید و با استفاده تری سدیم فسفات هرگونه آلودگی را از سطح بزدایید. در نهایت یک بار سطح را به آرامی سنباده بکشید تا برای نصب کاشی آماده شود.

قدم سوم، آماده سازی کاشی‌ها:

https://lh4.googleusercontent.com/qlBTbF7BDhF3M79KRXtnb0mEcanTQuYeACaHPjBL3KelU6h1RQMXSrb2BavoeTo6pZjG1OyfjFpJ_U7B5h7s7lziNBIOZisXbGqTePGTKuyKRwhrJXasiUKWxeiqaL6u-iHY7lbF

قبل از نصب کاشی، نقطۀ شروع و پایان نصب را مشخص کنید. آن قسمتی از دیوار را که بیشتر به چشم می‌آید، به عنوان نقطۀ شروع انتخاب کنید و در طول مسیر با استفاده از تراز، صاف بودن کاشی‌ها را بررسی کنید. حالا نوبت تهیۀ ملات است. با توجه به دستورالعمل کارخانه، در یک سطل با مقداری آب ملات را با غلظت مناسب تهیه کنید و به خوبی آن را بهم بزنید.

قدم چهارم، نصب کاشی‌ها:

در قسمت‌های شصت در شصت سانتی متری کار کنید. با استفاده از ماله یک لایۀ نازک از ملات روی دیوار بزنید و با زاویۀ 45 درجه آن را روی سطح پخش کنید. سپس با استفاده از مالۀ دندانه دار، روی ملات شیار ایجاد کنید. حالا وقت این است که کاشی‌ها را روی بستری از ملات قرار دهید. با استفاده از فاصله دهنده بین آن‌ها فاصله ایجاد کنید تا برای بندکشی جا باشد. اگر نیاز است با استفاده از کاتر، کاشی‌ها را برش دهید تا در محیط‌های کوچک، جا بگیرند. بعد از اتمام کار، بیست و چهار ساعت به کاشی‌ها زمان بدهید تا کاملاً به ملات بچسبند و خشک شوند.

قدم پنجم، بندکشی:

https://lh3.googleusercontent.com/Kfd1yv4tjM1ZnHJHwvBpLi5ghenFJthQc0DZqRwCJVKFI6EE3A6w7_do-ByAe77r0zEgGkaajsrKARWl-y6YgQFlpUyADWP0XI9eKYdG2wtumGyKJnnxCVzc93sEiYtNrDAooxkN

بعد از اینکه ملات خشک شد، سطح را تمیز کنید و فاصله دهنده‌ها را از سرجای خود خارج کنید. با توجه به دستورالعمل کارخانه، دوغاب با غلظتی مناسب تهیه کنید. قسمت به قسمت پیش برود و هر دفعه از مقدار کمی دوغاب استفاده کنید. با استفاده از ماله و با زاویۀ 45 درجه، دوغاب را درون درزها بریزید و آن را کاملاً پخش کنید تا درز را پر کند. سپس با اسفنج نم دار و با حرکات دایره‌ای، مقدار اضافی دوغاب را از سطح کاشی‌ها پاک کنید و همزمان حواستان باشد که دوغاب از جای خود خارج نشود. معمولاً 24 ساعت طول می‌کشد تا دوغاب کاملاً خشک شود. بعد از این مرحله می‌توانید درزگیری کنید.

اینجا تبلیغ کنید
لیبل اصالت تابلو نئون تبلیغات در بنا تا نما
بانک اطلاعات ساختمان بنا تا نما